Announcement

Collapse
No announcement yet.

pro-skin noen som har prøvd dette

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pro-skin noen som har prøvd dette

    Er det noen som har prøvd dette. virket veldig intresant synes jeg http://mickreevesmodels.mysite.wanad....co.uk/pro.htm
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Jeg bruker det til laminering. Legger det på hver side av 1,5 mm balsa og bruker det til spanter og gulv i flykroppen.
    Snakk med Ola Th. F. i Tr.heim, så får du sikkert et lite stykke til utprøving.

    Kjell Aanvik

    Comment


    • #3
      ok takker for svar. skal nevne det for Ola på neste møte i scale warbirds norway
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Dette eller meget lik hud lager du selv

        Du trenger

        glassplate

        slippmiddel

        gummi sparkel

        gummi håndvalse

        30min epoksy

        20 grams glassfiberduk

        og ikke glem hansker

        Stryk slippmiddel på glassplata så et tynt lag med epoksy og vals duken gått nedi epoksyen stryk ut mer epoksy med sparkelen og vals den ut og ned i duken når duken er helt mettet av epoksy stryker/valser du ut så mye av epoksyen som mulig for å få frem dukstrukturen for beste lim feste

        Vis du vil ha en glattere overflaten stryker/valser du ikke ut så mye av epoksyen

        Flaten som er mot glassplata er den som blir penest

        Avhengig av duktykkelse/type (forselige duker har forselig oppsugingsevne)
        og hvor gått du stryker/valser for du en meget solid og hard men lett bøybar hud med en vekt på Ca: 50-100 gram per m2
        A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

        Comment


        • #5
          det hørtes greit ut. hva bruker du som slippmiddel
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Fins flere typer men jeg har brukt vanlig bilvoks husker ikke typen.

            Prøv først en liten prøvesstøp.

            Har ikke opplevd det selv men har hørt at noen typer voks ikke funker så bra som andre (hvor lett den slipper)

            Jo finnere den legges jo finnere resultat
            A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

            Comment


            • #7
              elis elektro

              heisan
              i mitt yrke "Vikler" bruker vi kilo vis hvert år av noe som kan brukes og du får det i div tykkelser dfra ca 0,2 tror jeg til flere cm sjekk hos elis elektro i oslo...plater på ca 1 x 2 m !de har også vikle tråd til hjemme vikling av cdrom motorer!
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #8
                Tror jeg har sett sånne plater men de som jeg har hvert bortig var ganske sprø og ikke spesielt bøybare ?

                huden lagd som beskrevet over kan bøyes runt en 0.5 l flaske
                A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

                Comment


                • #9
                  det går

                  jobbet Nebb for 20 år siden brukte dette over "ryggen"på en Curare 20 eller var det 40 husker ikke men baki halen er det ikke rare bøye radien.fordelen fremfor hjemmestøp er en fulstendig jevn kvalitet bakdelen er at en bør rubbe dette lett med feks korning 240....har siden brukt 2mm til rorhorn osv...ring Elis og hør om det går ann og få en liten prøve
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment

                  Working...
                  X