Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt rimelig Li-Po merke fra Small Size Strømmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt rimelig Li-Po merke fra Small Size Strømmen

    Var innom Small Size på Strømmen å kjøpte 2 rimelige (149,- pr stk) pakker 3 Cellers 2200 mAh 25 C pakker forrige uke.
    Alle cellene lå på 3,98.
    Hadde litt problemer med den ene balanseringskontakten, da det virket som noe stengte for alle hullene (Brukte en nål og stakk de opp. Mulig det var en tynn plasthinne)
    Har nå hatt 3 turer med begge pakkene på 450 heli.
    Etter 5 minutter er de mye kaldere enn de andre batteripakkene jeg har (20-30 C)
    Virker spreke, og kan anbefales.
    Står EC3 på lappen, men det satt på Deans/T-plugg som vist.

    Click image for larger version

Name:	SANY3626.JPG
Views:	1
Size:	160.6 KB
ID:	635251Click image for larger version

Name:	SANY3627.JPG
Views:	1
Size:	160.2 KB
ID:	635252
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Hei!

    Det var da jaggu billig og, ser de ikke på webben til Smallsize, men denne til samme pris:
    Small Size Hobbyland AS

    Atomic Platinum skulle tro det var brenselceller etter merkingen å dømme

    Fantes dette merket i 3S med høyere mah også?

    Fint om du oppdaterer om litt, da du får brukt de over litt tid.
    Last edited by SmurfAir; 04-09-13, 22:40. Reason: Typo

    Comment


    • #3
      Originally posted by SmurfAir View Post
      Hei!

      Det var da jaggu billig og, ser de ikke på webben til Smallsize, men denne til samme pris:
      Small Size Hobbyland AS

      Atomic Platinum skulle tro det var brenselceller etter merkingen å dømme

      Fantes dette merket i 3S med høyere mah også?

      Fint om du oppdaterer om litt, da du får brukt de over litt tid.
      Ble først klar over at de hadde fått det inn da de la det ut på Facebook. Vet ikke om de har de i andre størrelser :

      Facebook

      Ser ut som avdelingen i sentrum har et annet merke :
      Facebook
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Jeg har kjøpt Wild Scorpion batterier både hos Smallsize på Strømmen og på Ensjø i forskjellig antall celler og mah.
        De fungerer helt ok og leverer det man kan forvente egentlig.

        Kjøpte to stk. 3S 4200 mah, på Ensjø dagen før du opprettet denne tråden
        Ladet en pakke i balance-mode i går uten å cycle den først, og tok en tur med Quaden med gimbal/kamera osv.
        Så ut til å fungere greit det, og pakken var helt kald da spenningen var nede i 3,7v pr. celle.

        Comment


        • #5
          Oppdaget en liten forskjell på disse i forhold til andre 2200 mAh pakker da jeg fløy min DH 6 i helga.
          De var litt høyere, så nå måtte jeg spikke av en del av spantet for å få plass.
          Mål er
          høyde: 26,5 mm
          bredde: 35 mm
          lengde: ca 118 mm pga krympeplast og kabel

          DBY- Power 30 C:
          høyde: 25,5 mm
          bredde: 34,5
          lengde: ca 110 mm

          Det største problemet er at de aldri ser ut til å bli ladet fulle. Lader ved 1 C. Ladet inn ca 1100 mAh før den nådde 12.60 volt, og strømmen begynte å minke.
          Har nå snart stått å balansert i 2 timer. Vipper mellom 12,59 og 12,60


          Click image for larger version

Name:	SANY3631.JPG
Views:	1
Size:	71.7 KB
ID:	603931


          Click image for larger version

Name:	SANY3632.JPG
Views:	1
Size:	41.7 KB
ID:	603932
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Hmmm, ja det var litt voldsomt.

            Ved lading på 1C og at den er fornøyd etter å ha dyttet inn rundt 1100 mah, så burde vel dette gått på rundt 45 minutter +/- noen minutter vil jeg tro.

            Så da virker det som det er akkurat på grensa til at den ikke ligger stabilt på 12,6 lenge nok til at laderen stopper?
            Ellers er flytiden ok sammenliknet med andre?

            Comment


            • #7
              Originally posted by SmurfAir View Post
              Hmmm, ja det var litt voldsomt.

              Ved lading på 1C og at den er fornøyd etter å ha dyttet inn rundt 1100 mah, så burde vel dette gått på rundt 45 minutter +/- noen minutter vil jeg tro.

              Så da virker det som det er akkurat på grensa til at den ikke ligger stabilt på 12,6 lenge nok til at laderen stopper?
              Ellers er flytiden ok sammenliknet med andre?
              Lot den gå på storage og ladet ut ca 400 mAh ved 2 A , og balanserte like etter. Da klarte den å balansere ganske raskt.
              Bruker å kjøre max 7 minutter, så da er pakkene rundt halvfullle. Det var godt med drag i de. Skal få målt effekt uttaket og sammenlignet med de andre pakkene jeg har.
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #8
                Originally posted by bth View Post
                .....
                Det største problemet er at de aldri ser ut til å bli ladet fulle. Lader ved 1 C. Ladet inn ca 1100 mAh før den nådde 12.60 volt, og strømmen begynte å minke.
                Har nå snart stått å balansert i 2 timer. Vipper mellom 12,59 og 12,60
                Dette er som regel en kombinasjon av middelmådig lader og "billig" batterier.
                Karakterstikken på batteri cellene er forskjellig og laderen er ikke i stand til å "kompensere" for dette - dermed ender man opp i en evighets prosess.

                Det er en mulighet for at cellene kan jevne seg ut etter noen opp/utladinger
                Last edited by Quadrocopter; 12-09-13, 18:44.

                Comment


                • #9
                  helt enig med mr Q,

                  Comment


                  • #10
                    Er det noen som kan si noe om denne laderen som har da er brukt, har denne vistapower selv og legger merke til at den noen ganger kan bruke evigheter på og balansere ut batteriene, ladding opp til 12.5 går ok normalt som forventet avhengig av strøm men så kan den i noen tilfeller stå en time bare og tygge...

                    Har selv også brukt 3S1500 skorpion batteriene fra SS og har nå behov for å handle inn mye nytt pga utslitte batterier... Så jeg er virkelig spent på denne nye leverandøren til lokal butikken...
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by AudunJ View Post
                      ...

                      Har selv også brukt 3S1500 skorpion batteriene fra SS og har nå behov for å handle inn mye nytt pga utslitte batterier... Så jeg er virkelig spent på denne nye leverandøren til lokal butikken...
                      Hvordan var varigheten på dine Wild Scorpion pakkene dine Audun?
                      Jeg har det merket i flere størrelser, både med og uten Nano-tech og de leverer godt fra seg syns jeg.
                      Men mine er bare fra et par uker til 5-6 måneder gamle enda, så jeg har ikke noe formening om det.

                      Har også både hørt og sett test av disse når de "puffer", de skal visst nok ikke gi noe flammer å snakke om, men bare "puffe" og lage noe røyk.
                      Hvor vidt dette stemmer eller ikke kan jeg ikke bekrefte men....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by SmurfAir View Post
                        Hvordan var varigheten på dine Wild Scorpion pakkene dine Audun?
                        Jeg har det merket i flere størrelser, både med og uten Nano-tech og de leverer godt fra seg syns jeg.
                        Men mine er bare fra et par uker til 5-6 måneder gamle enda, så jeg har ikke noe formening om det.

                        Har også både hørt og sett test av disse når de "puffer", de skal visst nok ikke gi noe flammer å snakke om, men bare "puffe" og lage noe røyk.
                        Hvor vidt dette stemmer eller ikke kan jeg ikke bekrefte men....
                        Jeg har brukt 3 stk 3S1500mAh Scorpion kjøpte vel oktober 2012 og disse har vært brukt som erstattning for orginal batteriet (1350mAh) som følger meg Blade 300x (helikopteret), disse har vært brukt flere ganger pr uke siden den gang fram til nå, så de er "vel rundt 10månder gamle". Kappasitets messig syntes jeg de har holdt seg bra og ikke merket noe spesielt, men spesielt et av de 3 har tildenser til at det siste månedene har brukt lengre tid på ballansering. (jeg lader alltid = 1C med ballansering) og bruker den VistaPower laderen som nevnt tidligere i tråden.

                        Ikke noe tegn til endring av fassong eller noe enda, så de er faste i fisken fortsatt.
                        - Har aldri hørt verken negativt eller positivt om disse, men syntes de har vært greie å kjøpe overdisk hos SSS(SmallSizeStrømmen), har også kjøpt noen batterier til mr Eurocub og som brukter 4s og større 3s på Quad og har ikke hørt noe fra han heller om "kvaliteten".
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment


                        • #13
                          Måleresultater Betraktelig effektøkning.

                          Her har jeg gjort målinger med mine 7 stk 3 cellers pakker.

                          De blå Flightmax Hobbyking pakkene er fra 2009, og har en betydelig antall cycler,
                          og lagret fulladet over lengre tid, så den lave utgangseffekten er vel som forventet.

                          Tiger pakkene ga maks 360 Watt, mens et lite brukt 2 år gammelt 30 C DBY Power fra Mikronor ga maks 250 watt.

                          Her har jeg sortert bildene etter synkende effekt de ga ut.

                          Med andre ord kan man si jeg er godt fornøyd med de nye billigbatteriene.

                          Click image for larger version

Name:	SANY3640.JPG
Views:	1
Size:	74.3 KB
ID:	603986
                          Click image for larger version

Name:	SANY3639.JPG
Views:	1
Size:	79.3 KB
ID:	603992
                          Click image for larger version

Name:	SANY3636.JPG
Views:	1
Size:	71.4 KB
ID:	603989
                          Click image for larger version

Name:	SANY3638.JPG
Views:	1
Size:	71.3 KB
ID:	603991
                          Click image for larger version

Name:	SANY3637.JPG
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	603990
                          Click image for larger version

Name:	SANY3634.JPG
Views:	1
Size:	69.1 KB
ID:	603987
                          Click image for larger version

Name:	SANY3635.JPG
Views:	1
Size:	65.8 KB
ID:	603988
                          Last edited by bth; 13-09-13, 10:19.
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #14
                            Testet du watt med engang etter at du gå full gass eller etter litt tid?

                            Mitt test oppsett.
                            - full ladet batterier, les av hvile spenningen.

                            - Max gass i 1 min.
                            - så stopp, les av hvile spenninga.

                            Der etter sorterer jeg etter Peak watt, videre forbrukt Ah og Wh
                            Ikke alle testere har logging men kun viser sanntid verdiene men har du en slik kan eks watt levert i det du har kjørt etter 1 min være en god parameter.

                            Leser man bare av watt rett etter oppstart, bør man tenke på at normalt er det ikke antall watt ved oppstart på bakken før take-off som teller, men effekten som batteriet faktisk lever etter noen minuter eller da du har kommet opp i normal flight og batteriet er blitt varmt osv... Det er jo i lufta det "teller" at alt virker og du har den effekten man faktisk trenger.. Hvem har vel ikke opplevd å flyd godt og lenge og skal ta en landing på overtid, og i det man gir litt "gass" for å komme asjur i en litt lav landing langt ute, så kommer spøkelset "LowVoltCutOff" og kverker alt så du går i bakken bare noen meter før stripa... (selv opplevd).

                            Så det er viktig å påse at kvalieten på batteriene dine er innenfor hva du trenger på modellen!
                            Last edited by AudunJ; 14-09-13, 23:09. Reason: Lagt til mer tekst.
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by AudunJ View Post
                              Testet du watt med engang etter at du gå full gass eller etter litt tid?

                              Mitt test oppsett.
                              - full ladet batterier, les av hvile spenningen.

                              - Max gass i 1 min.
                              - så stopp, les av hvile spenninga.

                              Der etter sorterer jeg etter Peak watt, videre forbrukt Ah.
                              Ikke alle testere har logging men kun viser sanntid verdiene men har du en slik kan eks watt levert i det du har kjørt etter 1 min være en god parameter.
                              Testet Watt ca 2 sekunder etter fullt pådrag.
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment

                              Working...
                              X