Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airworld Suchoj SU-26MX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airworld Suchoj SU-26MX

    Har fått tilbud om å overta et slikt fly men kjenner lite til det å er usikker. Er det noen som har noen som helst kjennskap til flyet?

    AIRWORLD - High-End Model-Airplanes

  • #2
    Hva legger du i "overta"?
    Kan ikke tenke meg at det flyr dårlig
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Fikk tilbud om å kjøpe/bytte til meg en slik som fremdeles ligger ny i eskene her i byen. Men er lit i tvil om det er et fornuftig prosjekt å hive seg på. Det jeg har hatt tidligere av slike kompositmodeller har nå ikke flys spesielt bra men det trenger selvsagt ikke være tilfelle med denne.
      Har jo liggende en 3W 200 motor som sikkert kan brukes i dette flyet. Men hadde vært fint å høre vist noen hadde noe info om modellen.

      Comment


      • #4
        Da har jeg byttet til meg dette flyet mot en Fly klar å lit brukt PAU Extra 300 med GP61 motor. Så nå er det bare å få tak i servoer, ben og annet utstyr so trenges. Kommer til å bruke den 3W 200 motoren som jeg har liggende.

        Comment


        • #5
          Grattis!

          Knipse litt bilder og sånt da
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Ikke helt ARF den her. Blir en del jeg må finne ut av her da dette blir min første store plastikkmodell. Antar det ikke finnes noen form for byggeinstruksjon til denne. Så her motas råd og tips fra de som har montert noe slikt tidligere med takk.


            Click image for larger version

Name:	2014-09-03-573.jpg
Views:	1
Size:	75.5 KB
ID:	608947

            Comment


            • #7
              hoho.. Ikke helt IKEA, men ser ut til å gjenstå litt ja.
              Men du er vel glad i å bygge så

              Det coole her er at du kan kjøre på med eget design. Jomfruelig hvit!
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Kjøp deg Hysol først som sist. Meget gode egenskaper for liming av slikt
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Har aldri prøvd Hysol hvor kjøper en det? Hadde egentlig tenkt å lime sammen det meste med PL400. Å plaste med carbonduk fra Hk og lamineringsepoksy fra Biltema.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kan bare istemme med AFFA når det kommer til valg av lim. HYSOL har fantastiske egenskaper. Renner ikke, gir deg tid til å feste/påføre skikkelig og er sterkt som fankern. Og blir ikke sprøtt. Lurer på om EUREKA hadde slikt?
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • #11
                      Hysol 9462 Glue Kit - Dreamworks Model Products - #1 in Radio Controlled Jets and Accessories
                      EF 60" Edge. Torque.
                      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                      Multiplex FunCub XL on floats.
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • #12
                        Dropp de spiral tuppene, mye sløsing og tetter seg selv om man hiver de i fryseren som noen tipser om. Eureka har hatt tidligere men har som regel handlet en bunke fra DreamWorks, super service og kjapp levering
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Får bestille et par patroner for å teste det. Men for å si det slik ingenting av det jeg har limt med PL400 har til dags dato løsnet. Men det er mange ting jeg må finne ut av før det blir noe liming. Har jo ikke noen form for monteringsanvisning så hvor alle finerdelene skal være vet jeg ikke. Har sent en meil til produsenten å spurt om det finnes noen form for monteringsanvisning eller bilder som viser hvordan ting er tenkt men har foreløpig ikke fot noe svar.

                          Comment


                          • #14
                            Største fordelen med Hysol er at den ikke er flyktig, renner ikke utover men kan plasseres og blir der. Genial til cowling festet. Pusser og vasker innsiden av kroppen, borer opp som vanlig, skrur inn en god umbrako skrue og drypper deretter en olje dråpe på kun skruen. Legger en fin salve Hysol over skruen. Venter et par timer og skrur den ut. Herde over natta og har knallharde gjenger som ikke rister i stykker
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Enig med affa at spiraltubene sløser mye lim. Men de er geniale der det er vanskelig å komme til og eller om du planlegger litt, og limer veldig mye på en gang. Frysertrikset har jeg også prøvd, noen ganger funker det, andre ganger ikke.
                              EF 60" Edge. Torque.
                              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                              Multiplex FunCub XL on floats.
                              Jeti DS-16

                              Comment

                              Working...
                              X