Announcement

Collapse
No announcement yet.

Topgear: Heli vs Corvette =KRASJ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Topgear: Heli vs Corvette =KRASJ

    Ohhhh.......jeg ble sittende litt anspent kjenner jeg.
    Rå video tør jeg si så lenge det gikk bra med folk.


  • #2
    Topgear: Heli vs Corvette =KRASJ

    Jøss.. feilberegning eller teknisk svikt..?!
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Ser jo veldig ut som et typisk eksempel på en som vil mer enn heliet...
      ShowOffFailure
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Joa - han drar det nok ganske langt!

        Men her er onboard-cam - ser nesten ut som han ikke får halepartiet med seg for å rette opp i slutten der, som gjør at han bare sklir skrått ned i bakken..?



        Enda en vinkel -

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          Jeg har ingen erfaring innen dette og lite peil på heli, men må si meg enig med at det ser ut som halen blir hengende etter. Syns man ser det på begge videoene. Men dette blir jo den berømte synsingen da

          Comment


          • #6
            Havarikommisjonen - herav undertegnede og Anders - har da konkludert med en blanding av teknisk feil og dra-strikken-tendenser er årsaken til havari!

            Hvor sender man faktura for oppklart sak..?

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #7
              gooooooooooooogle

              While filming an upcoming episode for the Korean version of the BBC's popular show, "Top Gear," a mechanical failure rapidly took an otherwise entertaining stunt into "near deadly" territory.

              The stunt being filmed was not all that unlike others from the past when retired Cobra helicopters chased a vehicle down a runway strip, but in this case it appears that the single engine powering the Cobra gunship helicopter failed - and with the low altitude part of the equation, things went from bad to ugly in seconds.

              While the low altitude likely played a role in the crash due to the pilot's inability to have time to react, the low speed likely also played a role - but a favorable one. Both occupants in the helicopter managed to survive without any major injuries - literally walking away from the horrific-looking crash.

              It's safe to say that Cobra won't fly again, but as to the future of that particular episode it is unclear if Top Gear Korea will scrap the stunt completely or look for another helicopter to crash to use.
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Google er kjedelig. Mye bedre å finne ut hva ting er selv.......lol

                Comment


                • #9
                  Det var jo en Guds lykke at pilotene kunne gå fra vraket på egne ben.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment

                  Working...
                  X