Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-24 - Spørsmålstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeti DS-24 - Spørsmålstråd

    Siden det er mange der ute med Jeti DS-24 radioer tenkte jeg det er fint med en felles tråd hvor vi kan dele erfaringer, oppsett og stille spørsmål om det er noe man lurer på osv.

    Mitt første spørsmål er bruk av Rsat2 og REX3. Jeg har en REX3 som jeg skal benytte i en Trex og denne får jeg ikke bundet opp mot senderen, den blir aldri registrert av senderen uavhengig av bindemetoden. Når jeg tester det samme med en REX6 går den rett inn og jeg får spørsmålet om jeg vil benytte denne. Det samme gjelder en Rsat2 jeg har liggende som skal brukes i et annet prosjekt så virker som det kun er for disse to typene for meg

    Noen tips?
    Last edited by Lars N; 03-03-19, 11:02.
    Lars Norberg

  • #2
    Siste firmware på sender og rx? Kjent problem
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by affa View Post
      Siste firmware på sender og rx? Kjent problem
      Det har jeg også gjort, etter mye sjekk og kontroller tok jeg oppdateringsrunden både på radioen og mottakeren (REX3). Du skriver at det er et kjent problem?

      Det virker som det egentlig gjelder mottakere som er "New in Box" da den REX6 jeg hadde har vært bundet opp tidligere i en annen modell, fant en REX6 som var eske ny og den fikk jeg samme utfordring med. Synes det er litt rart at det har skjedd sånn plutselig da det ikke var noe problem for noen uker siden. Eneste jeg har gjort i mellomtiden er å bytte om på to bryter posisjoner SE og SD, Men får ingen feilmeldinger utenom varsel p å hver modell om at det er gjort endring på bryterne.
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Skal ikke ha noe å si om brytere er byttet ut. Vet at noen enheter, feks CB 200 så må bin filen i senderen være tilsvarende oppdatert og det må i noen tilfeller gjøres manuelt. Har du sjekka på Jeti hjemmesiden?
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Enig at det ikke burde ha noe så si, men det er den eneste forskjellen fra tidligere binding av mottakere som er gjort og dermed faller litt ned på som en slags årsak.

          Fikk dette svaret fra Jeti

          Hello,

          if you exchanged two switches, please check their settings in the transmitter (menu/advanced properties/stick-switches setup).

          There is no logical reason why pairing would work only occasionally. There are only three types of good ways to do this and need to be followed. If you are not successful with pairing (bind-plug), I recommend way C (video in the attachment).

          A.
          1. Connect the pairing jumper to the receiver Ext. input
          2. connect the power supply to the receiver
          3. turn on transmitter

          B.
          1. Connect the pairing jumper to the receiver Ext. input
          2. connect the power supply to the receiver
          3. in the transmitter menu activate pairing process (main menu/advanced properties/wireless modes/pair TX module = you must press the button even if the transmitter displays the running pairing process, it is important to reset the entire process)

          C.
          1. Connect to the receiver (Ext. input) Jeti box
          2. connect the power supply to the receiver and set the pairing process in the Jeti box menu. When the pairing process is started, displays countdown time on the Jeti box, so you'll be sure that pairing is really active.
          3. in the transmitter menu activate pairing process (main menu/advanced properties/wireless modes/pair TX module = you must press the button even if the transmitter displays the running pairing process, it is important to reset the entire process)


          Best regards Rostislav Cip Technical Support
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Fikk noen videoer fra Jeti smamen med svaret på epost som viser de forskjellige binde metodene:

            Normal metode med bindeplugg


            Bindemetode ved bruk av Jeti Box

            Lars Norberg

            Comment

            Working...
            X