Announcement

Collapse
No announcement yet.

EL-flyutstyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EL-flyutstyr

    Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	80.8 KB
ID:	630409

    Har motteke dette utstyret i dag og lurer på om det er nokjon som har erfaring med korleis ein set det saman.
    Det består av ein: PowerPro 3520 KV840 Brushless Outrunner, ein T-Power 4S 14,8V - 4200 mAh 25C, ein Power Pro 80A Brushless ESC with UBEC og ein mottaker. Finst det koblingsskjema??

  • #2
    De tre ledningene på motoren skal kobles på de 3 ledningene på escèn. Hvilken rekkefølge er det ingen som kan si deg, men her bare prøver du deg fram til motoren går riktig vei. Ingen fare for kortslutning.
    Ellers så skal vel escèn kobles til kanal 3 på mottakeren. Batteriet har jo kontakt, så det sier seg selv Lykke til.

    Comment


    • #3
      Stemmer de som surpass sier..men ta av propellen først!!! på batteriet må du også byttte kontakt siden det ikke er den samme på esc.. pass på å få + og - riktig....
      med hilsen Arvid

      Comment


      • #4
        Originally posted by surpass View Post
        De tre ledningene på motoren skal kobles på de 3 ledningene på escèn. Hvilken rekkefølge er det ingen som kan si deg, men her bare prøver du deg fram til motoren går riktig vei. Ingen fare for kortslutning.
        Ellers så skal vel escèn kobles til kanal 3 på mottakeren. Batteriet har jo kontakt, så det sier seg selv Lykke til.
        Tusen takk. Så pass har eg skjøna, men kontakta på ESC-en passar ikkje saman med batteriet. Bestilte dette hos Trottlestore og ba dei passe på at utstyret passa saman. Så her må eg ha ein overgang eller noko liknande.

        Comment


        • #5
          Veldig viktig å ta av propellen først ja! Ikke spør meg om hvordan jeg vet.. hehe.

          Comment


          • #6
            Originally posted by albert View Post
            Tusen takk. Så pass har eg skjøna, men kontakta på ESC-en passar ikkje saman med batteriet. Bestilte dette hos Trottlestore og ba dei passe på at utstyret passa saman. Så her må eg ha ein overgang eller noko liknande.
            Du bare lodder på den nye kontakten, enkelt å greit. Varmer først opp den gamle loddinga, så på med den nye. Her er det fort gjort å kortslutte batteriet så vær obs på det. Har desverre ødelagt endel batterier på den måten.

            Comment


            • #7
              Det følgjer med 3 "gullpinnar" som passar inni ESC-en, men dei synest eg ikkje passar på motoren, for mykje slark i kontakta. Trur eg må ta ein telefon i morgon til forhandlaren og snakke med dei..

              Comment


              • #8
                Tusen takk for greie svar. Etter å ha sett over utstyret ein gong til, har eg funne ei ekstra kontakt som følgde med. Propellen er av og + og - skal eg passe på. Om nokre dagar er eg i lufta. Har god erfaring med fuelmotorar og fly men dette var nytt for meg.

                Comment


                • #9
                  Tips for å lodde på kontakten på batteriet er å ta en i gangen, så slipper du faren for kortslutning. Greit å bruke en varmluftpistol til å krympe krympestrømpene, brukte selv loddebolten til dette og resultatet blir langt fra like fint. Husk å få godt med loddetinn på ledningen (alle sider) og i kontakten. Innovative Design har en god video som viser dette:

                  OBS: Husk å ta av ringer og annet du har av metall på fingrene før du starter. Disse pakkene har MYE power i seg og sveiser ringer på null komma niks.

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du er usikker på lodding få hjelp til dette.
                    Har selv sett en del eksempler på loddinger der det bare er flaksen
                    som har gjort at det ikke ble krasj /ødelagt utstyr.

                    Comment


                    • #11
                      På det bildet ditt så ser det ut som du har fått med 3 stk bullet plugger som veldig sannsynlig passer bedre på fartsregulatoren din enn de som nå er loddet på. Du må lodde disse på motoren din. På din esc har du xt60 kontakt og på din fartsregulator har du deans. Har du planer om å handle batteriet fra kina kommer ofte disse med xt60 noe som er verdt å vurdere om du ønsker å bruke deans eller xt60. Personlig foretrekker jeg de gule xt60 kontaktene.

                      Comment


                      • #12
                        Ser forøvrig at du kommer fra Ørsta. Jeg er fra Fosnavåg selv. Dersom du har behov for hjelp må du bare gi beskjed! Du kan komme på Skala modellflyklubb sin stripe og teste flyet ditt om du vil vi har stripe på Hareid men du vet vell kanskje om den allerede.

                        Comment

                        Working...
                        X