Announcement

Collapse
No announcement yet.

SD Yak54 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SD Yak54 50cc

    Hei. Jeg er ny på dette forumet og vil gjerne dele med dere hva jeg holder på med på hobbyrommet Jeg driver også med helikopter der jeg har en trex 800 som jeg har hatt en liten stund. liker 3D flyvning og sport flyvning kan også like litt skala til tider. ønsker meg veldig gjerne en spitfire iløpet av denne hobbyen. Interessen er på topp!!!

    Jeg har hatt veldig mange små elektro fly noen store også, men dette er det skikkelige beistet jeg nå har satt i gang med å bygge. fikk tak i dette kitet fra en gammel mann om ikke hadde hat tid til å montere det. dette flyet i dette fargeskjemaet er veldig sjelden for tiden har jeg hørt fra erfarene flyvere og er veldig fornøyd med det.

    Eneste problemet jeg føler at jeg har er at jeg ikke har bruksannvisning alt har gått greit frem til balanseringen av flyet.. skulle likt og vist hvor balansepunktet var...

    Jeg bruker en 55cc motor i denne med tuned pipe. kvalitets servoer rundt hele. Bruker powerbox comtetittion og 2 lipo batterier til servoene.
    Ellers så er det ikke noe annet utenom det vanlige som jeg har gjort med denne. helt standart oppsett med utslag på max men med 80% expo.

    Takker for tips eller gode tilbakemeldinger.

    Click image for larger version

Name:	20141111_202414.jpg
Views:	1
Size:	160.9 KB
ID:	636938Click image for larger version

Name:	20141111_202425.jpg
Views:	1
Size:	208.8 KB
ID:	636939Click image for larger version

Name:	20141111_202444.jpg
Views:	1
Size:	202.2 KB
ID:	636940Click image for larger version

Name:	20141115_134252.jpg
Views:	1
Size:	325.6 KB
ID:	636941Click image for larger version

Name:	20141130_190852.jpg
Views:	1
Size:	191.2 KB
ID:	636942Click image for larger version

Name:	20141130_190900.jpg
Views:	1
Size:	172.7 KB
ID:	636943Click image for larger version

Name:	20141130_190907.jpg
Views:	1
Size:	184.9 KB
ID:	636944Click image for larger version

Name:	20141130_190918.jpg
Views:	1
Size:	157.0 KB
ID:	636945Click image for larger version

Name:	20141130_190931.jpg
Views:	1
Size:	129.3 KB
ID:	636946

  • #2
    Grattulerer med fin maskin.
    Jeg har hatt ett par Sd modeller, og pleide å legge cg på vingerører. Blir ikke my feil da. Kan jo justere for egen flystil ettervert.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #3
      Om du ikke finner noe på cg på nett. så gå utfra miten av vingerøret eller fremkant av det. jeg havner somregel ut i bakant av vinge rør på mine 3d modeller. Fin model du har

      Comment


      • #4
        Ja mine erfaringer med SD Yak 54 tilsier også CG på vingerøret. Imponert over hvor mye du har pakket i det flyet, du har mer utstyr i det en det jeg her i min 40% Yak med 260cc motor

        Comment


        • #5
          Originally posted by Vegard1996 View Post
          Hei. Jeg er ny på dette forumet og vil gjerne dele med dere hva jeg holder på med på hobbyrommet Jeg driver også med helikopter der jeg har en trex 800 som jeg har hatt en liten stund. liker 3D flyvning og sport flyvning kan også like litt skala til tider. ønsker meg veldig gjerne en spitfire iløpet av denne hobbyen. Interessen er på topp!!!

          Jeg har hatt veldig mange små elektro fly noen store også, men dette er det skikkelige beistet jeg nå har satt i gang med å bygge. fikk tak i dette kitet fra en gammel mann om ikke hadde hat tid til å montere det. dette flyet i dette fargeskjemaet er veldig sjelden for tiden har jeg hørt fra erfarene flyvere og er veldig fornøyd med det.

          Eneste problemet jeg føler at jeg har er at jeg ikke har bruksannvisning alt har gått greit frem til balanseringen av flyet.. skulle likt og vist hvor balansepunktet var...

          Jeg bruker en 55cc motor i denne med tuned pipe. kvalitets servoer rundt hele. Bruker powerbox comtetittion og 2 lipo batterier til servoene.
          Ellers så er det ikke noe annet utenom det vanlige som jeg har gjort med denne. helt standart oppsett med utslag på max men med 80% expo.

          Takker for tips eller gode tilbakemeldinger.

          [ATTACH=CONFIG]79967[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79968[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79969[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79970[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79971[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79972[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79973[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79974[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]79975[/ATTACH]
          Hei og velkommen hit!
          Du hadde mye snadder montert i den kjærra der ja...
          Hva slags motor og propell kjører du?
          Hangaren full av drit...

          Comment


          • #6
            Originally posted by lars_30 View Post
            Hei og velkommen hit!
            Du hadde mye snadder montert i den kjærra der ja...
            Hva slags motor og propell kjører du?
            husker ikke motor merket men det er en fra tyskland av et kvalitets merke. propellen er Mejzlik 23x8 carbon )

            Comment


            • #7
              En ting som er greit å ha i bakhoder på slike fly, er at for vær ting en pakker inn flyr modellen litt dårligere

              Comment


              • #8
                Originally posted by bardp View Post
                Ja mine erfaringer med SD Yak 54 tilsier også CG på vingerøret. Imponert over hvor mye du har pakket i det flyet, du har mer utstyr i det en det jeg her i min 40% Yak med 260cc motor
                hehe, ja er optatt av at alt av utstyr som er satt i den skal fungere helt i 100% så da blir det noen duppeditter. kommer røykanlegg etter hvert også

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tertitten View Post
                  Grattulerer med fin maskin.
                  Jeg har hatt ett par Sd modeller, og pleide å legge cg på vingerører. Blir ikke my feil da. Kan jo justere for egen flystil ettervert.
                  sånn som den er nå har jeg balansert den på vingerøret tror den flyr fint der. gjør den nok till baktung etter et par turer

                  Comment


                  • #10
                    velkommen ombord ja!

                    Har en sånn en selv faktisk, og har hatt mye glede av det.
                    flyr som en drøm, så det er bare å glede seg.

                    Unormalt med røyk i modeller under 100cc, men bare å gyve løs.
                    Har du lyst, har du lov
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bardp View Post
                      En ting som er greit å ha i bakhoder på slike fly, er at for vær ting en pakker inn flyr modellen litt dårligere
                      Ja, sant det. Men samtidig gir det en veldig betryggende følelse syntes jeg men skjønner jo at vekt er om å gjøre å ha minst av, hehe

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xilian View Post
                        velkommen ombord ja!

                        Har en sånn en selv faktisk, og har hatt mye glede av det.
                        flyr som en drøm, så det er bare å glede seg.

                        Unormalt med røyk i modeller under 100cc, men bare å gyve løs.
                        Har du lyst, har du lov
                        Mener du at det kan bli litt døvt kanskje? ville tro det fungerte bra. er innfeste til røyksystem på potta så skulle tro det gikk. denne potta kom med det originalt også

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Vegard1996 View Post
                          Mener du at det kan bli litt døvt kanskje? ville tro det fungerte bra. er innfeste til røyksystem på potta så skulle tro det gikk. denne potta kom med det originalt også
                          Neida. Røyk er goodshit uansett det, og *teknisk sett* er det ikke noe problem.
                          Men på en 50cc så kan det bli litt mye vekt med masse utstyr + røyk ++++ ..

                          Men det avhenger veldig av flystil om det er et problem eller ei
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Får håpe du har lang stripe med alt det utstyret og røyk må du jo ha betydelig fart for å holde den i lufta. Jo lettere modeller av denne type er jo mer lekne og morsomme er de å fly. Produsentene gjør ofte sitt ytterste for å få ned vekta men det hjelper jo lite om en laster ned flyene med alskens slags dipedutter.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bardp View Post
                              Får håpe du har lang stripe med alt det utstyret og røyk må du jo ha betydelig fart for å holde den i lufta. Jo lettere modeller av denne type er jo mer lekne og morsomme er de å fly. Produsentene gjør ofte sitt ytterste for å få ned vekta men det hjelper jo lite om en laster ned flyene med alskens slags dipedutter.
                              Vil merke at den nå veier kun 650gram mer enn manualen anbefaler, så jeg er ikke redd i det hele tatt for at denne ikke skal fyke rett opp etter så fort det blir litt luft i vingene. sånn flystil som jeg har gjør det ikke noe om den veier litt ekstra har nærmest ingenting og si for min del. jeg mener de ekstra grammene med utstyr gir en mye bedre følelse når du ser "babyen" din lette av bakken. men dette er jo selvfølgelig smak og behag

                              Comment

                              Working...
                              X