Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har noen synspunkter på dette flyet: Micro Sukhoi Su-26M BNF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har noen synspunkter på dette flyet: Micro Sukhoi Su-26M BNF

    Har vurdert å kjøpe meg dette flyet; Micro Sukhoi Su-26M BNF fra Small Size. Det kan være greit å ha med når man skal på ferie siden det tar så liten plass i bilen. Noen som vil anbefale meg dette, eller eventuelt fraråde meg å kjøpe det.
    Siden jeg kan bruke DX7 radioen min på dette flyet så får man vel samme "feelingen" som på et større fly (skjønner selvsagt at det er mer følsomt for vind).
    Dette er vel en helt annen verden enn f.eks Silverlit flyene?

  • #2
    Jeg hadde det første Minium-flyet, en Cessna. Det fløy veldig bra, en mikro-trainer. Sukhoien sies å være temmelig kilent med den medfølgende radioen (dersom du velger kombo-pakken med DX 5e) som ikke har expo (dvs den har ferdige høy/lav rater), men med dx7 kan du jo roe ned selv. Her snakker vi ikke om Silverlit, men om et fullverdig mikro-størrelse modellfly.
    Last edited by bjeff; 28-07-09, 19:59. Reason: Presisering av fakta
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Jeg har hatt det flyet ett par uker nå, det kan absolutt ikke sammenlignes med silverlit flyene. Her har du full kontroll og det føles ganske likt som de større flyene. Men måtte jeg velge mellom SU-26 og Vapor: http://shop.smallsize.no/product_inf...d41d9aeaec4cc7 hadde jeg ikke vært i tvil, vaporen er etter min mening mye artigere å fly, trenger mye mindre plass og hvis du skal fly innendørs. Noe sent svar ser jeg nå, men poster det lell.

      Comment


      • #4
        Fikk prøvd sukhoien hos en kompis i går.. kjempemorsomt å fly.. til å være et så lite fly har det er stort spekter.. for lite kraft til å få til å hovre, men ellers kan det gjøre det meste..loope (utvenidg også ), fly invert, snap-rolls med mer... myyye moro for pengene ..
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #5
          Det ligger flere klipp på Youtube hvor folk hovrer flyet, og det etter sigende å bare ha flyttet tyngdepunktet. Fikk såvidt testet min på lørdag før vinden tok til, og den var ganske morsom å fly etter en del prøving og feiling. Det tålte også mer enn jeg trodde etter et par harde landinger, flyet føles utrolig skjørt, men det er jo også meget lett så det går vel litt hånd i hånd. Har allerede bestillt flere batterier, men burde nok tatt med noen propeller også, den første røyk med en gang. Jeg måtte også legge til litt bakvekt for batteriledningen var for kort til å flytte batteriet langt nok tilbake. Som ekspeditøren på Smallsize nevnte så har man vært meget generøs med limet til girkassa, så flere fly har blitt fortunge, mitt inget unntak.

          Comment


          • #6
            Takker for svarene!!
            Jeg tok sjansen og bestilte Sukhoien, og har fått testet den (i hagen). Utrolig morsomt fly!! Har også hatt flere harde landinger i tillegg til noen turer i trærne i hagen. Men ingen ødeleggelser på flyet, bare noen små riper og hakk. Jeg har tre batterier, men vurderer å kjøpe ett til, da tror jeg man kan fly "non stop".

            Comment


            • #7
              Kan hive meg på at flyet er veldig morsomt!

              TIPS: Bytt propellen til en 5x3 Direct Drive Prop (Park 180), og kjøp også Prop Adapter with Setscrew, 1.5mm. Begge selges hos Smallsize, dette gir flyet MYE mer power! ikke mye som skal til, altså.
              Atle Mo, Oslo

              Comment


              • #8
                Prøvde et av de første som kom men det var undermotorisert , måtte fly på flatt jern men nå leser jeg at proppelen kan skiftes så da prøver vi det...
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #9
                  Må jo nevne Mustangen til PZ i samme serie, hadde jeg ventet så hadde jeg helt klart tatt den i steden, først og fremst pga utseende. Men E-flite har jo denne på vei, samme elektro oppsett som PZ flyene men full 3d kapabel, sjekk videoen på siden i linken.

                  PS: Hobbycity selger Sukhoien uten radio.

                  Comment

                  Working...
                  X