Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvem bør man snakke med om man skal ha store kvanta fuel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvem bør man snakke med om man skal ha store kvanta fuel?

    vi er en gjeng som har tenkt å spleise på et ganske stort kvanta fuel. snakk om ca 50 kanner! hvem bør man høre med?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    Ta kontakt med nærmeste sjappe og hør hvilket tilbud dere kan få der. Hvis noen av dere er registrert som selvstendig næringsdrivende/firma kan dere helt sikkert kjøpe direkte fra produsent.

    Når det gjelder Jero fuel så selges den i utgangspunktet via Hobbyco som har agenturet på den.

    Sist jeg kjøpte en kartong med fuel var det hos Mikronor på Ulven som skaffer hele assortementet til Jero på bestilling.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Rc parter gir gode rabatter ved stort kjøp ,der får du skikkelig kvalitets fuel!
      Kan anbefales..
      Odd Inge Haugan
      Formann Alta RC klubb

      Comment


      • #4
        Hei
        RC-Flight har fuelavtale med flere klubber, 50 kanner/10 kartonger kan leveres nesten på dagen.
        De leverer Jero-fuel.

        Comment


        • #5
          Hei,

          Det kommer helt an på hvilken fuel du skal ha. Men jeg snakket med Jone hos Helizone for en tid tilbake. Jeg tipper at du kommer til å få en god pris av han.

          Men vær oppmerksom på at med så mye fuel så gjelder spesielle regler for oppbevaring. Mulig jeg husker feil, men du har vel ikke lov til å ha mer en 20 liter brennbart veske stående hjemme (helt sikkert andre som kan mer om dette).
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Originally posted by ehaga
            Men vær oppmerksom på at med så mye fuel så gjelder spesielle regler for oppbevaring. Mulig jeg husker feil, men du har vel ikke lov til å ha mer en 20 liter brennbart veske stående hjemme (helt sikkert andre som kan mer om dette).
            For bensin og teknisk sprit kan du oppbevare maks 5 liter i en bolig. Du kan ikke oppbevare slikt i kjeller eller loft. I frittliggende lagerhus, garasjer, båthus eller lignende kan det oppbevares inntil 100 liter.

            Du kan søke om tillatelse til å oppbevare mer, men da regner jeg med du må ha betryggende sikkerhetstiltak.

            404 - File or directory not found.

            Hvis dere er 50 stykker som skal ha en kanne vær er det ikke noe problem.

            En annen sak dere kan tenke på er at RC-drivstoff vanligvis inneholder nitrometan som trekker til seg vann fra lufta. Holdbarheten er derfor begrenset etter at du har åpnet en kanne.

            Comment


            • #7
              Hva mener du med begrenset holdbarhet? 1 år ? 2 år? 1 mnd? Skulle likt å visst ca tid

              Comment


              • #8
                Først skal jeg korrigere det jeg skrev litt for fort. Det er Metanolen i drivstoffet som tiltrekker seg vann. Nitrometan har også et holdbarhetsproblem i det at den ikke tåler sollys.

                Originally posted by dimex
                Hva mener du med begrenset holdbarhet? 1 år ? 2 år? 1 mnd? Skulle likt å visst ca tid
                Jeg skulle gjerne gitt deg et godt svar om jeg hadde, men jeg kan bare vise til det jeg har hørt. Folk sier at en sesong fra man åpner kanna er ok. Det er helt klart at du kan påvirke dette selv. Med lite luft i kanna blir det også mindre vann til å ødellegge. Holder du kanna unna sollys så løser du den delen av problemet. Dessuten bør du holde lagertemperaturen mest mulig konstant. Garasje er sånn sett kanskje dumt...

                Håper de som faktisk bruker flytende drivstoff kan komme med mer kvalifisert svar... Jeg holder meg til batterier.

                Comment


                • #9
                  Noen som selger store kvanta med Coolpower til en god pris også kanskje?
                  -=-Trondheim Mfk-=-
                  * Raptor 50 Titan (SE)
                  * T-Rex 450SE
                  * E-Sky CP2 (Solgt)
                  * Vortex
                  * E-Starter
                  * Slow Stick
                  * Spektrum DX7

                  No helicopters were harmed in the creation of this post

                  Comment


                  • #10
                    Holdbarhet tror jeg er en relativ ting. For min egen del har jeg brukt fuel som har vært lagret i garasje i nesten 2 år.I mai fikk jeg endelig tid til å fly så da puttet jeg den på tanken og motoren startet like lett som den gjorde for 2 år siden og gikk helt bra både på tomgang og full trottle.

                    Det er med fuel som med valg av merker for motorer og fjernstyring - mange meninger og forskjellige erfaringer.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • #11
                      Tror fuelen lever lenge, bare den ikke står fuktig med dårlig tettet kork.

                      Har selv brukt gammal fuel med stort hell.
                      Ønsker dere en god dag på feltet !
                      Birger Mork

                      Mine besittelser :
                      Flygreier (Massevis)
                      Heligreier (En Mini Titan)
                      Bilgreier (Et par stk.)

                      Comment


                      • #12
                        Heisan litt seint ute med å svare men når du skal ha fuel tilsendt så er det bare å snakke m Rune hjønnevåg i rh-racing så får du Mrf fuel til greie priser og høg kvalitet
                        mvh
                        Werner
                        Werner Gundersen
                        500,600esp,600n,Tamiya scania
                        Leverandør av fuel og rc utstyr på Karmøy
                        mail wg@haugnett.no mob 98234566

                        Comment

                        Working...
                        X