Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flysjapper i Thailand og Malaysia????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flysjapper i Thailand og Malaysia????

    Jeg drar til Bangkok 2.Nov hvis ikke flyplassen der er oversvømt av flommen, ser litt stygt ut for øyeblikket men..... Er det noen som vet om noen bra Rc-flybutikker i Thailand\Malaysia\Singapore området som er verdt å sjekke ut?? Har lyst til å fly til Hongkong og besøke hobbyking, men får se hva det blir=)
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

  • #2
    Har vært på jakt både i Kuala Lumpur og Bangkok. Det er relativt begredelig. I Kuala Lumpur var det en Kyosho og O.S forhandler på senteret i tilknytning til togstasjonen. I Bangkok er det Futaba hobby som gjelder, men den var stengt når jeg var der.

    Adresser:
    Futaba Hobby Supply Co.
    703/12, Petchburi Road
    Opposite Pantip Plaza
    Bangkok 10400
    Fax: +66 (2) 225-4991


    Bangkok Amorn Hobby Model Co.
    895/27-28 Chulalongkorn Soi 5 Praram 6 Rd.
    Wangmai, Paumwan, Bangkok 10330
    Telephone: +66 (2) 416-7629
    Fax: +66 (2) 415-5573

    Jeg var på Amorn hobby, men det var ikke noe særlig bra. Eneste utenlandske sjappe jeg har latt meg imponere av er Staufenbiel i Berlin. (modellhobby.de). Da snakker vi størrelse og utvalg.
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment


    • #3
      Takk for info. Jeg skal innom Kuala Lumpur muligens så da får vi se om jeg stikker innom de stedene du nevnte=) Den butikken i Bangkok blir nok vanskelig å oppdrive nå. Trenger isåfall dykkeutstyr=) Vil komme meg raskeste mulig ut av byen før hele antakligvis blir oversvømt. Visstnok vanskelig og oppdrive mat og vann nå, så dette kan bli intressant=) Ikke nok med det, men 300 krokodiller har forsvunnet fra oppdrettsanlegg like i nærheten. Gulp! Skal kanskje til Singapore. Der er det sikkert noen butikker av diverse ymse kvalitet man kan oppdrive.
      Ole Kr Follstad

      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

      Comment


      • #4
        Originally posted by ole.foll View Post
        Jeg drar til Bangkok 2.Nov hvis ikke flyplassen der er oversvømt av flommen, ser litt stygt ut for øyeblikket men..... Er det noen som vet om noen bra Rc-flybutikker i Thailand\Malaysia\Singapore området som er verdt å sjekke ut?? Har lyst til å fly til Hongkong og besøke hobbyking, men får se hva det blir=)
        Denne kan være verdt et besøk.
        Minicraft Hobby - Radio control (R/C or RC) model aircraft, free flight glider, rubber power aircraft, spare parts and accessories
        Ellers finner du allt av elektronikk hos Pantip Plaza vis a via Siam Square. Skal være et av verden største elektronikkvarehus. Tror ikke det er fare for Suwarnabhumi Int. airport forsvinner i flom. Den ligger relatert godt i øst langt unna Chao Phraya elven. I Singapore er det jo kjente Singa Hobby. I Kuala Lumpur har jeg bare vært på gjennomreise så der er jeg ikke så kjent. Hong Kong ja.. Air Asia har billige billetter til Macau utenfor HK. Skal selv nedover siste halvdel av februar 2012..

        Ellers er Helimod kjent i Bangkok, men vet ikke om den eksisterer nå. Det beste er å få tak i en kjent taxisjåfør.
        Last edited by Raptor; 29-10-11, 18:41.
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • #5
          I Singapore vet jeg iallefall om denne:rotor.com.sg - Rotor Hobby Enterprises Pte Ltd (Singapore)
          Mr.Lee har meget bra utvalg, tror han er vedt et besøk.

          Comment


          • #6
            Hør med TS,de har ALLTID gode tips og komme med når det gjelder østen God tur
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment


            • #7
              besøk PST jets i Bangkok også er rotor hobby i Singapore absolutt verdt et besøk.

              Comment


              • #8
                Noen om feks har bestillt fly hongkong til Norge? Hvordan er det med svære pappesker på for en så lang reise?

                Har lyst til å kjøpe en 1/4 skala supercub på ebay. Sendt fra hongkong får jeg den for 2400 NOK levert på døra.


                Hilsen Håvard
                Last edited by Calmato; 12-11-11, 22:29.

                Comment


                • #9
                  [QUOTE=Jon Wold;296445]Har vært på jakt både i Kuala Lumpur og Bangkok. Det er relativt begredelig. I Kuala Lumpur var det en Kyosho og O.S forhandler på senteret i tilknytning til togstasjonen. I Bangkok er det Futaba hobby som gjelder, men den var stengt når jeg var der.

                  Jeg er i Kuala Lumpur naa, skal se om jeg finner den sjappa du nevnte ved togstasjonen+). Skal prove tog og monorail fasilitetene idag. Skal vaere enklest mulig maate aa komme seg fram paa her. Gaa paa beina er haaplost med saa mye trafikk og ingen gangfelt, og tar man taxi staar man bare i ko hele tia.
                  Ole Kr Follstad

                  BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                  PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                  EF Extra 300 60"
                  EF Extra 300 104" Eme120
                  GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                  ESM Bearcat, NGH 38cc
                  Phoenix p51D Mustang, Dle55
                  Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                  Hangar 9 Piper cub 1\4
                  Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                  Comment


                  • #10
                    Du må jo bruke kollektivt i KL. Har endel rc bookmarks på pc'n hjemme om du vil ha adresser til flere butikker i KL / Malaysia.

                    Comment


                    • #11
                      Takk for det, men er hjemme igjen nå desverre. Fant ikke den butikken som det ble pratet om under her. Regner med det var på senteret tilknyttet Kl Sentral-stasjonen, men fant den ikke der.
                      Ole Kr Follstad

                      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                      EF Extra 300 60"
                      EF Extra 300 104" Eme120
                      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                      ESM Bearcat, NGH 38cc
                      Phoenix p51D Mustang, Dle55
                      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                      Hangar 9 Piper cub 1\4
                      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                      Comment

                      Working...
                      X