Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy HP-50 lagerbytte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turnigy HP-50 lagerbytte?

    Hei filkens! Har kjøpt meg en Turnigy HP-50 motor nå, og har fått tips om og bytte lager i denne

    Er det noen som har gjort det, som kan si meg størrelse på lagrene, og om dere bytter bare kulelagrene og lar nålelagrene sitte, eller bytter dere alt?
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

  • #3
    Kjøper ikke lager fra HK.. Motoren har bare gått 2L bensin så er ikke slitt, men det sies at lagrene i motoren blir slarkete etter 10-15 liter bensin (?) så tenkte jeg skulle kjøpe nye av bedre kvalitet
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

    Comment


    • #4
      er bare en måte, og det er å opne motoren din, så måle opp lagerene som skal byttes også handle nye, husk att her nytter det ikke med noe meterstokk (gudforby)

      Comment


      • #5
        Jaja, men tenkte det var noen som hadde gjort dette før Men ser dårlig ut Åpner motoren i kveld og får bestilt med en gang
        Joakim L. T. 94-Modell
        ---------------------------------------------------
        Aeroworks - Extra 300
        Extreme Flight - Yak 54E Profile
        Crrc-Pro GF26I
        EG - Yak 54 26cc
        Kyosho - Edge 540 .50
        C Goldberg - Cub med flottører
        OMP - Katana V2

        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

        Comment


        • #6
          Åssen erfaring har folk med den motoren? Den er jo veldig billig.. Yter den på høyde med DA/DLE?
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #7
            etter det jeg har hørt så er det en helt grei motor som yter greit, er vell snakk om rundt 6200 rpm med en 21x10 NX propell på motor som ikke er innkjørt, 7200 med 22x8 og 8200 på motor som er kjørt i 2 timer med tuned-pipe og 21x10 propell.

            Det eneste negative jeg har hørt er at lagrene er dårlige (blir slark etter 10-15 liter bensin) og tenningsanlegget tåler IKKE 6V (Står i bruksanvisningen at det blir ødelagt av 7+volt, og at det eksploderer vet 10V ) men på 4.8V så fungerer det bra
            Last edited by opa; 21-03-11, 20:04.
            Joakim L. T. 94-Modell
            ---------------------------------------------------
            Aeroworks - Extra 300
            Extreme Flight - Yak 54E Profile
            Crrc-Pro GF26I
            EG - Yak 54 26cc
            Kyosho - Edge 540 .50
            C Goldberg - Cub med flottører
            OMP - Katana V2

            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

            Comment

            Working...
            X