Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal batteriene lage fissle-krintre-lyder?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal batteriene lage fissle-krintre-lyder?!

    Jeg har 2 stykk tamiya 9.6 volt 1050 mAh NiMh pakker med KAN celler (kjøpt hos SmallSize) i min twinstar. Hver driver en speed 600. Strømtrekket er sikkert 10 ampere, vet ikke helt eksakt.

    På batteriene står det 2/3A. Lurer litt på om det faktisk lade/utladestrøm som indikeres med dette. Det holder med 20-30 sekunder koblet til en speed600 for å få disse lydene, som jeg regner sterkt med er ventilering...

    Akk ja. Det er lettere med glowmotorer, ja.
    MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
    MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

    Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
    Bi-Fly 25: turl.no/13pd
    Quickie: turl.no/13pe
    Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

  • #2
    Hei hei.
    Mange mange år siden jeg drev med dette men jeg mener at 2/3A indikerer den fysiske størrelsen på cellene = to tredjedeler av en AA celle...
    Mener å huske at disse cellene ble brukt på 400 motorer så 600 kan nok bli i tyngste laget for dem...

    Comment


    • #3
      600 motor gir nok for stort strømtrekk for disse cellene. Regner med at de blir varme også ? Har brukt de mye på speed 400 motor med 6*3 propell. Mener maks strømtrekk ble 12-15 Ampere. 2/3 indikerer størrelsen.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Originally posted by bth View Post
        600 motor gir nok for stort strømtrekk for disse cellene. Regner med at de blir varme også ? Har brukt de mye på speed 400 motor med 6*3 propell. Mener maks strømtrekk ble 12-15 Ampere. 2/3 indikerer størrelsen.
        Hmm. Tror jeg blander speed600 og 400. Det er sikkert 400 motorer i twinstar, ja. Ihvertfall i twinstar II som er beskrevet på noen nettsteder.

        Har ikke noe multimeter som måler over 10 A, men tatt i betraktning flytiden (som er i størrelselsorden 1/10 time eller mindre ) så tror jeg at jeg må være under 15 ampere. Cellene har ikke blitt spesielt varme de få gangene jeg har prøvd modellen.

        Når jeg testet i går på hobbyrommet, så var det 20-30 sekunder bare for å bekrefte at pakkene var utladet. Det er ikke nok til at de blir varme, men lyden var der (ganske svak)
        MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
        MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

        Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
        Bi-Fly 25: turl.no/13pd
        Quickie: turl.no/13pe
        Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

        Comment

        Working...
        X