Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har kjøpt lillebroren nå i kveld(50cc). Skal egentlig ha en annen 50cc, men den må jeg vente litt på.
    Kom din org.med carbon-understell? Manualen er ikke av den nyeste og der står den med alu.

    Comment


    • #32
      Den er fin. Min kom med CF understell ja. Manualen min er ikke oppdatert på utstyrs siden.
      Vet ikke om det er CF understell på din, men manualen er vel sannsynligvis ikke til å stole på.
      EF 60" Edge. Torque.
      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
      Multiplex FunCub XL on floats.
      Jeti DS-16

      Comment


      • #33
        Har begynt på pipeinnstalasjonen. Dette har jeg aldri gjort før, så tips tas i mot med takk.
        Lurer bla. på om jeg bør låse pipene i lengderetningen på noen måte? Tunnelen var ferdig, men jeg kortet den inn 10-15cm. I og med at jeg uansett må til med ny betrekning, åpnet jeg hele tunnelen. Luftpassasjen blir begrenset rundt pipeopphengene, så får at motoren skal dra nytte av utluftingen må jeg muligens ha to åpninger. En åpning før første oppheng, rett bak understell og en helt bak.
        Ellers så har jeg montert siderorsservoene. De skulle etter planen inn i en SWB servotray, men den passet dårlig. Måtte i tilfelle ha fjernet en del materiale. Var ikke sikker på om det var trykt så jeg lagde ny servotray i CF isteden. Den ble dessuten 55g lettere og jeg ble noen kroner rikere etter salg av SWB servotray Servoene koblet jeg sammen med kevelartråd (håper det er sterkt nok), en patent jeg fikk lyst til å prøve som gjør at servoene ikke kan binde. Skulle en servo ryke klarer den siste å nøytralisere roret. Se bilde med servoene ute av kurs, men nøytralt sideror. For at kevelartråden ikke skal "gnage", programerte jeg servoene til å gå helt likt.
        Attached Files
        Last edited by havard.j; 11-12-09, 13:29.
        EF 60" Edge. Torque.
        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
        Multiplex FunCub XL on floats.
        Jeti DS-16

        Comment


        • #34
          Setter pris på gode beskrivende bilder
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            Den QQ-yak'n jeg hadde holdt det med samme pipefester du viser på bildene. 2 på tvers.

            Comment


            • #36
              Originally posted by anders e View Post
              Den QQ-yak'n jeg hadde holdt det med samme pipefester du viser på bildene. 2 på tvers.
              Men jeg brukte slangeklemmer i overgangen mellom header og pipe(på teflon-skjøten)

              Comment


              • #37
                Ok. Har lillebror kommet i hus da Anders? Hvilket utstyr skal inn i den?
                EF 60" Edge. Torque.
                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                Multiplex FunCub XL on floats.
                Jeti DS-16

                Comment


                • #38
                  Jeg ser på den siderors servo oppsettet ditt på bildet,er ikke sikker på
                  att jeg ville godt for den løsning ! Pga går ett av feste pungtene på servoen av så
                  har du ikke noe styring igjenn.
                  Hadde nok valgt stag i mellom servoene jeg . Men skjønner tanken din med dette !
                  Men velg det du synes er ok og stol på dine løsninger det fungerer helt sikkert bra
                  Mvh Geir Mogstad
                  ---------------------------------------
                  slapp av det kommer helt sikkert ned!

                  Comment


                  • #39
                    Den tanken har slått meg og. Mulig jeg forandrer på dette etterhvert.
                    EF 60" Edge. Torque.
                    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                    Multiplex FunCub XL on floats.
                    Jeti DS-16

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by havard.j View Post
                      Ok. Har lillebror kommet i hus da Anders? Hvilket utstyr skal inn i den?
                      Nei. Hadde håpet å få den i morgen lørdag, men må nok vente til over helgen.

                      DA-50 med mtw re2 tunepipe.
                      TG servor på alle ror,
                      og en 5925 på gass.
                      Xoar/mejzlik 23x8.
                      Sanyo 6v 2700mah til servor og sanyo 4,8 2000 tenning(fordi jeg har disse liggende).
                      Fromeco brytere.

                      Og noen dekaler fra B&E.

                      Ser meget bra ut det du gjør
                      Last edited by anders e; 11-12-09, 18:21.

                      Comment


                      • #41
                        Etter mye lesning på FG har jeg fått med meg at mange bruker flasker til bensintank. Jeg ristet litt på hodet første gang jeg så dette, for det såg ikke særlig proft ut. Men for full kontroll på klunk og slange fristet det med gjennomsiktig tank. Dessuten er det mye vekt å spare, så jeg fikk trua Ikke direkte sammenlignbart, men en 950cc Dubro tank (kun tank) veier 130g. Imsdal flasken min veier 28g,med monteringsbrakettene veier den 55g.
                        Insprasjonen har jeg hentet her:
                        Sick of fuel tanks---How to use a soda bottle? - FlyingGiants
                        Utstyr: 0,7l Imsdal flaske og Sullivan alu fuel tank stopper. Patenten er enkel, borr hull i Imsdal toppen (16,8mm) og monter garnityr på vanlig måte. Måtte frese av alutoppen, spente den fast i en drill og kjørte sakte rundt mens jeg dremmlet.
                        For å sikre mot lekasje, kommer jeg til å lime fast Imsdal toppen. Klunk slangen min har alt for dårlig flex, her må det finnes noe bedre. Noen forslag?
                        Attached Files
                        EF 60" Edge. Torque.
                        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                        Multiplex FunCub XL on floats.
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • #42
                          Dette ser bra ut. Tror jeg skal gå for denne versjonen selv på min Bellanca XXL.
                          Takk for tipset
                          Yngve Sekkenes

                          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                          Comment


                          • #43
                            Jeg ville ikke ha brukt den gule tygonslangen som klungslange. De stivner etter kort tid, og da stopper motoren din. IMPX har slange som funker veldig bra som klunk slange, lurer på om det er Dubro sin. (DUB-800) Neopren kan også brukes, har brukt det i en modell, men ikke lenge nok til å si om den holder over lengre tid.

                            Jeg ville latt så mye som mulig av pipene ligg åpent, for god kjøling. Det er ikke nødvenig å trekke over de. Ser du på filmer av Quique Somenzini, så ser du at han har pipene liggende helt åpne. Og så ser det snasent ut med blanke piper, jeg skal ha det samme på 4.6 og 3.3 meter Yak'ene mine.
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #44
                              Jeg bruker nepron,og så bruker jeg rør som klunk slange !Har fungert topp i 3 sessonger nå!
                              Slange ca 3-4 cm - rør ca 5-6 cm - slange ca 3-4 cm - klunk (kommer ann på hvor lang tanken er da )
                              Mvh Geir Mogstad
                              ---------------------------------------
                              slapp av det kommer helt sikkert ned!

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Eagle View Post
                                Jeg ville ikke ha brukt den gule tygonslangen som klungslange. De stivner etter kort tid, og da stopper motoren din. IMPX har slange som funker veldig bra som klunk slange, lurer på om det er Dubro sin. (DUB-800) Neopren kan også brukes, har brukt det i en modell, men ikke lenge nok til å si om den holder over lengre tid.

                                Jeg ville latt så mye som mulig av pipene ligg åpent, for god kjøling. Det er ikke nødvenig å trekke over de. Ser du på filmer av Quique Somenzini, så ser du at han har pipene liggende helt åpne. Og så ser det snasent ut med blanke piper, jeg skal ha det samme på 4.6 og 3.3 meter Yak'ene mine.
                                Takk for tipset! IMPX har slange. Tunellen skal få god åpning ja, kommer også til å male tunellen sølvgrå.
                                EF 60" Edge. Torque.
                                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                                Multiplex FunCub XL on floats.
                                Jeti DS-16

                                Comment

                                Working...
                                X