Announcement

Collapse
No announcement yet.

Timingproblemer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Timingproblemer ?

    I min addiction har jeg PA Thrust 20 motor og FlightTech ESC 30A, 2-4S LiPo m/ BEC. Ved et par anledninger har det kommet "skrapelyder" fra motoren når jeg har gitt gass relativt raskt fra null til halv stikke pluss. Høres nesten ut som "sluring i girkassa" eller noe og jeg innbiller meg at motoren mister all kraft (Kun skjedd på bakken som jeg vet om og da har jeg tatt throttel til null med en gang)

    Er dette typiske tegn på timingproblemer ?

    Mener den stod på medium timing. Har satt den til high nå og testet litt raske pådrag så får vi se om symptomene dukker opp igjen

  • #2
    Har samme kombinasjon av fly, motor og esc og samme problem som du beskriver så bumper denne litt.
    Finnes det noen annen løsning enn å bytte ut hele escen? Den skrapelyden han nevner oppstår uansett timing instillinger. Til og med prøvd med startup mode på soft, uten at det ble noe bedre.
    Den spinner foresten en APC 11x5.5 prop.
    OMO ProYak - OS 55AX m/ Macs muffler
    PA Addiction - PA Thrust 20
    RCF Yak 55 - Hacker A20-22L

    Comment


    • #3
      I utgangspunktet er vel dette et tegn på feil timing ja, men har du prøvd å endre den så vet jeg ikke. Men en i klubben hadde samme problem husker jeg, og der ble det avdekket en ekstremt dårlig lodding på motorledningene. Så der har du et tips til noe å se etter om ikke annet...
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Byttet til en 25A Arrowind esc i sted, og da funket den smertefritt. Da den egentlig er stor nåkk for motoren gidder jeg ikke bytte tilbake.
        Men skal gå over loddingene ut fra escen senere, blir for dumt å bare kaste escen... Takk for tipset
        OMO ProYak - OS 55AX m/ Macs muffler
        PA Addiction - PA Thrust 20
        RCF Yak 55 - Hacker A20-22L

        Comment

        Working...
        X