Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Vegabond View Post
    Hei. Nå skal jeg vekke opp denne tråden igjen.
    Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.
    Posten har tydeligvis begynt og kjøre pakker ut til "post i butikk" nå på kveldene!?
    Pakken min kom til posterminalen i Trondheim kl 11:04 og ble videresendt.
    Javel tenkte jeg, den kommer vel i morgen, jeg får jo ikke til og hente den på terminalen.
    Så har jeg lyst til og sjekke bare for morro skyld, da har den plutselig fått fart på seg opp til Kattem der hvor jeg bor, til post i butikk.
    Dette finner jeg da ut av når klokken er akkurat 23:00, og dere skjønner hvilken tid butikken stenger.... JO KLOKKEN 23:00!!! :P
    Rart at jeg ikke kan registrere en mail adresse eller noe, slik at jeg kan få beskjed om at pakken har kommet til ankomst stedet.

    For noen uker siden så ventet jeg på en pakke som skulle komme ifra utlandet, og de som jeg hadde kjøpt varer av var så treg med og sende meg sporingsnummer at jeg fikk mail med sporingsnummer samtidlig som det peip inn 2 stk sms på tlf min. "purring nr 1" og "purring nr 2" HVA!? jeg hadde jo ikke fått noen beskjed om at det var kommet noe pakke. Og hvordan skulle jeg da vite av den var kommet?, gikk på postkontoret i håp om at den ikke var sendt tilbake, og fikk da vite at pakken hadde ligget der i nesten to uker!?

    Rart det er krig i verden........ :P


    Mvh Robert.
    Det er vel ikke posten sin skyld at du sjekker sporinga kl 23.00, det står jo på sporingen din at pakka var på Pib en kl 19.38 ...........Hvis du bestiller varer f eks Elefun så har de avtale slik at du kan få en sms når pakka er på post i butikk
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • Originally posted by Litespeed View Post
      Det er vel ikke posten sin skyld at du sjekker sporinga kl 23.00
      Var ikke det jeg sa heller, bare at det var litt irr at jeg ikke sjekka det før da.. Men uansett så er det jo rart at jeg ikke får noen lapper i postkassa når den ligger på kontoret. Jeg har hørt at de ikke sender ut lapper, men sms istedet noen ganger.
      Og det er første gangen jeg har opplevd at posten kjører ut pakker på ettermiddagen istede for dagen etter om dere skjønner..


      Mvh Robert.
      Last edited by Vegabond; 08-01-10, 00:46.
      ~Futaba 10C~


      ~T-Rex 500 v-bar~
      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

      ~Min Cnc byggetråd #1~
      ~Min Cnc byggetråd #2~
      ~Min Cnc byggetråd #3~


      ~Trondheim Modellflyklubb~

      Comment


      • I de aller fleste nærområder kjøres pakkene til pib og postkontor samme dag som de ankommer terminal. Men det varierer sterkt hvor raskt de klarer å scanne inn pakkene på pib og postkontor.

        Har innsett at det er alfa og omega å selv ha kontroll på når pakkene kommer. Sørg derfor alltid å få sendingsnummeret på pakken som sendes slik at du selv kan ha kontroll på den. Også når den sendes fra privatpersoner. Opplys din gamle tante om viktigheten med å ta vare på kvitteringen med sendingsnummeret.

        Fikk en EMS på tirsdag, og den ble levert på døren. Forrige gang fikk jeg den ikke. Så det er litt opp og ned. Men det blir neppe bedre dersom man ikke klager. Så, skjer det en feil, så klag. Er ikke sikkert det hjelper...
        Last edited by orjanp; 08-01-10, 08:42.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment


        • Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 19.01.2010 08:36 2061 GARDERMOEN
          Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves


          Dette har skjedd på mine 2 siste forsendelser. Veldig plagsomt, hvordan kan man unngå dette? Er det jeg eller sender som gjør feil?

          Jeg sendte de mail allerede igår med mitt fødselsnr. men pakken står fast enda. Hadde en pakke for et par uker siden med det samme problemet, da sendte jeg også mail og pakken gikk videre etter kun èn time...
          Bare flygreier: )

          Comment


          • Hvis du på forhånd sender en mail til privatfortolling@posten.no med fødselsnr, pakkesporing og en linje om at du gir posten fullmakt til å tolle inn varen for deg, så tar det mye mindre tid iflg. postens kunderservice på telefon.
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • Originally posted by cissaman View Post
              Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 19.01.2010 08:36 2061 GARDERMOEN
              Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves


              Dette har skjedd på mine 2 siste forsendelser. Veldig plagsomt, hvordan kan man unngå dette? Er det jeg eller sender som gjør feil?

              Jeg sendte de mail allerede igår med mitt fødselsnr. men pakken står fast enda. Hadde en pakke for et par uker siden med det samme problemet, da sendte jeg også mail og pakken gikk videre etter kun èn time...
              Jeg var i perioder også plaget av at postfortollingen la pakken på lager og sendte meg brev pr. snailmail med krav om fullmakt til fortolling, personnr., faktura etc. Dette skjedde flere ganger og jeg ringte dem og spurte om ikke en fullmakt kunne bero hos dem og brukes på ny. Joda, sa damen, vi gjør det, men straks det er et aldri så lite avvik hos adressaten (meg) hvor bare en bokstav var feilstavet i navn eller adresse, så var rutinen å be om ny fullmakt. Ikke så veldig smidig kanskje, men sånn oppfattet jeg det.
              RolvB
              Flisespikkeri er gøy!
              Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
              Dyrøy MFK
              ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
              http://rolv.info

              Comment


              • Originally posted by johanngj View Post
                Hvis du på forhånd sender en mail til privatfortolling@posten.no med fødselsnr, pakkesporing og en linje om at du gir posten fullmakt til å tolle inn varen for deg, så tar det mye mindre tid iflg. postens kunderservice på telefon.
                Hvis du bor i Oslo så anbefaler jeg ikke å sende inn noe som helst - grunne er at du gir dem fullmakt til å toll inn varen. Ulempen er at du aldri har kontroll over hva de gjør (særlig på pakker med lavere verdi enn 200 \.- hvor frakten skal holdes utenfor)
                Gjør de feil så er det du som må klage og det koster fort noen hundrelapper å refundert feil moms.

                Uten denne underskriften får du beskjed at pakken kan hentes på Alnabru, hvor varen blir fortollet mens du selv kontrollerer.
                Betaler du med et kort utstedt av postbanken eller DNB så skal du slippe unna en stor del av gebyret til posten.

                Comment


                • En liten morsom en fra EMS:
                  Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Varer med for høy verdi
                  15.01.2010 14:05 2061 GARDERMOEN
                  De fant ut at pakken måtte ha for høy verdi og satt ned prisen på den slik at jeg betaler mindre moms (du slipper å være kjeltring når andre gjør jobben med å skrive ned verdien)
                  vel, ikke helt slik men tanken var morsom....

                  Comment


                  • Originally posted by jab View Post
                    Tro meg, det er ikke bare vi RC folk som er irritert på Posten. Du vil se at de fleste bedrifter som må forholde seg til posten i litt større grad, har lite positivt å si om dem.
                    du haar nok mye rett i dette

                    Prøv og bestill ett møbel fra en møbelbutikk og se hva som skjer da da er det ikke snakk om dager men uker ja ofte måneder

                    Men som sagt rc ting er noe man ønsker raskere i hus enn en sofa,skap,vask etc..
                    Oi en perfekt landing

                    Comment


                    • Heia Posten

                      Denne er vel fin?

                      Ble sendt 18.01 fra Grinstad, ankom Oslo 19.1.
                      5 døgn senere er denne IKKE kommet til mit postkontor. Men men, mitt postkontor ligger jo nesten 11km unna.

                      Er ganske fantastisk.
                      Tenker på min GoPro kamera som jeg hadde på døren etter 3 døgn og som ble sendt fra "Uniten".

                      Sendingen er ankommet terminal og videresendt
                      19.01.2010 09:19, 0024 OSLO

                      Peter
                      Peter Rahm
                      Siggerud
                      Cirrus RCFK

                      Comment


                      • Sansynligheten er vel stor for at det er en glipp ved ankomstregistreringen på postkontoret. Ring kundeservice.
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                        Comment


                        • Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling
                          11.03.2010 20:28 0001 OSLO

                          hva skjer nå? sende inn noe stash til de tullerne? eller får jeg noe av dem?( håper på tannpasta).
                          det er et rekomandert brev, liker de det svært dårlig?.

                          når jeg tenker meg om, så stod det et stempel med tollvurdering et eller annet på et rekommandert brev som inneholdt en sykehusregning jeg fikk fra polen for et års tid siden import av sykehusregning hadde jo vært en morsom sak!
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • Vent - enten får du et brev eller så får du pakka i posten

                            Comment


                            • jeg sendte en mail til dem å spurte hva som var fremgangen. jeg får bare vente. hater å vente

                              takk for svar
                              dx7

                              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

                              Comment


                              • Det gjelder å følge med

                                Venter pakke fra USA med snadder fra Towerhobbies. For sikkert femte gang stoppet det opp i postfortollingen: "Handels/proformafaktura mangler". Da ventet jeg ikke på brev fra dem, men sendte dem en mail ( privatfortolling@posten.no ) kl 11.54 og fortalte dem at de manglet alldeles ikke faktura for det hefter Towerhobbies alltid på. Jeg har tidligere prøvd å ringe dem, men det er som å snakke til døve ører. De sier bare at jeg skal avvente så sender de meg beskjed om noe mangler. Så skrev jeg hjertelig hilsen osv med personnr. Ikke mange minuttene etter slapp de pakken.


                                Sendingen er sortert og videresendt 17.03.2010 17:07 0024 OSLO
                                Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering 17.03.2010 16:10 0024 OSLO
                                Sendingen er fortollet 17.03.2010 13:24 0024 OSLO
                                Sendingen lagt til fortolling av Posten 17.03.2010 12:15 0024 OSLO
                                Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret17.03.2010 12:15 0024 OSLO
                                Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
                                Årsak: Handels/proformafaktura mangler 17.03.2010 10:07 0024 OSLO
                                Sendingen er til importvurdering 17.03.2010 08:52 0024 OSLO
                                Sendingen er ankommet mottakerlandet 17.03.2010 08:52 0024 OSLO
                                Flisespikkeri er gøy!
                                Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                                Dyrøy MFK
                                ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                                http://rolv.info

                                Comment

                                Working...
                                X