Announcement

Collapse
No announcement yet.

EF Extra gått ned i Aurskog Høland

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Parallellt med Ultimaten har jeg nå begynt litt seriøst med å lime sammen igjen halepartiet på denne.
    3 spantepar har røket tvert av.
    Detta er ikkeno problem!
    Utfordringen blir nok mer å få trekt denne pent opp igjen slik den var...
    Click image for larger version

Name:	IMG_0211.jpg
Views:	1
Size:	151.2 KB
ID:	609651
    Click image for larger version

Name:	IMG_0210.jpg
Views:	1
Size:	71.3 KB
ID:	609649Click image for larger version

Name:	IMG_0212.jpg
Views:	1
Size:	78.8 KB
ID:	609650
    Hangaren full av drit...

    Comment


    • #17
      Stort sett ferdig med reparering av spantene nå. Limt butt i butt pluss lasket med god overlapp til hver side.
      Må gå over litt og se at det ikke er noe jeg har oversett, så er det klart for litt finisharbeid før betrekningen skal på igjen...
      Click image for larger version

Name:	IMG_0214.jpg
Views:	1
Size:	72.2 KB
ID:	609725Click image for larger version

Name:	IMG_0215.jpg
Views:	1
Size:	75.7 KB
ID:	609726
      Hangaren full av drit...

      Comment


      • #18


        Går saaakte men sikkert fremover her... Har litt for mye å drive med om dagen...
        Men omsider er betrekning av kropp fullført...




        Liming av vingetipp skader og litt mer opptrekking, samt
        Litt ny lakk og kanskje et motiv på cowlingen nå så blir det bra!
        Attached Files
        Last edited by lars_30; 10-02-15, 21:21.
        Hangaren full av drit...

        Comment


        • #19
          Dette ser ju kjempe bra ut nydligt arbeide
          Hasse Øhlund.
          Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

          Comment


          • #20
            Fint arbeid

            Comment


            • #21
              Takk for det!
              Er nok ikke like strøkent som fra fabrikk, men ser helt ok ut!
              Så får jeg satse på at det flyr like bra igjen, tiltross for noen ekstra gram med lim...
              Hangaren full av drit...

              Comment


              • #22
                Hvorfor putter du ikke en GSM-sender i flyet? Slik at om det skulle skje igjen, så kan du jo enkelt peile det inn med GPS-kordinater.. Koster jo nærmest ingenting..

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Merko View Post
                  Hvorfor putter du ikke en GSM-sender i flyet? Slik at om det skulle skje igjen, så kan du jo enkelt peile det inn med GPS-kordinater.. Koster jo nærmest ingenting..
                  Funker sikkert bra det... Men satser på aldri å miste et fly igjen...
                  Hangaren full av drit...

                  Comment


                  • #24
                    Om du skal fortsette med Hitec Aurora så vil jeg anbefale deg GPS i flyet He he!

                    Ser bra ut maskina, bra arbeid!
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment


                    • #25
                      Tenk så kjedelig denne tråden hadde vært hvis han hadde hatt GPS da!
                      Nei.. litt morro må vi ha det
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #26
                        Hehe... Sant det... Men Auroraen er nok for lengst byttet ut...
                        Nærmer seg forøvrig ferdigstillelse av vingetipper og stabber.
                        Blir vel remaiden om ikke så lenge, når stripa kan åpnes...
                        Hangaren full av drit...

                        Comment

                        Working...
                        X