Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by roadrune View Post
    Jeg ser det er flere som skryter over to døgn fra HK, men hva er vanlig tid fra HK til Norge?
    Min pakke ble sendt derfra 3/7, og har fortsatt ikke noe oppdatert info, burde den ikke se Gardermoen snart? Eller er jeg inne i en god trend med å miste pakker?
    I underkant av to uker fra bestilling til pakken kan hentes på posten. 3-4 dager fra bestilling til "order shipped". Deretter går det rimelig kjapt til Gardermoen, for så å ta noen dager til mitt postkontor. Her er en typisk ferd. Bestillingen ble gjort 2/3.

    12.03.08 18.53 UTLEVERT
    11.03.08 14.54 ANKOMMET POSTKONTOR
    11.03.08 14.33
    11.03.08 13.57 FORSøKT UTLEVERT
    Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt
    Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet
    11.03.08 10.57 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON
    10.03.08 17.41 VIDERESENDT
    10.03.08 06.36 VIDERESENDT
    07.03.08 17.22 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
    07.03.08 16.17 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN
    07.03.08 16.17 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
    06.03.08 09.15 SENDT FRA AVSENDERLANDET
    05.03.08 17.43 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

    Comment


    • #92
      Slik ser min ut idag, 8/7.

      03.07.08 18.54 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
      02.07.08 16.33 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #93
        Det er ikke tollerne det er noe problem med, men våre kjære overbetalte folkevalgte som lager proteksjonistiske regler.

        200,- Kroners grensen har ikke vært endret siden tidlig steinalder....

        De få kronene de får inn på 25% moms er garantert ikke nok til å dekke kostnadene for tollerne som skal sjekke vår moral.

        Sett fri grensen opp til 2000.-+++ kroner og vi hadde vært ett steg nærmere nirvana!
        Last edited by Quadrocopter; 29-07-08, 11:32.

        Comment


        • #94
          Ante et lite håp når pakken min endelig ble sendt fra tollen i oslo til meg i forgårs etter å ha lagt der i en uke. Helt til jeg sjekket sporingen nå nettopp

          Dato Kl Hendelse Poststed
          10.07.08 15.02 AVVIK I PRODUKSJONEN
          Årsak: Feilsendt
          Tiltak: Videresendt 9016 TROMSØ
          08.07.08 10.26 VIDERESENDT 0024 OSLO
          08.07.08 10.13 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO
          02.07.08 06.28 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO
          02.07.08 06.28 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

          Jepp, de har klart å sende den 1500 km i feil retning
          Last edited by Psyko-lefse; 11-07-08, 01:22.
          Morten Smøraas

          Comment


          • #95
            De er nå ikke så ille....

            Har riktignok ventet 1 mnd på pakken, men slik kan det gå når man velger vanlig post/billigste porto fra USA så det er ok.

            Det har gått fort fra den ankom landet, fortollet og utsendt ganske så kjapt, men......de hadde beregnet seg et fortollingsgebyr + mva og varverdien var under kr 200 + frakt nesten like mye.....

            Løsning....tja, kjapp telefon til kundeservice utland, hyggelig kar tittet i papirene, så de hadde gjort feil (beregnet på vareverdi + frakt), han rettet den opp på sparket og jeg slipper mva og gebyr.

            Bra service Posten

            Comment


            • #96
              28.07.08 13.21 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO
              28.07.08 13.20 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO
              24.07.08 18.59 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
              23.07.08 14.44 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE


              Har bare resignert over vårt kjære postvesen, men det skal bli spennende å se når min nye DSX9 ankommer. Antakelig skal den lastes opp og lastes om noen ganger, slik at den passerer døra mi to ganger før jeg til slutt får lov å hente den på postkontoret. På den annen side; jeg kan ikke bli annet enn gledelig overrasket
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment


              • #97
                Posten sliter...
                fra posten.no:
                Driftsmeldinger pakker 28.7.2008.

                Forsinkelser av pakker til Bergen
                På grunn av avsporing og velt av blant annet 2 stk. postbeholdere på godstog ved Hov/Hønefoss, blir ca 1500 Bedriftspakker og Servicepakker/Smartpakker til postnummer 5000-5499, 5600-5999 og 6800-6999 forsinket med en eller flere dager. Årsaken er at beholderne må fraktes tilbake til Oslo for gjennomgang og sjekk av eventuelle skader. Oppdatert info legges ut så fort omfanget av skaden er kjent.



                Og selvfølgelig har jeg en pakke på det toget... fa

                Det går vel vinter og vår før de har sendt dem til Oslo, sortert dem og gjort et nytt forsøk. Kunne de ikke gjort det i Bergen, det er hit pakkene skal.
                Men i posten er det Oslo oslo oslo. Skal vi sende et brev fra Bergen til Haugesund så går det pinadø via Oslo det også... forstå det den som kan...

                Ben_E
                Ben-Erik Ness
                Bergen Modellflyklubb

                Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                http://www.bmfk.no
                http://www.jetsofbergen.no

                Comment


                • #98
                  Originally posted by Ben_E View Post
                  ... forstå det den som kan...

                  Ben_E
                  Jeg forstår det (Vel prinsippet da, skulle tro det egentlig gikk nok post mellom Haugesund og Bergen for direkte transport)...kan godt forklare om noen egentlig vil vite

                  Comment


                  • #99
                    Lenge leve EMS

                    Dette er jo hyggelig;

                    Dato Kl Hendelse Poststed
                    06.08.08 08.37 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
                    06.08.08 08.25 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN
                    06.08.08 08.25 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
                    04.08.08 21.36 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
                    04.08.08 17.56 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

                    Altså MINDRE enn 2 døgn fra Hong Kong til gjennomført fortolling på Gardermoen.
                    Gjennstår da turen fra Gardermoen og in til byen, men det bør vel gå bra...

                    Peter
                    Peter Rahm
                    Siggerud
                    Cirrus RCFK

                    Comment


                    • Vel, hadde ikke jublet før jeg hadde pakken. Posten brukte 19 dager fra oslo til kongsvinger på en av mine pakker. Håper han som gikk de 9 milene fikk sett naturen skikkelig.....
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • Originally posted by spitmk16 View Post
                        Vel, hadde ikke jublet før jeg hadde pakken. Posten brukte 19 dager fra oslo til kongsvinger på en av mine pakker. Håper han som gikk de 9 milene fikk sett naturen skikkelig.....
                        Pakken er i hus!
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

                        Comment


                        • Hei. Nå skal jeg vekke opp denne tråden igjen.
                          Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.
                          Posten har tydeligvis begynt og kjøre pakker ut til "post i butikk" nå på kveldene!?
                          Pakken min kom til posterminalen i Trondheim kl 11:04 og ble videresendt.
                          Javel tenkte jeg, den kommer vel i morgen, jeg får jo ikke til og hente den på terminalen.
                          Så har jeg lyst til og sjekke bare for morro skyld, da har den plutselig fått fart på seg opp til Kattem der hvor jeg bor, til post i butikk.
                          Dette finner jeg da ut av når klokken er akkurat 23:00, og dere skjønner hvilken tid butikken stenger.... JO KLOKKEN 23:00!!! :P
                          Rart at jeg ikke kan registrere en mail adresse eller noe, slik at jeg kan få beskjed om at pakken har kommet til ankomst stedet.

                          For noen uker siden så ventet jeg på en pakke som skulle komme ifra utlandet, og de som jeg hadde kjøpt varer av var så treg med og sende meg sporingsnummer at jeg fikk mail med sporingsnummer samtidlig som det peip inn 2 stk sms på tlf min. "purring nr 1" og "purring nr 2" HVA!? jeg hadde jo ikke fått noen beskjed om at det var kommet noe pakke. Og hvordan skulle jeg da vite av den var kommet?, gikk på postkontoret i håp om at den ikke var sendt tilbake, og fikk da vite at pakken hadde ligget der i nesten to uker!?

                          Rart det er krig i verden........ :P


                          Mvh Robert.
                          Attached Files
                          ~Futaba 10C~


                          ~T-Rex 500 v-bar~
                          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                          ~Min Cnc byggetråd #1~
                          ~Min Cnc byggetråd #2~
                          ~Min Cnc byggetråd #3~


                          ~Trondheim Modellflyklubb~

                          Comment


                          • Det jeg finner mest irriterende er når man betaler ekstra for EMS, så jukseregistrerer posten at de har forsøkt utlevert pakken på døra mi, jeg har ved 3 anledninger vært hjemme på aktuelle dager uten at noen fra posten har ringt på døra mi, svindel og bedrag......

                            Comment


                            • Det var faktisk en postmann som ringte på døra mi en gang, (av den meget stressende typen) Han små jogger rundt i boretslaget for og levere posten
                              Så når jeg åpnet, så var han nesten på vei rundt hjørnet for og springe videre. Så jeg ropte på han, og han kom tilbake. Han trodde ikke jeg var hjemme sa han, så han skulle springe til bilen og hente pakken min:P


                              Mvh Robert.
                              ~Futaba 10C~


                              ~T-Rex 500 v-bar~
                              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                              ~Min Cnc byggetråd #1~
                              ~Min Cnc byggetråd #2~
                              ~Min Cnc byggetråd #3~


                              ~Trondheim Modellflyklubb~

                              Comment


                              • Originally posted by Vegabond View Post
                                Det var faktisk en postmann som ringte på døra mi en gang, (av den meget stressende typen) Han små jogger rundt i boretslaget for og levere posten
                                Så når jeg åpnet, så var han nesten på vei rundt hjørnet for og springe videre. Så jeg ropte på han, og han kom tilbake. Han trodde ikke jeg var hjemme sa han, så han skulle springe til bilen og hente pakken min:P
                                Kan ikke ha vært samme person som var her for et par dager siden - for han gadd ikke å gå ut av bilen engang.....

                                Ringte opp til EMS på Gardermoen og EMS representanten ble skikkelig forbannet på distribusjonstjenesten nede i sentrum (tydeligvis ikke første gangen noen har klaget på dette)
                                Han spurte meg høflig om det var ok at den ble levert dagen etter, men siden jeg var på vei ut så var det greit å svippe innom posten for å hente pakka.....
                                Last edited by Quadrocopter; 08-01-10, 00:17.

                                Comment

                                Working...
                                X