Announcement

Collapse
No announcement yet.

IMAX B6AC + feil i program ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IMAX B6AC + feil i program ?

    Sitter nå med nr 2 av laderen etter at jeg fikk byttet for noen uker siden. Ser ut til at det er samme feilen på denne også. Feilen fremkommer når jeg skal sjekke hvor mye strøm som er i et 3 cellers lipo på 2200 mAh.
    Jeg setter på utlading, og trykker ned 3. tast for å følge enkeltspenninger over cellene. De faller likt, men når celle 1 når 3.6 volt, ser det ut til at bare celle 2 og 3 fortsetter å bli utladet. Celle 2 og 3 faller likt, men celle 1 står konstant på 3.6 volt.
    Noen andre som har testet ?
    Ser ut til at den virker ok dersom kapasiteten er under 800 mAh.

    Fikk akkurat svar fra SKYRC. Utrolig raske selv om det snart er midnatt i Asia:

    Please use STORAGE MODE to discharge LiPo Battery.

    The end voltage will be 3.8V



    When discharge LiPo battery, it very difficult to control the voltage when the voltage reach 3.0V.

    The voltage will be slumped sharply due to the nature of LiPo chemistry.



    Best Regards.





    From: Bjørn Terje
    Sent: 2009年8月3日 23:24
    To: support@skyrc.cn
    Subject: IMAX B6AC+



    It looks that it is wrong with all this.

    I have 2 of them and they have the same error.

    When I discarge a 3 cell 2200 mA LiPo,the first cell stops to discarge at 3.6 volt, and cell 2 and 3 seems to balance to the battery has go down to 9 volt, so they been overdiscarged.

    Bjørn Terje



    Kan ikke si meg helt fornøyd med dette svaret. Hvorfor har de da lagt inn program for discarging på LiPo da ? Bruker det for å se om batteripakka har riktig kapasitet når jeg kjører helikopter.
    Last edited by bth; 03-08-09, 17:15. Reason: Fått svar på e-mail
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club
Working...
X