Announcement

Collapse
No announcement yet.

CARF Edge 540 2,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CARF Edge 540 2,6m

    Da kom det jammen meg en carf modell inn på hobbyrommet.

    Fikk en tlf her om dagen med en forespørsel om jeg var interesert i å hjelpe en i klubben med å fullføre monteringa av denne maskinen og teste og ta den opp for han. Det var ett veldig enkelt valg og jeg takket spesielt for tilliten.


    Dette blir ett råskinn med 3W 150 i nesa men carf sier dette er en super combo.
    Det er ikke mye som gjenstår av arbeid: mont av trottelservo og balangserorservoer, potter,tank,batterier,brytere,kabling, programering etc.
    + Bafling, for det er anbefalt fra carf ser jeg.
    Men compositt modell er nytt felt for meg, så jeg får ta meg god tid å lese og studere litt.

    Det som jeg var mest forundret over i første omgang er at det kun er 1 stk servo i hvær vinge, men dette er helt etter boka.
    Det blir 7955 TG på alle ror. 2 stk på sideror.
    DPSI RV 5 mini powersystem.

    Blir spesielt artig å få prøvefly en slik modell
    Attached Files
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Er det han som handla tørkestativet mitt?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Tror ikke det nei. Ikke noe slikt hos han.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        Ok. Da hørte jeg feil. Men bare å dele bilder i alle fall
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Jasså! Blir den ikke relativt tung med en 3W150, samt da at Carf ikke er av den letteste typen?

          Ellers fin modell da, kikket på den litt ifjor. Skal det flys 3D med denne? 10spenn på at man får blowback med èn TG pr.ror ved highspeed-rolls.

          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #6
            Vet at det er flere som bruker DA-150 i disse. Spørs om det er for at dem er tunge i utgangspunktet.
            Men blir spennende å følge med.

            Comment


            • #7
              Blir ikke en 7955 på balanse litt slapt da? Ellers er Hysol anbefalt til liming, men den er vel kanskje ferdig limt.
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

              Comment


              • #8
                Edgen til C-arf mener jeg har "tabs" på rorene som hjelper servoene litt
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #9
                  Originally posted by havard.j View Post
                  Blir ikke en 7955 på balanse litt slapt da? Ellers er Hysol anbefalt til liming, men den er vel kanskje ferdig limt.
                  Ikke mere liming igjen nei Men så at det var anbefalt å bruke.

                  Ellers er jeg veldig enig andg. servoer i vinga ja. Men eier`n flyr ikke 3D, så da holder det nok. Ser at Carf anbefaler å gå opp litt om du skal fly litt hardere. Dem skriver også at den er rå i snapp øvelser, og anbeler små utslag i hardere fart.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #10
                    Litt flere bilder

                    Skulle vert med i føste innlegget Men knota det til.
                    Attached Files
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #11
                      Her vises den anderledese hengslingen på vingene som er litt uvante for carf modellene.(Vertfall på vingene).
                      Skal vistnokk kreve mindre servokraft iflg. skriften.
                      Attached Files
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #12
                        Kjør på med bilder, blir artig å følge med! Tipper nok èn TG holder for vanlig acro ja..

                        Usj, jeg skal til med 3stk TG pr. balror. Pes. Hehe..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by alflovvold View Post
                          Kjør på med bilder, blir artig å følge med! Tipper nok èn TG holder for vanlig acro ja..

                          Usj, jeg skal til med 3stk TG pr. balror. Pes. Hehe..
                          Litt OT.
                          Hva tenker du på sideror? Jeg har problemer med 7980`n på 40%. men tror det er pga. att jeg har feil rorhorn på sideroret. Det er litt for smalt(ble levert med tilhørende 35%). Greier ikke holde fult utslag i knivegg med litt fart. Får se om jeg freser ut det som sitter der nå og sette inn ett nytt. Vil få større maxutslag også.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #14
                            Jeg tenkte å kjøre 2stk 7954SH (tilsvarende TG, dog metalldrev) på sideror for å adde litt vekt bak da jeg havner på en Mintor220 - men ja, èn 7980 burde jo holde, sikkert lurt å ha større horn!

                            Men med 2stk servoer ( regner med man kan ha èn pr. side ) så blir jo trykket litt jevnere fordelt vil jeg tro..

                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #15
                              Da har jeg kommet litt i gang
                              Har fått igang motager og powerbox og satt opp ferdig sideror(med 2 stk TG), og satt opp høyderor samt laget 3 stk fligt modes med små til max utslag. Boka sier 6,5 cm utslag på hi-rate på høyderoret, men jeg har laget en med 8,5 cm. Kunne godt tenkt meg en del mer for å få litt "brems" i harrie flight, men da må det inn lengere armer på servo. Sitter bare 1,25" der nå. Får teste ut dette først så får vi se videre.

                              Fått tilpasset og prøvemontert canistere.
                              Videre er kontakter til vinger ferdig i kropssiden. Første gang jeg bruker MPX kontakter. Blir veldig lettvint og ikke minst ryddig. Tror nok jeg kommer til å bruke disse i andre modell fremover også.

                              Har tilpasset header og levert disse til sølvlodding også.

                              Er egentlig litt artig å jobbe med denne type sett også.
                              Attached Files
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment

                              Working...
                              X