Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børster til Turnigy starter ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børster til Turnigy starter ?

    Noen som vet hvor man kan få tak i slike? Turnigy svarer ikke på mail.

    Click image for larger version

Name:	20150117_192653.jpg
Views:	2
Size:	122.4 KB
ID:	637187
    Balsa

  • #2
    Prøver igjen.
    Balsa

    Comment


    • #3
      Hei
      får du selve børstene ut av børste huset slik at en kan se børsten hvordan den ser ut med evt kabel osv?

      I Drammen finnes 2 steder å få tak i børster ..Drammen vikle verksted og hos oss Lønne Service ..men tror vel Drammen vikleverksted er mer sannsynelig de holder på med mindre saker enn oss (kanskje de har noe som kan tilpasses) ....ellers er jo børster noe som kan vi kan bestille på mål men det blir nok dyrere enn en ny starter
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #4
        Takk for info Rune Tror de er til å ta ut. En ny starter kommer nå på nesten 1000,- med frakt og moms. Den har steget noe voldsomt i pris. Lurer litt på hva hobbyking driver med. Prisen varierer fra dag til dag
        Balsa

        Comment


        • #5
          Vet du hvilken størrelse det er på motoren? Jeg har feks et par 540 børstemotorer liggende som aldri vil bli brukt til noe, og utifra bildet så matcher de størrelsen, skjønt jeg tror ikke de er beregnet for 12 volt. Jeg har også sett at man får kjøpt børster til motorer brukt i biler, sånn bare for å ha nevnt det. Her er også en side med godt utvalg av div børstemotorer i forskjellige størrelser, i tilfelle det kan være til hjelp.

          Comment


          • #6
            var og skulle ha børster til dynamoen på en bil for noen år siden. da hadde det verkstedet ett stort utvalg av børster i forskjellige størrelser. så ett tips kan være ett verksted som overhaler dynamoer og startere osv.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Takk for innspill Skal sjekke med vikleverkstedet her i byen. Motoren er 42mm i dia og ca 100mm lang.
              Attached Files
              Last edited by Wulf; 03-03-15, 04:37.
              Balsa

              Comment


              • #8
                Hvorfor i svarte blir det dobbelt opp med bilder ????
                Balsa

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Wulf View Post
                  Hvorfor i svarte blir det dobbelt opp med bilder ????
                  Det er en bug som har vart en stund, Xilian er klar over dette.
                  Jeg har i hvert fall tidligere hatt hell med å redigere/bytt til avansert modus, og slett vedleggene.

                  Comment


                  • #10
                    Det funka ja.
                    Balsa

                    Comment


                    • #11
                      Børstene gikk på min turnigy starter her om dagen også. jeg hadde en bil motor av typen 540 fra en rc-bil liggende. de fikk jeg til å mekke på plass. så nå funker den igjen. har ikke testet den under belastning enda. må la den gå litt for å slite til børstene først.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Nice! De får man billig mange steder, men jeg innbiller meg at det er flere produsenter av dem.
                        Så om børstene og oppbygging på dem er like vet jeg ikke.
                        Men jeg har sett at Teknikmagasinet har ny 540-motor til 70 kr. Om børstene er like på disse forskjellige 540-motorene da.
                        Fant linken Fant ikke siden – Mobilt, lyd, gaming & gadgets – Teknikmagasinet.no

                        Tamiya brukte vel stort sett de kjente Mabuchi 540-motorene før i tiden i alle fall.
                        Last edited by SmurfAir; 11-06-15, 22:43.

                        Comment


                        • #13
                          problemet var att holderen til ene børsten hadde røket også. og holderen på 540 motoren er for korte. så endte opp med å lodde børste holderen fra 540 motoren fast til den som sitter i orginal motoren. for å få rett lengde. om loddinga holder får man se men tror ikke det skal bli så varmt att den går opp. vet det brukt noen 600 motorer før på fly. de er vel litt større i diameter. kanskje de passer rett inn ?
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            problemet var att holderen til ene børsten hadde røket også. og holderen på 540 motoren er for korte. så endte opp med å lodde børste holderen fra 540 motoren fast til den som sitter i orginal motoren. for å få rett lengde. om loddinga holder får man se men tror ikke det skal bli så varmt att den går opp. vet det brukt noen 600 motorer før på fly. de er vel litt større i diameter. kanskje de passer rett inn ? skal ta noen mål i morgen og se hva som kan passe
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Om du lodder det med sølvtråd, så går det i alle fall ikke opp. Har smeltetemperatur på 620-730 grader litt avhengig av type.
                              Vanlig loddetinn har til sammenlikning 170-200 grader.

                              Comment

                              Working...
                              X