Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor er dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken motor er dette?

    Har nok en gang et Art Tech cessna 182 fly for bytte av deler
    Og derfor så lurer jeg på hvilken motor dette er,og hvor får en tak i ny?
    Click image for larger version

Name:	IMG_6568_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	635306

    Hvis ikke en får tak i ny, kan en da bytte til børsteløs motor/ESC ? eventuelt hvilken størrelse da? ( flyet har et vingespenn på rett under 1Meter )

    motor har mål: Ø 27,5mm L: 52mm m utbuling / 47mm uten utbuling
    Det står en grønn lapp på kappa rundt det står ROHS på.
    kappa har mål: Ø 30mm L: 28mm

    Motoren her ser ganske lik ut, lurer på om den passer ??
    Art-Tech: Cessna 182 - www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett!

  • #2
    Gjør deg selv den tjenesten det er å bytt til børsteløs. Ta et bilde av hvordan det ser ut under cowlingen så får du nok et drøss av tips om hva du kan bruke.

    Comment


    • #3
      Nå er ikke dette flyet mitt, så jeg tror ikke det blir invistert store summer i dette. MEN jeg tar gjerne i mot tips til børsteløs motor/ESC og propell
      Her er noen bilder av motorfeste
      Click image for larger version

Name:	IMG_6571_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	62.5 KB
ID:	603902Click image for larger version

Name:	IMG_6572_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	174.7 KB
ID:	603903Click image for larger version

Name:	IMG_6573_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	603904

      cowling tar i motorfestet på innsiden Ø 30mm på innsiden av festet , lengden på festet innvendig:55mm

      Batteri er 8,4V

      Comment


      • #4
        Hei!

        Det er en 480 børstemotor, originalen kan du kjøpe til kr 99,- her:
        301301 - 1 stk Art-tech 480 motor - www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett!

        Men jeg er definitivt enig med Kyrre, finn en rimelig børsteløs og ESC - det er definitivt mer effektivt og holdbart.
        Børstemotorer har en tendens til å kvelde relativt tidlig, da børstene ofte blir raskt slitt.
        Men da må du nok bytte eksisterende motorfeste (eller mekke noe selv) om du skal ha en outrunner i hvert fall.

        Ofte kan du finne kit med mindre børsteløse motorer med ESC på tilbud til omtrent ikke noe...
        Bare påse at batteriet du bruker har C-rating nok til strømtrekket fra en børsteløs.

        Comment


        • #5
          Her finner du motorfeste for børsteløs motor. Det er av plast så det burde være enkelt å få festet en eller annen outrunner til den. Selv med original batteriene bør det merkes, men aller best blir det om man bruker 3 cellers lipo selvfølgelig.

          Comment


          • #6
            Takker for flotte svar.
            Bestilte bare en børstemotor (original) da han som eier dette har alt det andre originalt. Det blir nok helt sikkert en crasj,så det er vel ikke mye vits i å kjøpe dyrt til å begynne med

            Comment

            Working...
            X