Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kalibrering imax B6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kalibrering imax B6

    Er det noen som vet hvordan man kalibrerer balanseringen på en Imax b6 lader? Jeg vet bare at man går inn i menyen for kalibrering ved å holde inne ''dec'' og ''enter'' når man kobler til strømmen. Når jeg hadde balansert lipoene mine var spenningen per celle 4.17v i følge voltmeteret som jeg nylig kjøpte hos Clas ohlson. Laderen viste 4.20volt per celle. Er det 4.2 volt hver celle skal være når de er fulloppladet?
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

  • #2
    Har ikke prøvd kalibreringen, men spenningen på lipo skal være opp til 4,20v per celle fulladet.

    Comment


    • #3
      Den har jeg aldri hørt før. Går det an å kalibrere laderen? Å jeg som kastet en lader i sommer som var litt unøyaktig.
      Per Ulrik Karlsen

      Bodø Modellflyklubb


      "Da Gud hadde skapt Nord-Norge, så Han på det, og sa: "Dette e det finaste æ har skapt, la oss vaske det kvær dag!"

      I nord har vi to årstider, mørketia og regntia.

      Flypark:
      Diverse halvfungerende kinafly
      Seagull AT6
      SD Modell Yak 54
      ST DG1000

      Futaba T6exp 35 mhz
      Futaba T8FG

      Comment


      • #4
        Hehe det er fullt mulig. I alle fall med imax. Har du en lader det ikke går på kan du som oftest lodde på noen andre motstander på balanseringskontaktene
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

        Alt flyr bare du har nok motor!

        Comment

        Working...
        X