Announcement

Collapse
No announcement yet.

De mest ivrige og lommeboka i orden, evnt har den hobbien og.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De mest ivrige og lommeboka i orden, evnt har den hobbien og.

    Det finns klær som har elektrisk oppvarming av dressen. Varmehansker, varmekabler i både bukser, sokker og jakke.

    Var en som testet utstyret i -21 minus med mc, og han var fortsatt varm.

    Koster litt, men er sikkert verdt det for de som er mest ivrige.

    Fingrene i 21 minus er faktisk ikke noe problem, dersom kroppen ellers er varm. En missoppfattelse er at dersom man fryser på fingrene, vil man etterhvert bli kald på kroppen. Er faktisk ikke det som er problemet. Man fryser på fingrene pga at kroppen ikke har nok overskuddsvarme til å varme fingrene.

    Mener at jakka koster ca 5-6000 kr, buksa rundt 3000, sokkene rundt 1000 kr
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Jeg har vært å kikka på oppvarma hansker. Det som foreløpig har stoppet meg fra å handle er prisen. De jeg har sett på koster 3000,-. De har ikke varmekabler i vanlig forstand men innvevde varmetråder som gir jevn varme over hele hånda helt ut i fingertuppene. Drives av et oppladbart Lithium batteri i hver hanske.
    Det finnes mange typer der ute men de enkleste har kun et varmeelement på håndbaken og ingenting på fingrene. Veldig mange typer avgir dessuten veldig lite varme, mens den jeg ser på faktisk kan varme opp kalde fingre, ikke bare holde lunken i allerede varme hender.

    Det du nevner om at er man varm på kroppen, så fryser man ikke på fingrene, er bare delvis sant er min erfaring. Jeg kler på meg i tjukke lag med ull og varmedress og fryser veldig sjelden på kroppen. Ofte er jeg nesten for varm på kroppen slik at jeg må lufte litt. Men fingrene og delvis tærne er følelsesløse av kulde allikevel. Det skyldes muligens dårligere blodomløp enn gjennomsnittet, men mest sansynlig fordi jeg har forfrosset fingre og tær dugelig en gang i ungdommen.
    Mvh
    Morten Aase

    Comment


    • #3
      Originally posted by Karmann View Post
      Jeg har vært å kikka på oppvarma hansker.
      De jeg har sett virker altfor tykke, hvilke har du sett på?
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        hvorfor ikke kjøpe raydiowarm? da kan man skippe hansker!
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #5
          Jeg har en sendermuffe fra Graupner, som i kombinasjon med varmeposer fra Claser´n og pulsvanter er varm nok. Men jeg blir ikke fortrolig med den. For håndkasta FPV-fly er den dessuten umulig å bruke dersom caddyen er opptatt
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Originally posted by bjeff View Post
            J ........pulsvanter.....

            moffediser heter det, det sier mormor, haha
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Originally posted by bjeff View Post
              De jeg har sett virker altfor tykke, hvilke har du sett på?
              Jeg kommer ikke på merket i farta desverre men de lager votter og hansker i alle mulige fasonger. Svensk merke. Føres av Sport 1 butikken her i byen ihvertfall. De har en hel hylle full av dette merket men kun en type er elektrisk. De er alt for tjukke til å ha på henda når man flyr men de må være perfekte å lunke henda på mellom flygingene.
              Mvh
              Morten Aase

              Comment


              • #8
                Originally posted by Øyvind M View Post
                hvorfor ikke kjøpe raydiowarm? da kan man skippe hansker!
                Jeg HAR Raydiowarm, med to slike håndvarmere inni av typen med brenselstaver. Det hjelper selvfølgelig noe og utsetter nummenheten noen minutter. Jeg kan absolutt ikke skippe hansker/votter for det.
                Mvh
                Morten Aase

                Comment

                Working...
                X