Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Lagt på et nytt 10cm topplag med snø!

    Fredag 8.mars (kvinnedagen).

    I dag har jeg vært ute med fresen og Mr Honda har kastet ca 96,8m2 med snø over hele stripa (88x11m a 10cm høyt lag = 96'800) så nå ligger det rundt 10cm med snø over stripa som driver å setter seg i sol varmen. Da jeg har måket snøen fra jordet vedsiden av langsidene opp på stripa. Vil i kveld ta sloden og gå over og planere dette flatt igjen, og da tror jeg vi har PRIMA forhold igjen lørdag morgen.

    * Helge været lover bra, så lørdagen skal jeg benytte til mest mulig fly ettersom det ser ut til at det snart blir vår. Men planen min er at stripa skal klare og leve fram til påske.

    Før jeg la på snø laget, var det helt fantasisk hart og fint og den siste uken har med varme har ikke gjort nærmeverdig "smelting".
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

    Comment


    • #92
      Veldig bra som vanlig Audun

      Håper du/dere får flydd mye iløpet av helgen og at stripa holder gjennom hele påsken.

      Comment


      • #93
        Kan melde at det er kanon forhold på stripa om dagen. Den er hard med en fint 1cm snølag på toppen....
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #94
          Påskeværet og fine dager på stripa.

          Påskeværet kan man ikke si noe negativt om, kaldt om natten og fint om dagen, hva med kan man ønske seg på stripa annet en flere fly og helikoptere.

          Click image for larger version

Name:	IMAG0458.jpg
Views:	1
Size:	66.4 KB
ID:	599193
          Dagens flytur ble litt kort, da HK-Nanotech batteriene mine har begynt og vi "low volt cut off" etter kun 5min i lufta, så de er vel utslitt..
          Så bra jeg også har Graupner batterier som virker så jeg kan fly mer....
          Audun Johnsrud
          Nittedal - HMFK

          * Flyr divserse planker og noen visper.
          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

          Comment


          • #95
            Det har virket svært så øde på stripa de i dag Audun...

            Click image for larger version

Name:	Bilde 008.jpg
Views:	1
Size:	215.2 KB
ID:	599217 Click image for larger version

Name:	Bilde 008-1.jpg
Views:	1
Size:	85.1 KB
ID:	599218
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #96
              Stilla på stripa? nei...

              Originally posted by arhennie View Post
              Det har virket svært så øde på stripa de i dag Audun...
              Da du tok dette bildet i dag, var jeg på samme sted som deg men litt lengre ned i Varingskollen med begge barna.
              Men fikk en time på stripa før middag, sammen med barna som nå også har inntatt stripa med "hjul" modellene sine... (biler).
              Click image for larger version

Name:	IMAG0475.jpg
Views:	1
Size:	76.1 KB
ID:	599242


              I det jeg gikk hjem kl halv 5, kom Kristian W kjørende så jeg antar at han også luftet noen visper i luften(?), så lav aktivitet det er nok ikke helt definisjonen da jeg har vært der mellom 1 - 2 timer hver dag siste ukene...

              Click image for larger version

Name:	IMAG0462.jpg
Views:	1
Size:	46.9 KB
ID:	599241
              I går hadde jeg riktig nok en "utelanding" med 300x, men så har jeg nå endelig slippet taket og prøver å komme meg litt videre med helikpoter stikkene...
              Click image for larger version

Name:	IMAG0451.jpg
Views:	1
Size:	87.4 KB
ID:	599240

              Men Trex500 flys fortsatt litt mer forsiktig selv om den også stadig får luftet daglig, sammen med hunden...
              Attached Files
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #97
                Oppsummering av påsken 2013, har vært perfekt på stipa. Noen av oss som er der ofte har havarert litt og tatt noen turer i bakken osv. Men forholdene har vært upåklaglige, mange "sivilister" har vært innom å sett på aktivietene og har enda tilgode å høre noe som helst negativt.

                I dag (første april) hadde jr (Ruben 8år) maiden flying med helikopter utendørs, først 3 turer via trainerkabel der han tok over modellen i luften. Men avsluttet dagen med at han tok av selv og fly rundt og landet igjen relativt bra helt på egenhånd.

                (Var veldig skeptisk til om trainer-kabel, virket enkelt på helikopter: Men løsningen ble at jeg først fikk jr til å holde master TX m/trainer=ON, og så tok av med modellen og justerte alle trim osv.
                Så var det normal flyvning med lærer=master TX, samt at slave radio var satt opp med "gass ca 50%", så i god høyde/stabil hover) trykke inn trainer-knappen et sekund for å fin instille gass etter noen justeringer var alt synkront og Jr kunne ta over modellen i luften. Men du verden man skal være rask som lærer for å ta igjen et synkende skip når man er på vei i bakken. Lære kurven var bratt og stabil så alt gikk jo bra til slutt.)

                Click image for larger version

Name:	IMAG0509.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	599496
                Så etter denne seansen er han veldig stolt da han overtok Blade SR-120 fra pappa og har fått den nå bundlet opp mot sin egen DX5

                Kvaliteten på stipa er fortsatt helt topp, så det blir nok mye fly/helikopter flyvning på meg de neste dagene også om været og tiden ikke legger hindringer.
                Last edited by AudunJ; 01-04-13, 23:17.
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

                * Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                Comment


                • #98
                  Så flott. Gratulerer med junior. Det er meldt fint vær minst en uke til så her er det bare å komme seg i lufta.

                  Comment


                  • #99
                    stripa holder seg godt, men det er viktig og dra over med sloden om morgnen ettersom det varme været på dag tid gjør snøen veldig bløt på dagtid.
                    Jr jobber videre med helikopter helikopter treningen, selv om det gikk en canopy i helga er jeg stolt over fremgangen hans...
                    Æ
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • Click image for larger version

Name:	IMAG0517.jpg
Views:	1
Size:	33.3 KB
ID:	599605stripa holder seg godt, men det er viktig og dra over med sloden om morgnen ettersom det varme været på dag tid gjør snøen veldig bløt på dagtid.
                      Jr jobber videre med helikopter helikopter treningen, selv om det gikk en canopy i helga er jeg stolt over fremgangen hans...
                      Click image for larger version

Name:	IMAG0521.jpg
Views:	1
Size:	71.1 KB
ID:	599606
                      Audun Johnsrud
                      Nittedal - HMFK

                      * Flyr divserse planker og noen visper.
                      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                      Comment


                      • Sesong avsluttning for stripa 2012/13 opprydding av området.

                        Da er det vel bare å konstatere at årets vinterfly stripe nå er avsluttet for denne gangen.
                        16 april var Audun og Fredrik nede på jordet og ryddet opp det vi har plassert der nede.

                        Flyplassen har vært flittig brukt de siste 4 månedene og mye morro har vært i lufta der nede, selv om vi ikke skal gleme de "nedturene" vi har plukket opp av vrak deler osv.

                        Click image for larger version

Name:	IMAG0602.jpg
Views:	1
Size:	61.9 KB
ID:	600007Click image for larger version

Name:	IMAG0604.jpg
Views:	1
Size:	74.6 KB
ID:	600008Click image for larger version

Name:	IMAG0607.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	600009

                        Ønsker alle gamle og kommende brukere velkommen tilbake når det blir snø igjen til høsten...
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment


                        • Bra kjempa Audun.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • Nå som det har blitt grønt er men at oss igjen ute og flyr på jordet nord for MS hjemmet. Sist tirsdag var



                            Audun og Pål ute og testet hver sin 300x

                            For de som er kjent har vi nå en liten Heli.pad nede på den delen av jordet som ikke er sådd til med korn.

                            Last edited by AudunJ; 28-06-13, 00:33.
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment


                            • Ny sesong med flyplass i Hakadal.

                              Endelig har vi fått litt vinter vær igjen og de siste dagene har det kommet godt med snø og senest i kveld (16.jan) var jeg ute og pakket snøen godt på det pløyde jordet så det nå er akuratt kommet klar av jorden. Værmeldingen de neste dagen lover mer av det hvite gullet fra himmelen så det ser veldig bra ut til at det blir flyvning i helgen.

                              Startet opptemistisk 10.des.2013, men det ble jo grønneplener i hele romjula osv, men det ser nå veldig positivt ut med ekte vinter.
                              Click image for larger version

Name:	IMAG1976.jpg
Views:	1
Size:	42.0 KB
ID:	605831 Click image for larger version

Name:	IMAG1977.jpg
Views:	1
Size:	22.1 KB
ID:	605832
                              Ble veldig skuffet da alt forarbeidet smeltet bort på slutten av året.



                              Men for den som aldri gir opp, har kveldens jobbing ute med hodelykt og 3 timer hardt arbeid!Click image for larger version

Name:	IMAG2140.jpg
Views:	1
Size:	49.9 KB
ID:	605833Click image for larger version

Name:	IMAG2141.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	605834
                              Bilde fra 16.1.2014: Nå har vi igjen som vanlig en stipe på rundt 15m x 90/100m, som nok har sin første "take-off" til helgen...

                              Håper å se igjen mange av dere som var på stripa sist år så vi kan ha det gøy igjen...
                              Audun Johnsrud
                              Nittedal - HMFK

                              * Flyr divserse planker og noen visper.
                              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                              Comment


                              • Må si jeg er imponert over det arbeidet du legger ned i dette hver vinter Audun!

                                Mye tungt kroppsarbeid, spesielt i starten inntil det er etablert en hard såle.
                                Men det er jo et meningsfylt alternativ til treningsstudio
                                Også er det jo deilig med frisk luft ( i hvert fall når man kommer inn igjen etterpå)

                                Comment

                                Working...
                                X