Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri eller lader defekt..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri eller lader defekt..?

    Kjøpte for en ukes tid siden et fly av typen Joysway J3 Cub Sport ( JOYSWAY J3 CUB SPORT Hobbymix.no - teknisk hobby! )

    Har fløyet noen turer allerede og er storfornøyd, men.... Nå vil ikke batteriene lades lenger, jeg mistenker at det er laderen og ikke batteriene. Men er helt fersk på dette, så jeg prøver meg her.

    Batteriene er Lipo 11,1v 3s (har 2 stk)
    Laderen er en BC-3s10 balance Charges (ser veldig billig ut)

    Batteriene skal enkelt plugges i laderen, og ladeindikatoren skal blinke mens den lader, og lyse kontinuerlig når batteriet er ferdig ladet. Dette gjorde den de første gangene jeg ladet. Men i går startet den og blinke hurtig når jeg koblet til batteriene, og gjorde det i lang tid (3 timer før jeg ga opp), noe som tydeligvis indikerer at det er noe galt. Nå lyser ikke lade indikatoren i det hele tatt når jeg kobler til batteriene....

    Jeg mistenker at det er laderen, og ikke batteriene.....
    Ka dokker tru?

    Kai

  • #2
    Mulig du har ladet batteriene for langt ut. Da kan det hende at laderen ikke vil lade dem.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #3
      Nei, tror ikke det, (samme m 3 batterier.......)

      Comment


      • #4
        Skal vel mye til at 3 batterier har gått til helv....... Setter en tier på laderen. Ta med batteriene og laderen til Hobbymix å få de til å sjekke begge deler. Ikke dumt å legge noen kroner i en bra lader.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Blir en tur til Hobbymix i morra
          Takk for svar

          Kai

          Comment

          Working...
          X