Announcement

Collapse
No announcement yet.

LIFE vs LIPO på bensinmodeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LIFE vs LIPO på bensinmodeller

    Sitter og vurderer å kjøpe litt større batterier til 26% Yak'en min enn dem jeg bruker i dag (noe pinglete 900mAh 2s lipo greier). Har allerede installert regulator til både rx/servoer samt egen til tenning så jeg kan kjøre på opp til 3s lipo om ønskelig.

    Er det noe fordel å gå for life fremfor noen greie 15-1800mAh 3s lipoer når jeg allerede har regulatorer satt opp? Har enkel tilgang til å ta ut batteriene for lading.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Jeg bruker LiFe på alt. LiPo er visst mer brannfarlig, og da er valget enkelt.
    Ingen av mine modeller er det enkelt å ta ut batteriene, så det er i grunn ikke noe tema det heller.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Har kvittet meg med alt av LoPo og bruker kunn LiFe. Kjører 2S LiFe direkte på både radio og tenning på alle mine bensinfly.

      Comment


      • #4
        While charging your lipos, run for LiFe!
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment


        • #5
          Lipo for min del.
          Tar alltid ut batteriene når jeg lader, som tar meg 30sek å gjøre. Tåler oftest hardere lading også.
          Lett å følge med hvor mye power en har igjen mtp volt pr celle, og en får mere power ut av servoer (om de tåler høy volt).

          Jeg har flydd sommer og vinter slik uten problemer. Er dog litt forsiktigere med å kjøre de lavt på vinteren, men de skal uansett ikke levere mye strøm så det går fint. Lader de forsiktigere når de er kalde naturlig nok.

          Eneste bakside for min del, er behovet for trafo opplegg foran tenning da tenningen min ikke tåler 2s.
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment


          • #6
            Takk for tilbakemeldinger. Det er litt det at å holde oversikt på hvor mye det er igjen på batteriene som gjør at jeg egentlig vil holde meg til lipo. Har ikke måling for forbrukt ampær, og ser heller ikke for meg å kjøpe dette, så da får jeg heller kjøpe et par ekstra batterier å putte i bokser'n og varme opp til vinterstid
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment

            Working...
            X