Hei folkens,
her er situasjonen, har en saito 170r3 radial som ikke er seg helt selv etter en tur på service og bytte av lager. "problemet" mitt er at motoren som gikk helt fantastisk før lagerskifte har nå mistet cirka 14oo rpm på fullgass og jegsliter med å få alle cylindre til å tenne under 3000. På tomgang kan jeg høre at en eller flere cylindre faller ut. Motoren har blitt bygd om til CDI men går fremdeles på glow fuel. Har snakket med Adrian på CH-ignitions, han som har gjort konverteringen og han sier at motoren sån den står nå er timet til å tenne 1-2-3. Men det flere sier på forumet at denne motoren går best på en 1-3-2 timing. Så til spørsmålet: hvordan er å time disse motorene, noen som har erfaring med å time cammene til denne?
Det jeg vet, dvs tror jeg vet, er at det skal være en timing dot på drevet som skal monteres rett ned i drevet når cylinderen er på TDC, men skjønner ikke helt dette med 1-2-3 kontra 1-3-2 timing...så HJEEELP, anyone...
her er situasjonen, har en saito 170r3 radial som ikke er seg helt selv etter en tur på service og bytte av lager. "problemet" mitt er at motoren som gikk helt fantastisk før lagerskifte har nå mistet cirka 14oo rpm på fullgass og jegsliter med å få alle cylindre til å tenne under 3000. På tomgang kan jeg høre at en eller flere cylindre faller ut. Motoren har blitt bygd om til CDI men går fremdeles på glow fuel. Har snakket med Adrian på CH-ignitions, han som har gjort konverteringen og han sier at motoren sån den står nå er timet til å tenne 1-2-3. Men det flere sier på forumet at denne motoren går best på en 1-3-2 timing. Så til spørsmålet: hvordan er å time disse motorene, noen som har erfaring med å time cammene til denne?
Det jeg vet, dvs tror jeg vet, er at det skal være en timing dot på drevet som skal monteres rett ned i drevet når cylinderen er på TDC, men skjønner ikke helt dette med 1-2-3 kontra 1-3-2 timing...så HJEEELP, anyone...
Comment