Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken erstatningsmotor til FPV Raptor 1,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Trainstar'en, som jeg mener kommer fra samme fabrikk, har speilvendte servolommer til flaps servo og da kan du fint bruke en y-kabel som gjør oppsettet mye enklere. Med min DX8 kan jeg sette opp GEAR kanalen for flaps og kan fint bruke en 6 kanals mottaker selvom jeg bruker såkalt dual ailerons. Hvis servoene monteres likt som balanserors servoene må du bruke to kanaler, men har du sju kanaler til rådighet er det jo ikke noe problem. Da får du også muligheten til å justere servoene individuelt.

    Comment


    • #47
      Her er det nok lagd hull for servoene som står motsatt (altså ene) enn balanse servoene, derfor kan jeg nok bruke Y-ledning.
      Da er det bare å finne ut dette med radioen (HMMM... )

      Comment


      • #48
        Da var servoene til flapsene montert ( vel liming og taping igjen) og disse er aktivert fra senderen med vriknapp slik at det blir trinnløs flaps.
        Er ikke sikker på hvor lurt dette er, men en får se.
        Brukte kun Y-ledning og kanal 6 ut på radioen
        Click image for larger version

Name:	IMG_6459_edited-2.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	602702

        Comment


        • #49
          Da var "Maiden" tatt med flaps. Utrolig hvor mye lettere og bedre håndstart, og hvor sakte en kan lande med dette.
          MEN jeg har et lite spørsmål når det gjelder børsteløse motorer: Blir disse bedre etter hvert? altså trenger de innkjøring?
          Spør fordi jeg opplevde nå at det var utrolig mye mer kraft av motoren. Jeg kunne stige nesten vertikalt rett opp og med utrolig mye kraft. Jeg synes ikke det var så mye kraft sist jeg prøvde. ( og ja, jeg hadde ikke på flapsene da jeg prøvde)

          Comment


          • #50
            Børsteløse motorer trenger ikke å kjøres inn, de fungerer optimalt med en gang.

            Comment


            • #51
              ja det var det jeg også trodde, derfor synes jeg det var så rart at det virket som om det var mere kraft nå. Synes også at ESC og batteriet virket kjøligere nå. ( det kan jo være siden det var iskaldt når jeg var å fløy nå i kveld )

              Comment


              • #52
                Originally posted by Hoppfly View Post
                ja det var det jeg også trodde, derfor synes jeg det var så rart at det virket som om det var mere kraft nå. Synes også at ESC og batteriet virket kjøligere nå. ( det kan jo være siden det var iskaldt når jeg var å fløy nå i kveld )
                Du har jo byttet motor, ESC og motor du har nå et bedre oppsett en det "skrotet" som var originalt.

                Dette er helt vanlig med kina RTF ... original motor oppsett er ofte noe billigt skrot som ikke blir solgt
                som deler engang.

                Comment


                • #53
                  Ja men jeg synes denne siste turen hadde mye mer kraft enn den første turen med samme motor. Når jeg tenker etter, så falt en batteriplugg av da jeg tok av batteriet. Det kan jo tenkes at det har vært dårlig kontakt da.

                  Comment


                  • #54
                    Når det er dårlig kontakt med batteriet så funker ingenting, så det er ikke grunnen.

                    Comment

                    Working...
                    X