Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valach 120 B2- 4T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valach 120 B2- 4T

    Er det noen som kjenner til denne motoren. Vurderer og kjøpe en slik for og bruke i en 1/3 Cub.

  • #2
    Originally posted by bardp View Post
    Er det noen som kjenner til denne motoren. Vurderer og kjøpe en slik for og bruke i en 1/3 Cub.
    Karl H Glommen på Gjøvik har en sånn motor.
    Den skal i en H9 Piper Pawnee, og han har lagt ut en tråd her:
    (MFN) ModellflyNytt.no

    Kjell Aanvik
    remotepilots.no

    Comment


    • #3
      Det er jo veldig fristende og kjøpe en slik motor til flyet. Selv om jeg har liggende en GRPro 100cc 2 sylindret 2t motor med ben og canisterpotter. Jeg vil jo slippe jobben med og få inn eksosanlegget i flyet. Vektmessig blir det totalt sett ikke mer en ca 300g ekstra. Lit usikker på hvordan den kommer ut rent effektmessig i forhold til 2t motoren. Men så får jeg jo en motor som ikke høres ut som en motorsag og det teller jo mye.
      Fant ikke ut hva som følger med av eksosrør til motoren men det kan sikert Eureka svare på.

      Comment


      • #4
        Originally posted by bardp View Post
        Fant ikke ut hva som følger med av eksosrør til motoren men det kan sikert Eureka svare på.
        Denne kan du kjøre med "Raka rør"

        Denne her:

        har bare en liten demper for begge sylindrene.
        Du ser den helt på slutten av videoen, etter operasangen.

        Kjell
        Last edited by Eureka; 06-11-12, 14:44.

        Comment


        • #5
          Denne kan du kjøre med "Raka rør"
          Ja men hva er det som følger med motoren når den leveres er det raka rør, den samlepotta eller ingenting?

          Comment


          • #6
            Originally posted by bardp View Post
            Er det noen som kjenner til denne motoren. Vurderer og kjøpe en slik for og bruke i en 1/3 Cub.
            funker på denne,så den gjør nok jobben i en cub vil jeg tro
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

            Comment


            • #7
              Helt ærlig ble jeg langt mer overasket over dette:

              Aeronca C3

              Click image for larger version

Name:	AeroncaC3.jpg
Views:	1
Size:	217.4 KB
ID:	594448

              Og jeg liker normalt tørkestativ .. hehe
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Ja tøff den der

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Helt ærlig ble jeg langt mer overasket over dette:

                  Aeronca C3

                  [ATTACH=CONFIG]60740[/ATTACH]

                  Og jeg liker normalt tørkestativ .. hehe
                  Jeg var nede og så på den sist helg.

                  En merkelig flykonstruksjon, men en alldeles utrolig modell.

                  Jeg driver og overbeviser Mr Severin at han bør satse på en modell av Gloster Gladiator neste gang.
                  Da kan vi hjelpe han med skaladokmentasjon.....

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bardp View Post
                    Ja men hva er det som følger med motoren når den leveres er det raka rør, den samlepotta eller ingenting?
                    Jeg er ikke helt sikker.
                    Kan sjekke med fabrikken, eller kanskje Hr Glommen kan se opp i esken til sin motor?

                    Kjell
                    Last edited by Eureka; 06-11-12, 21:16.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Eureka View Post
                      Jeg er ikke helt sikker.Kan sjekke med fabrikken, eller kanskje Hr Glommen kan se opp i esken til sin motor?Kjell
                      Det medfølger bare eksosflenser. Man trenger 16 mm rør og eventuellt materialer til potte for å smi seg et eksossystem. En 4T går best på "rake rør" i motsetning til 2 T som trenger en viss motstand. Zimmermann kommer med anlegg for 120 (de har for 170 og 210) og de custombygger anlegg hvis man ønsker.
                      Last edited by Karl H.; 07-11-12, 07:41.
                      Karl Hans Glommen.
                      Mjøsa Modellflyklubb

                      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                      Comment


                      • #12
                        Ok
                        Så eksosanlegg må kjøpes utenomm.
                        Noen som har noen formening om effekten til denne motoren hvordan vil den dra sammenlignet med den GRpro 100 cc motoren på 9,5 Hk som jeg har liggende?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bardp View Post
                          Ok
                          Så eksosanlegg må kjøpes utenomm.
                          Noen som har noen formening om effekten til denne motoren hvordan vil den dra sammenlignet med den GRpro 100 cc motoren på 9,5 Hk som jeg har liggende?
                          Det var en tysker på messen nede i Friedrichshafen sist helg, han fløy et eller annet akroapparat i lav høyde.
                          Han hadde skiftet ut en DA200 med en Valach 120B2.
                          Den veier 1,3 kilo mindre og har, i følge flygeren, bedre ytelser.

                          Han brukte en 32x14 propell på sin Valach, hvilket turtall det ga vet jeg ikke.

                          Kjell

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bardp View Post
                            Noen som har noen formening om effekten til denne motoren hvordan vil den dra sammenlignet med den GRpro 100 cc motoren på 9,5 Hk som jeg har liggende?
                            Vil tro at den vil dra en 1/3 Cub +en diger seiler uten problemer. Se video av motoren på Toni Clark practical scale GmbH - Titan ZG Motoren, DA Motoren, Valach Motoren, Bausätze, Zubehör
                            Hva slags cub er det du skal ha den i? Mener at de ligger på ca 15 kg.
                            Karl Hans Glommen.
                            Mjøsa Modellflyklubb

                            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg skal ha den i dette flyet CLIPPED WING CUB 1/3 3050MM - TWM | RCPro.no
                              Det skal primært brukes til og dra opp seilfly med vingespenn fra 4-6m.

                              Det høres nå forøvrig noe merkelig ut at den skulle dra bedre en DA200 for den er sterk.

                              Comment

                              Working...
                              X