Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ubec sammen med ESC med innebygget BEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ubec sammen med ESC med innebygget BEC

    Holder på med en større modell som trenger ekstern BEC til å drive servoer. ESC'en jeg har er imidlertid med en innebygget BEC, denne ønsker jeg naturligvis ikke å bruke. Er det noe jeg bør tenke på ved oppkobling? Kommer til å bruke 4s pakker på oppsettet.

    Eventuellt har jeg også vurdert å kjøre HV servoer og kjøre ei 2s pakke rett i mottaker, er det da noe spesiellt annet enn å løfte - på servokontakten til ESC?

    Bjørn
    Last edited by bjornal; 29-03-13, 14:08.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Originally posted by bjornal View Post
    Holder på med en større modell som trenger ekstern BEC til å drive servoer. ESC'en jeg har er imidlertid med en innebygget BEC, denne ønsker jeg naturligvis ikke å bruke. Er det noe jeg bør tenke på ved oppkobling? Kommer til å bruke 4s pakker til ESC/motor og 2S til å powre servoer/receiver.

    Bjørn
    Koble av den røde (+) kabelen som går ut fra ESC sammen med Jord og kontrollsignal (flatkabel).
    De fleste ESC'er leverer egen spenning til internt bruk, den interne BEC'en leverer strøm til Rx/servo gjennom (+) lederen i kabelen som går til mottaker - denne skal du ikke ha når du bruker ekstern BEC og derfor så klippes/fjernes denne lederen.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Koble av den røde (+) kabelen som går ut fra ESC sammen med Jord og kontrollsignal (flatkabel).
      De fleste ESC'er leverer egen spenning til internt bruk, den interne BEC'en leverer strøm til Rx/servo gjennom (+) lederen i kabelen som går til mottaker - denne skal du ikke ha når du bruker ekstern BEC og derfor så klippes/fjernes denne lederen.
      Det var egentlig det jeg regnet med. Jeg kan ikke komme til å koke ESC'en uten last på BEC-delen?
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjornal View Post
        Det var egentlig det jeg regnet med. Jeg kan ikke komme til å koke ESC'en uten last på BEC-delen?
        Nei , det skal gå greit uten last.

        Comment

        Working...
        X