Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noe å varme fingra i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noe å varme fingra i

    Jeg har nok kastet min gamle vinterboks til radioen. Så det var bare å lage ny.
    Brukte vanlig isopor denne gangen. Lett og godt isolerende. 5cm isopor i hele boksen. Tre lag plexi i vinduet. Skal bruke 2 10-watt pærer som fyring og 3-cell Lipo som drivkilde.

    Boksen mangler nå bare ei pære, og lokk foran åpningene.
    Dersom den fungerer godt, skal jeg også legge et lag glassfiber utenpå.

    Totalpris: 85kr + litt lim og et par timers arbeid.
    Attached Files
    Trond Dullerud
    Trondheim Modellflyklubb

  • #2
    En liten test av boksen. En halv time i minus 14.

    Inne- og ute-temperaturene er selvfølgelig byttet om.
    Attached Files
    Trond Dullerud
    Trondheim Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Jeg trenger noe for å ikke ødelegge batteriene dersom jeg glemmer å bytte i tide. Lyspærene gir seg ikke før det er helt tomt.

      Alarm, cutoff etc...

      Tips??
      Trond Dullerud
      Trondheim Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Den var jo ikke noe designmessig smykke men jeg liker ideen din veldig godt!
        Hvor lenge lyser lampene før batteriet må skiftes? Hvor stort batteri bruker du? Kanskje det går ann å overføre ideen til en raydiowarm sendervott? Isolasjonsevnen i en raydiowarm er jo ikke i nærheten av isopor men noe må det jo hjelpe.
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          Her er det du trenger:
          bphobbies.com

          Hvis du kjøper den må du la oss høre hvordan den fungerer til ditt bruk.

          Comment


          • #6
            Hobbyking har flere alarmer, feks disse:

            Attention Required! | Cloudflare

            Attention Required! | Cloudflare

            Edit; Trollet kom meg i forkjøpet. Forøvrig kul design som jeg sikkert plagierer.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Hvis du tar utgangspunkt i dette designet så får du en løsningen som kan brukes til 2 ting:
              1) finger varmer med automatisk utkobling ved lav batterispenning (bruk færre pærer eller så kommer det til å bli glovarmt)
              2) Kontrollert utladning av lipo celler ved f.eks batteri-opp/utladning eller utlading til 3,8V før lagring

              Her er en person som allerede bruker løsningen sammen med en Radiowarm

              _
              Attached Files
              Last edited by Quadrocopter; 12-01-10, 11:35.

              Comment


              • #8
                Originally posted by TrondD View Post
                Jeg har nok kastet min gamle vinterboks til radioen. Så det var bare å lage ny.
                Brukte vanlig isopor denne gangen. Lett og godt isolerende. 5cm isopor i hele boksen. Tre lag plexi i vinduet. Skal bruke 2 10-watt pærer som fyring og 3-cell Lipo som drivkilde.

                Boksen mangler nå bare ei pære, og lokk foran åpningene.
                Dersom den fungerer godt, skal jeg også legge et lag glassfiber utenpå.

                Totalpris: 85kr + litt lim og et par timers arbeid.
                Flott ide. Skal lage noe samme selv.

                Men jeg ser at åpningen der man har hendene kan man gjør noe med. Gammel jakkearm eller noe sånt, så man ikke får masse friskluft inn, når man fly. Lime denne langs kanten på der man stikker inn armene.

                Hva veier hele herligheten?
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                Comment


                • #9
                  Hva med å lage boksen bare litt større så kan du stå inni selv.. Sorry, bare måtte, boksen ser helt flott ut og du får sikkert sommertemperatur på puselankene inni der.
                  It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                  Comment


                  • #10
                    Boksen er testet i 14minus og 3-4 sekundmeter vind idag. Fløy flere turer til tanken var tom. Fingrene var mye varmere etter flyging enn før.

                    Litt info:
                    - vekt ferdig box 650gram (foreløpig)
                    - bruker 30watt fyring (20 hadde sikket vært ok også)
                    - 3-cell 1800 pakker brukes. (fordi jeg har mange av dem, kunne sikkert vært større)
                    Skifter pakke hvert 30. min. Da går det på igjen i underkant av 1400mAh. Samme forbruk på 3 runder så langt.

                    Kommer nå til å legge på et lag glassfiber utenpå hele kassa. Og kanskje lakkere.
                    Det vil bli montert luker som er hengslet på hjønene av kassa. Slik at disse brettes ut langs sidene når jeg flyr. Har foreløpig bare brukt en svampbit i hullene mellom flygingene. Fuker fint det også.

                    Vekten er ikke problematisk. Idag hadde jeg ikke montert stropp. Kassa hang bare på armene. Greit nok. Men det blir montert ei reim etterhvert.

                    Hullene i kassa er så små at jeg må lirke hendene inn. Da tetter jakka godt nok under flyging. Lite trekk.
                    Trond Dullerud
                    Trondheim Modellflyklubb

                    Comment


                    • #11
                      Hei
                      Her er en som skal holde fingrene varme i vinterkulden, den er foret.
                      Prisen er ikke noe å si på heller 39,99$ USD

                      MVH Geir
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by RC ludde View Post
                        Hei
                        Her er en som skal holde fingrene varme i vinterkulden, den er foret.
                        Prisen er ikke noe å si på heller 39,99$ USD

                        MVH Geir
                        Hvor kjøpes den??????????
                        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                        Per Nilsen
                        Spikkestad

                        Comment


                        • #13
                          Hei
                          Beklager så mye.
                          Glemte helt å legge ved adr.
                          Men her er den RC-Fever
                          Her er også dir. adr RC-Fever

                          MVH Geir

                          Comment

                          Working...
                          X