Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til start av OS 70 4tkt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til start av OS 70 4tkt.

    Hei. Jeg er ny til glow motorer og kjøpte nylig en Calmato 40 sport med overnevnte motor. siden jeg sliter med start bestillte jeg nye plugger (4tkt), ny fuel (renset tank,slanger), og bestillte ny gløder. Har ikke peiling på motorer, så jeg lurte på om noen kan gi meg noen tips på hva jeg bør gjøre. PS. Har starter.

    Mvh
    Click image for larger version

Name:	fly.jpg
Views:	1
Size:	145.0 KB
ID:	637575
    Click image for larger version

Name:	motorfront.jpg
Views:	1
Size:	67.5 KB
ID:	637576
    Yrjan
    Click image for larger version

Name:	glødere.jpg
Views:	1
Size:	82.9 KB
ID:	637574
    Last edited by Calmato40; 24-12-15, 03:58. Reason: bilder

  • #2
    Ut med nåla, så du er sikker på at den får nok fuel, la gløderen sitte på til du får litt temperatur, så er det bare å skru inn nåla til du får dropp i max turtall, 1/4 omdreining tilbake så er du i nærheten.

    Bare å søke. finnes en haug av tråder med gode tips.

    Comment


    • #3
      Har du sjekket status på gløderen din? Ofte den ikke gir nok pulver til at det starter.
      Det høres i alle fall ut som at du har det andre i orden

      Får du motoren til å gå i det hele tatt? Kan det være at du bør sette nålene på grunninnstilling
      og "ta det fra bunn av"?
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Kanskje du kunne lastet opp en video, så vi får se hvor problemet ligger ?
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #5
          Hvilken retning skrur jeg nåla (mot klokka?)

          Comment


          • #6
            Vel hoveddysen er en vanlig nåleventil når du skrur den inn reduserer du drivstoff mengden og når du skrur den ut øker du den. Skru den først hekt inn får så å skru den ut 2-3 omdreininger. Sett gassen på ca 1/4 på med gløderen tørn motoren med starteren men du holder for eksosutløpet til den tenner. Lykke til.

            Comment


            • #7
              Gløderen til venstre på bildet er helt ny. Klarte til slutt å håndstarte den, men den døde bare ut når jeg ga gass. vill ikke tenne i det heletatt med starteren.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Calmato40 View Post
                Gløderen til venstre på bildet er helt ny. Klarte til slutt å håndstarte den, men den døde bare ut når jeg ga gass. vill ikke tenne i det heletatt med starteren.
                Litt finjustering som skal til da.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment

                Working...
                X