Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor mye mAh på fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor mye mAh på fly?

    Hei. Er det noen begrensninger på hvor mange mAh man kan bruke i elektrofly? mAh er vel hvor lenge man kan fly, ikke sant? Jeg kjøpte et 4S 4000mAh 30-70 discharge Turnigy Nano-tech på Hobby King. Jeg tenkte og bruke det i et fly, er det greit? Jeg blir bare forvirret når jeg ser på fly på f.eks hobby king så står det Eks: anbefalt lipo battery 3S 1800-2200mAh... Mener de att 2200mAh er max da eller? Etter min mening så kan jeg bruke 10000mAh og om jeg vil

    Håper på svar

  • #2
    Det er jo selvfølgelig en begrensing i fysisk størrelse og vekt på hva du kan bruke i et fly, men du må også ta hensyn til antall celler og spenning. Nå det anbefales 3S 1800-2200 så er 2200 maks, vel så mye pga vekt som plass i flyet. Hvis det er dette som er anbefalt i flyet ditt så er det batteriet du har kjøpt ALT for stort, og det har også for mange celler. Hvis ikke så må du nesten si hvilket fly du skal bruke det i.

    Comment


    • #3
      Et batteri med mye mah vil være mye tyngre og større i format enn et batteri med lite mah. Derfor vil du ikke kunne fly eller få plass til batteriet om du kjøper et som er for stort. Du forstår nok hva jeg mener om du sammenligner mål og vekt på forskjellige batterier.

      EDIT: Kyrre kom meg visst i forkjøpet...
      Terje

      Comment


      • #4
        Okey Takker for svar Det er en Aviomodelli Tango på 3kg Orginal med 6,5cc fuel motor Så ville konvertere til ellektro. Det fløy veldig fint helt til jeg krasjet pga batteriet Men hva skal man gjøre med batteri som er "oppblåst" ? Hvor kan man kaste de? Tørr ikke og ha det i hus...

        Comment


        • #5
          ta en titt på denne --> ModellflyNytt.no - Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Et godt tips, som viser litt om hvordan batteriet virker.
            Lade det opp, ta det med ut på gårdsplassen, ta en kraftig spiker og slå denne gjennom batteriet med en hammer.

            Ha på en hanske eller grill vått.. det sier ikke pang. Men ganske fort kan det frese noe skikkelig og starte og brenne..

            Går fort over, men det gir et godt inntrykk av farene med batteriene... Når det slokner er det litt varmt og klissete så la det ligge noen timer og så er det helt dødt og kan kastes i søpla...

            Alternativet prøv os klipp overdet med en hekksaks eller grensaks om du ikke tør ta spikeren...

            Mener ikke her og oppfordre til uvøren lek med batterier osv, men man lærer mye og se det live..
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment

            Working...
            X