Er det noen som kjenner til denne motoren. Vurderer og kjøpe en slik for og bruke i en 1/3 Cub.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Valach 120 B2- 4T
Collapse
X
-
Originally posted by bardp View PostEr det noen som kjenner til denne motoren. Vurderer og kjøpe en slik for og bruke i en 1/3 Cub.
Den skal i en H9 Piper Pawnee, og han har lagt ut en tråd her:
(MFN) ModellflyNytt.no
Kjell Aanvik
remotepilots.no
-
Det er jo veldig fristende og kjøpe en slik motor til flyet. Selv om jeg har liggende en GRPro 100cc 2 sylindret 2t motor med ben og canisterpotter. Jeg vil jo slippe jobben med og få inn eksosanlegget i flyet. Vektmessig blir det totalt sett ikke mer en ca 300g ekstra. Lit usikker på hvordan den kommer ut rent effektmessig i forhold til 2t motoren. Men så får jeg jo en motor som ikke høres ut som en motorsag og det teller jo mye.
Fant ikke ut hva som følger med av eksosrør til motoren men det kan sikert Eureka svare på.
Comment
-
Originally posted by bardp View PostFant ikke ut hva som følger med av eksosrør til motoren men det kan sikert Eureka svare på.
Denne her:
har bare en liten demper for begge sylindrene.
Du ser den helt på slutten av videoen, etter operasangen.
KjellLast edited by Eureka; 06-11-12, 14:44.
Comment
-
Originally posted by bardp View PostEr det noen som kjenner til denne motoren. Vurderer og kjøpe en slik for og bruke i en 1/3 Cub.
Terje syvertsen
www.ModumModellSportklubb.com
3dhs edge mintor 38
C-arf edge dle 111 v3.
C-ARF extra 330l da 100.
Comment
-
Originally posted by xilian View PostHelt ærlig ble jeg langt mer overasket over dette:
Aeronca C3
[ATTACH=CONFIG]60740[/ATTACH]
Og jeg liker normalt tørkestativ .. hehe
En merkelig flykonstruksjon, men en alldeles utrolig modell.
Jeg driver og overbeviser Mr Severin at han bør satse på en modell av Gloster Gladiator neste gang.
Da kan vi hjelpe han med skaladokmentasjon.....
Comment
-
Comment
-
Originally posted by Eureka View PostJeg er ikke helt sikker.Kan sjekke med fabrikken, eller kanskje Hr Glommen kan se opp i esken til sin motor?KjellLast edited by Karl H.; 07-11-12, 07:41.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
Comment
-
Originally posted by bardp View PostOk
Så eksosanlegg må kjøpes utenomm.
Noen som har noen formening om effekten til denne motoren hvordan vil den dra sammenlignet med den GRpro 100 cc motoren på 9,5 Hk som jeg har liggende?
Han hadde skiftet ut en DA200 med en Valach 120B2.
Den veier 1,3 kilo mindre og har, i følge flygeren, bedre ytelser.
Han brukte en 32x14 propell på sin Valach, hvilket turtall det ga vet jeg ikke.
Kjell
Comment
-
Originally posted by bardp View PostNoen som har noen formening om effekten til denne motoren hvordan vil den dra sammenlignet med den GRpro 100 cc motoren på 9,5 Hk som jeg har liggende?
Hva slags cub er det du skal ha den i? Mener at de ligger på ca 15 kg.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
Comment
-
Jeg skal ha den i dette flyet CLIPPED WING CUB 1/3 3050MM - TWM | RCPro.no
Det skal primært brukes til og dra opp seilfly med vingespenn fra 4-6m.
Det høres nå forøvrig noe merkelig ut at den skulle dra bedre en DA200 for den er sterk.
Comment
Comment