Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arrowind LiPo Monitor (3S)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arrowind LiPo Monitor (3S)

    Jeg har Arrowind LiPo Monitor Siden finnes ikke LiPo Monitor (3S)&kategoriID=10000 Men jeg lure på om jeg kobler Libo monitor i balanse mens jeg flyr fly/helikopter og holder øye på når det kommer led rød lys og måtte nødland.
    Eller er det bare kontroll på hvor mye igjen volt på batterien før jeg lade batterien?
    Led grønn mer enn 3.3V og rød under 3.3V.

  • #2
    Både og, men primært til bruk som in-flight lipo-alarm. En lipo sjekker som du nevner bør ha mye mye mer funksjonalitet og led display for å vise volt pr celle o.l.

    Comment


    • #3
      Takker for svar.Jeg skal prøve på Align trex pro når jeg har tid.Kanskje i helga.

      Comment


      • #4
        Jeg har en tilsvarende kjøpt hos Mikronor. Jeg mener denne er helt bortkastet å bruke under flyving. Brukte den på en Honey Bee cp 2 som jeg hovret et par meter foran meg etter at jeg hadde fløyet ca 7 minutter. For det første er det umulig å se lyset i diodene så lenge sola skinner,mulig den du har er mer lyssterk. Ser da ikke når grønnt skifter til rødt ved ca 3.3 volt. Når en celle når 3.0 volt, begynner en alarm å pipe på min, men den er umulig å høre når man hovrer.
        Det mest fornuftige jeg finner er å bruke den til å teste kapasiteten på Li-Po pakker sammen med Wattmeter innendørs. Belaster da batteriet i et motoroppsett, og avbryter når en av diodene skifter fra grønn til rødt. Da er det bare å lese av på meteret hvor mange mAh som er tatt ut, og ingen av cellene har gått under 3.0 volt.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #5
          Jeg sverger til Spartan LipoGuard G4 som lipo alarm på min t-rex 500 (montert under) og PA Addiction (montert inni kroppen).

          Lyser klart selv om du av en eller annen grunn hovrer midt i sola (ok.. jeg har ikke testet akkurat det)

          I tillegg er det selvsagt høyst nødvendig å sjekke uttak etter hver flyvning og stille inn timeren på radioen. Til dette bruker jeg CellMeter-8.

          Comment

          Working...
          X