Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ser dette ut som en grei pakke med strømforsyning og PL8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser dette ut som en grei pakke med strømforsyning og PL8?

    Hei. Ser denne pakken bra ut? noen efaring om strømforsyningen her? Cellpro Powerlab 8 V2 with EC5 Input Cable 1000W 24V Power Supply | eBay
    • T-rex 450L Dominator. BeastX
    • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
    • T-rex 600N. Ikon

  • #2
    Poweret klarer ikke og levere nok for og kjøre laderen max. Men det er jo ikke sikkert du trenger det heller
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #3
      Strømforsyningen er Dell DPS-600PB såvidt jeg kan se. Det er samme strømforsyning som jeg bruker, og det passer perfekt til PL8 sålenge du "bare" lader 6S-pakker. Du kan lade 6S med max ladestrøm (40A), men "kun" på ca 37A hvis du lader 7S-pakker og 32A hvis du lader 8S-pakker.

      Kjøp paralellkabler også! Du har ikke lyst å lade ett og ett batteri på den laderen..
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Høres greit ut fyrer inn en bestilling når eg kjen hjem sålenge man klarer og lade 2 batteri på en time, er eg happy! Sto ikkje noke innput power på spec.. men på den andre strøm forsyning e han selger for seg sjøl, sto da 110-230v. Så for satse på da
        Last edited by Kim.A; 19-06-13, 10:51.
        • T-rex 450L Dominator. BeastX
        • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
        • T-rex 600N. Ikon

        Comment


        • #5
          psu er 100-240VAC

          Comment


          • #6
            Ja, den tar (to) 230V. Tut&kjør.

            Er det 4500 mAh 6S-pakker du har? Isåfall lader du 6 stk på underkant av 40 min
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              kjøp mpa brettet... du vil ikke angre! tar 6 samtidig

              Comment


              • #8
                Blir vel gence ace (skrevet rett? :P) sine 5100 mah 6s. Hadde tenkt te og starte med 2 batterier da :P hehe, men på det brette kan man da lade for eksempel 2 om gangen? og 3 om gangen? At man ikkje mååååå lade 6 stk for at brette fungere?
                Også siste spørsmål for nå.. har jo noen batterier til 450'en, alle på 2200 mah men alle er forsjelige merker.. Går det fortsatt bra og parallel lade dem?
                dette me parallel burde eg virklig sette meg mer inni...

                EDit: Der var pl8 bestilt! Edit2: Fant MPA brette og... bestilt!:P men det står noe om at kabler må kjøpes utnom.. kunne ikkje finne noe? eller bare eg som tar feil? huff, gjekk litt penger ut nå,

                Beklakger mye spørsmål
                Last edited by Kim.A; 19-06-13, 16:35.
                • T-rex 450L Dominator. BeastX
                • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                • T-rex 600N. Ikon

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kim.A View Post
                  Blir vel gence ace (skrevet rett? :P) sine 5100 mah 6s. Hadde tenkt te og starte med 2 batterier da :P hehe, men på det brette kan man da lade for eksempel 2 om gangen? og 3 om gangen? At man ikkje mååååå lade 6 stk for at brette fungere?
                  Også siste spørsmål for nå.. har jo noen batterier til 450'en, alle på 2200 mah men alle er forsjelige merker.. Går det fortsatt bra og parallel lade dem?
                  dette me parallel burde eg virklig sette meg mer inni...

                  EDit: Der var pl8 bestilt! Edit2: Fant MPA brette og... bestilt!:P men det står noe om at kabler må kjøpes utnom.. kunne ikkje finne noe? eller bare eg som tar feil? huff, gjekk litt penger ut nå,

                  Beklakger mye spørsmål
                  Link til MPA brett?
                  Kjell Ove
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                  Comment


                  • #10
                    Med MPA brettet kan du lade ett batteri, eller så mange batteri du vil opp til 6. Du bør ikke lade forskjellige batterier på samme brett. Du bør lade batterier med samme kapasitet. Feks to stk 6S5000 går fint. Men ikke et 6s2200 mah sammen med et 5000mah. Skjønner?

                    Comment


                    • #11
                      Kan eg bruke dette sammen med min Imax B6 Duo lader? Etronix PARABOARD w/XT-60 CONNECTOR - Globy AS

                      Kan man da lade flere 6S batterier samtidig?
                      Kjell Ove
                      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Trulsen View Post
                        Med MPA brettet kan du lade ett batteri, eller så mange batteri du vil opp til 6. Du bør ikke lade forskjellige batterier på samme brett. Du bør lade batterier med samme kapasitet. Feks to stk 6S5000 går fint. Men ikke et 6s2200 mah sammen med et 5000mah. Skjønner?
                        Høres kanon ut spørsmåle om forjselige batterier var kansje litt feil formulert. har 3 stk 2200 mah 3s batterier, et flightmax, et fra smallsize og et etterlannet anna.. om det går bra og lade desse ilag også?

                        Og kjellovel: Mpa brette er vel til lader som tar 8S? Usikker:P
                        • T-rex 450L Dominator. BeastX
                        • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                        • T-rex 600N. Ikon

                        Comment


                        • #13
                          Det går helt fint med forskjellige merker når du paralellader. Det går også fint å lade batterier med forskjellig kapasitet, men da må du sette ladestrømmen etter det minste batteriet. Du må derimot passe på at de er nogenlunde likt utladet. Ikke paralellkoble et som er helt utladet og et som er fulladet.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Trulsen View Post
                            Med MPA brettet kan du lade ett batteri, eller så mange batteri du vil opp til 6. Du bør ikke lade forskjellige batterier på samme brett. Du bør lade batterier med samme kapasitet. Feks to stk 6S5000 går fint. Men ikke et 6s2200 mah sammen med et 5000mah. Skjønner?
                            6s 2200 og 5000 går fint det... ;p

                            Comment


                            • #15
                              trur eg er komt i himelen her! ka er vitsen me nitro når man kan lade så mange lipoer og så fort! =D Takk skal dere ha for alle svar! No gleder eg meg til 550 er i hus, PL8, og ja
                              • T-rex 450L Dominator. BeastX
                              • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                              • T-rex 600N. Ikon

                              Comment

                              Working...
                              X