Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg tror at med dagens modeller, og alt de utsettes for, så må du minst ha 4 sånne servoer på sideroret. I mine øyne får du aldri nok kraft på rorene, og blowback blir fort et resultat. Om du går inn og leser skriften fra SU, så tror jeg de har vært ganske moderate når de har beregnet servokraft på stormodeller. Jeg ville tatt deres tall, og ganget med 5. Og så må du bruke 15 kv kabler for strøm, da de originale servokablene er ALT for tynne. De blir glovarme, og smelter, dette har vi sett mange ganger. Jeg håper for all del at du monterer inn 2 powerboxer og 4 mottakere. En mottaker til hver vinge, og en på stab og en på sideror. Batterier skal jeg ikke engang uttale meg om, det finnes egentlig ingenting på markedet idag som er godt nok. Uansett, 8 batterier med battshare KAN, og jeg sier KAN, kanskje være nok, men jeg hadde nok montert inn 10 for å ha redundanse. Siden du flyr Imac er det påbudt med Killswitch. Her hadde jeg montert inne en av hver av de mest brukte typene, pluss en mekanisk, i tilfelle alt går til helvete. Du kan uansett oxo drepe motoren med en god choke servo. Tror ikke jeg kommer på noe mer nå, men det er helt sikkert noen som har mer å tilføye, som har bøttevis med erfaring med sånne modeller. Jeg glemte kanskje å nevne at du burde fly på 2.4ghz, 35mhz, 40mhz og 27mhz på de 4 mottakerene. Har lest at det finnes moduler som støtter alle 4 bandene i en og samme boks. Kjøp oxo noen donglere fra Thrøbblestore, så får du flere km rekkevidde uansett hvor du befinner deg.
    Gleder meg til byggbloggen.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • Om Anders da skal lade mottakerbatterier på stripa må nok klubben investere i skikkelig ladeanlegg.
      Skal legge ut egen tråd å spørre om denne power supplien gir nok:
      Attached Files
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • Nei nå må dere være litt snille me han Anders`n da
        Når en stakkar legger ut ett spørsmål, må han få jo få ett seriøst svar.
        Nei Anders jeg ville brukt HD servoer i denne Det er mange som bruker Hitec servor, som detter ned i kønnåkre
        om dagen. Har selv sett det ved flere annledninger.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • Syns Rognes har mye bra tips der jeg

          Men HD servor????????? Ikke faen om du ser det i mine fly

          Comment


          • Til dere som trodde jeg fleipa nå, dere tar feil. Jeg er dønn seriøs, og ser på meg selv som en av de mest seriøse modellflygerne som er i dette landet. Om jeg i tillegg er den beste, skal jeg la være usagt, siden Anders er kåret som verdens beste pilot da han var i Arvika. Men jeg er nok like bak.
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • På tide du kommer deg en tur til Drammen for god kebab....

              mvh
              Alf

              Sendt via Tapatalk fra min HTC Desire
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • Da har det endelig kommet motor Den ble montert i kveld, og skal forhåpentligvis til værs i morgen tidlig.
                DA-120 og tunedpipes har jeg store forventninger til. Utfordringen blir å ta det med ro noen liter, før den får en Mejzlik 29x10 og bånn gass! Skal ved hjelp av Venon temp guide passe på temperaturen i begynelsen for å se om jeg må til med baffling.
                Attached Files
                EF 60" Edge. Torque.
                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                Multiplex FunCub XL on floats.
                Jeti DS-16

                Comment


                • Ja, det hadde vært godt med en god kebab. Jeg har faktisk spist endel kebab i Drammen, vet om 2 steder iallefall. Men det er vel flere enn 2 regner jeg med.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • Finnes bare en kebab i Norge - ikke kødd engang. Det er Snappy`s. Har kjørt fra Skien til Drammen ens ærend.. Kebab er seriøse greier
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • Originally posted by Eagle View Post
                      Jeg tror at med dagens modeller, og alt de utsettes for, så må du minst ha 4 sånne servoer på sideroret. I mine øyne får du aldri nok kraft på rorene, og blowback blir fort et resultat. Om du går inn og leser skriften fra SU, så tror jeg de har vært ganske moderate når de har beregnet servokraft på stormodeller. Jeg ville tatt deres tall, og ganget med 5. Og så må du bruke 15 kv kabler for strøm, da de originale servokablene er ALT for tynne. De blir glovarme, og smelter, dette har vi sett mange ganger. Jeg håper for all del at du monterer inn 2 powerboxer og 4 mottakere. En mottaker til hver vinge, og en på stab og en på sideror. Batterier skal jeg ikke engang uttale meg om, det finnes egentlig ingenting på markedet idag som er godt nok. Uansett, 8 batterier med battshare KAN, og jeg sier KAN, kanskje være nok, men jeg hadde nok montert inn 10 for å ha redundanse. Siden du flyr Imac er det påbudt med Killswitch. Her hadde jeg montert inne en av hver av de mest brukte typene, pluss en mekanisk, i tilfelle alt går til helvete. Du kan uansett oxo drepe motoren med en god choke servo. Tror ikke jeg kommer på noe mer nå, men det er helt sikkert noen som har mer å tilføye, som har bøttevis med erfaring med sånne modeller. Jeg glemte kanskje å nevne at du burde fly på 2.4ghz, 35mhz, 40mhz og 27mhz på de 4 mottakerene. Har lest at det finnes moduler som støtter alle 4 bandene i en og samme boks. Kjøp oxo noen donglere fra Thrøbblestore, så får du flere km rekkevidde uansett hvor du befinner deg.
                      Gleder meg til byggbloggen.
                      Jepp. Best å ikke lefle med sikkerheten, eller SU for den sakens skyld..
                      Geir


                      3D plane - 1D brain

                      Comment


                      • Da fikk jeg et avbrekk i malingen
                        Yak'n kom med ups i dag fra Autopartner.
                        Alle 110 modellene kommer med carbon landingsstell, vingerør. Følger også med pilot.
                        Jeg monterer DA-120 i denne. Begynner montering i kveld.
                        Attached Files
                        Last edited by anders e; 23-08-10, 13:46.

                        Comment


                        • Har du huska å regne fraktpris til og fra stripa hver gang??
                          Dæng... svær.. Men fin!
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • Ha ha. Ja den er svær. Grov i kroppen.
                            Takk for det. Jeg er svak for rød/hvit så jeg liker denne godt.

                            Comment


                            • blir spennende å se hvordan DA 120 fungerer. Alt ligger mer eller mindre klart her nå, må bare få unna Tom sin Edge, min egen P47 som det er 30 min montering igjen på og en DC 3 til test fra Elefun så blir det Beast og DA 120

                              At den kommer til å fly fint er det ingen tvil om
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • Har flydd sammen med Håvard i helgen, kun en ting og si, rakett med vinger husk baffling Håvard kan si mere ang det.
                                Ronny Andreassen
                                Sunndal/Vinnu
                                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                                3DHs 33" EPP
                                JR 9303 2,4

                                Comment

                                Working...
                                X