Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2A skala Marutaka Corsair

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1/2A skala Marutaka Corsair

    Heisann!

    Har begynt å rydde i kjelleren og gravde frem denne go'biten
    Byggde denne for veldig lenge siden (20 år, eller deromkring)
    Denne skal opprinnelig ha en liten glow-motor, men med dagens utvalg i elektro så gir det seg selv at
    denne er perfekt til et børsteløst oppsett.

    Håpet mitt er at noen av dere der ute kan hjelpe meg med valg av motor- batteri- og propellstørrelse.
    Er dessverre litt grønn her.

    1250 kv, 500W outrunner, 3S 2000 mah batteri, 35A esc. Er det helt på jordet?

    Litt data på flyet:

    Vingespenn: 900mm
    Vingeareal: 14,8 dm2
    Vekt: 520g. (som på bildet, uten radioutstyr, batteri, hjul, etc.
    AUW: 800-1000g.

    Veldig takknemlig for forslag til oppsett.


    Click image for larger version

Name:	DSC_0539.jpg
Views:	1
Size:	141.2 KB
ID:	635465
    Mvh

    Olav Lund

  • #2
    Har en Mustang i samme størrelse som jeg til å begynne med hadde tenkt å ha en liten glow motor i, men er nok enklere å elektrifisere.
    Henger meg på tråden for å få litt informasjon jeg også.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Jeg ser i en gammel Norwegian Modellers katalog at den er beregnet for 0,8-1,8 ccm motor.
      1,8 tilsvarer 10 motor.
      Da er det bare å gå inn her : Power 10 Brushless Outrunner Motor, 1100Kv (EFLM4010A): E-flite - Advancing Electric Flight.
      Ser nok ut til at oppsettet ditt virker ok, dersom du kan bruke så stor propell. Mulig du må finne en tilsvarende motor med høyere kv. kanskje 2000 ?

      Mulig noen tilsvarende denne, eller 35 mm.
      D2826-6 2200kv Outrunner Motor
      Last edited by bth; 29-10-13, 13:24.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Aiai, den der vekker minner. Hadde mye morro med en sånn en for drøyt 20 år siden. Den fløy flott med en OS 20FP og 8x6 propell husker jeg
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          Jeg har en tilsvarende størrelse Mustang som flyr veldig rolig og fint med 120W. Det lønner seg å spare vekt på disse små. 500W høres egentlig fryktelig mye ut. Den er ikke en 3D-maskin.
          -----------
          Bengt

          Comment


          • #6
            Tusen takk for svar.

            Ser nå at 500w var i overkant freskt. Den outrunneren fra Hobbyking så fin ut.
            Tror jeg går for den og en passende ESC.

            Karmann, fløy du den med hjul eller kasta du den? Jeg har bygd min med fungerende sideror og styrbart halehjul så den skal få lov å lette normalt.
            Mvh

            Olav Lund

            Comment


            • #7
              Fløy uten hjul. Såvidt jeg husker var den helt grei å kaste igang.
              Mvh
              Morten Aase

              Comment


              • #8
                Jeg har et gammelt, urørt byggesett av en Marutaka 1/2A P-51D Mustang liggende. Den har havnet såpass langt ned på listen over ikke påbegynte prosjekter at det kunne være aktuelt å selge den. Send en PM dersom du skulle være interessert...
                If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

                Comment

                Working...
                X