Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bruksomåde for os120ax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bruksomåde for os120ax

    Hei.
    os 120ax.. hvor tunge fly er den egnet for?
    Kan den fly og da gjøre litt 3d med et fly på 5kg? tente på hovring og flatspinn og slikt, eller må man opp i os160 for slikt på 5kg fly?

    og noen som vet noen om forskjellen i drivstoffforbruk på de to motorene.. bruker 120 mye mindre enn 160en?

  • #2
    Hei
    Har en slik i en Epsilon fra CA-models, som veier rundt 3.8kg med tom tank. Kjører med original potte og en APC 16x8 propell. I dette flyet er det skikkelig sprekt, men på en 5kg's modell tror jeg det blir litt slapt. Flyet vil helt sikkert komme i luften og fly greit rundt, men sprekt blir det ikke. 120'en er å anse som som er stor og sterk 90-motor. Sats på en 160 med en APC 19x8W (wide) propell, det er en god kombinasjon. Med 160'en må du nok regne med å svi av en halv-liter på en 15min tur.
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Os120ax

      Hei, fant en video på nettet med OS120AX og Giles 202, modellen er en CMP/Jamara Giles 202 grønn 140 size. Oppgitt vekt på modellen er ca 4700gram.




      Bare for å gi en pekepinn hva denne motoren kan klare.

      Mvh
      Harald Magne
      Rcnet AS

      Comment


      • #4
        Var vel kanskje ikke så kjempeimponerende av hva en 120 AX klarer ?
        Så ut som en vanlig flytur for meg. (40 kjerre med 46 motor)

        Bare min mening da.....

        Som Ola sier, ikke gå for 120AX på 5Kg maskin, det blir ikke noe 3D ut av det.
        Last edited by TheBirg; 08-06-07, 20:02.
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment


        • #5
          Jeg mente at den veier 5kg flyklar... er en sukoi det er snakk om.
          Den veier altså 4.9 med en supertigre G2300 motor nå. uten fuel.
          MEn vil bytte denne ut med en os av noe slag. og da er altså 120 ax for daut for hovring og slikt?

          Comment

          Working...
          X