Announcement

Collapse
No announcement yet.

LiFe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har redigert resultatlisten...
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • #17
      Å balansere ett 200 mAh batteri er vel ikke akkurat det viktigste her i livet . Har drøssevis av 250 mAh Lipo batterier uten balanseringplugg som jeg bruker på depron lefser. De ble ladet ørten ganger i fjor uten at det hverken sa poff eller ble endring på ytelsen.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #18
        Kan så være, men er man flasket opp med LiPo så er man nøye med balansering vettu. Når man ikke har balanseringsplugg og ikke kan sjekke balanse så blir dette et stressmoment.
        Hadde dette dreid seg om depronlefser ville jeg ikke lagt mye energi i saken.
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #19
          Originally posted by Propepperell View Post
          Kan så være, men er man flasket opp med LiPo så er man nøye med balansering vettu. Når man ikke har balanseringsplugg og ikke kan sjekke balanse så blir dette et stressmoment.
          Hadde dette dreid seg om depronlefser ville jeg ikke lagt mye energi i saken.
          Er det Graupner pakke som ikke har balansering så ladere du den som et 2celle LiFe uten balansering.

          Fant en spesifikasjon på pakka, men jeg tror du skal ta den med en klype salt - litt merkelig at de spesifiserer balansering plugg når den ikke har..... Kanskje litt kopi fra her og der:

          LiFe / 200mAh / 6,6V / 10C / 5C / 2s-1p /- Graupner: 7679.2

          Beschreibung:
          Zur Verwendung anstelle von 5 NiMH-Zellen Empfängerakkus oder mit Spannungsregler.

          Technische Daten:
          - Kapazität: 200mAh
          - Spannung: 6,6V
          - Entladestrom: 10C / 2A
          - Kurzzeitiger Entladestrom: -C / -A
          - Ladestrom max: 5C / 1A
          - Zellenzahl: 2s-1p
          - Länge: ca. 28mm (mit Platine & Kabel)
          - Breite: ca. 23mm
          - Höhe: ca. 13mm
          - Gewicht: ca. 15g (mit Platine & Kabel)
          - Akku-Typ: LiFePO4
          - Balanceranschluß: EH-Buchse = (z.B. Graupner, Kokam, LRP, Robbe, Saehan, SLS, XCell)
          - Stecksystem: Graupner

          Comment


          • #20
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Er det Graupner pakke som ikke har balansering så ladere du den som et 2celle LiFe uten balansering.

            Fant en spesifikasjon på pakka, men jeg tror du skal ta den med en klype salt - litt merkelig at de spesifiserer balansering plugg når den ikke har..... Kanskje litt kopi fra her og der:

            LiFe / 200mAh / 6,6V / 10C / 5C / 2s-1p /- Graupner: 7679.2

            Beschreibung:
            Zur Verwendung anstelle von 5 NiMH-Zellen Empfängerakkus oder mit Spannungsregler.

            Technische Daten:
            - Kapazität: 200mAh
            - Spannung: 6,6V
            - Entladestrom: 10C / 2A
            - Kurzzeitiger Entladestrom: -C / -A
            - Ladestrom max: 5C / 1A
            - Zellenzahl: 2s-1p
            - Länge: ca. 28mm (mit Platine & Kabel)
            - Breite: ca. 23mm
            - Höhe: ca. 13mm
            - Gewicht: ca. 15g (mit Platine & Kabel)
            - Akku-Typ: LiFePO4
            - Balanceranschluß: EH-Buchse = (z.B. Graupner, Kokam, LRP, Robbe, Saehan, SLS, XCell)
            - Stecksystem: Graupner

            Utenom dette kan du ta en tlf eller sende mail til T&K og spør hva Graupner legger i (Wiederaufladbar: schnell und normal som du ser over alt) for dette batteriet. Regner med at Graupner har et oversikt på hvor mange C laderen leverer ved "hurtig" og hvor mye som går ut av laderen på "normal"

            Comment


            • #21
              Når cellene er så små er brann faren liten.
              Ubalanse vil medføre at batteriet mister kapasitet. Hvis du er usikker kan du cycle det en gang.
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #22
                har hatt life i mange år, og kun brukt A123, disse lader jeg med 5 A og aldri hatt noe problem.Gylling har testet disse i mange år, og tåler lading på 25 A,lykke til.
                Rune Borgersen

                Comment

                Working...
                X