Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly Stabilisator / Gyro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly Stabilisator / Gyro

    Kunne tenke meg og prøve en slik. Men hva er bra og hvor får en tak i slikt. Har JR XG11 radio så fet må jo være noe som virker samens med den. Noen som har peiling på dette temaet?

  • #2
    Denne: Alpha-6™ Stability System | Spektrum virker med alle radioer.
    Håper den kommer snart. Har bestillt.
    Last edited by Karl H.; 13-06-16, 09:17.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #3
      Så jo snop u den der. Ser nå at JR også har en sak.
      Gyrostabilisering for fly

      Comment


      • #4
        Har en ny sånn en liggende, men har aldri testet den. Kan switche mellom 2D og 3D under flyging.
        Skal visstnok funke bra, men jeg har som sagt ikke brukt den. Ble kjøpt for å ha liggende i tilfelle det skulle dukke opp et ordentlig troll av et fly som trenger gyro

        Comment


        • #5
          Denne sto det om i siste Modellinformasjon. Multiplex Wingstabi

          Multiplex Wingstabi 7 Gyro 55010 - Autopartner.se - Sverige - Europe
          Sier blant annet at antall fly dager kan dobbles, ikke stoppes av vind
          Jeg fikk akkurat inn 9kanaleren med mottager(Jeg flyr med Multiplex Cockpit sender) Skal testes nå i sommer.
          Last edited by Sundtair; 13-06-16, 11:07.
          Mvh Andreas
          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
          PCM.at mye glede i litt carbon
          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

          Comment


          • #6
            Originally posted by bardp View Post
            Så jo snop u den der. Ser nå at JR også har en sak.
            Gyrostabilisering for fly
            Denne har Flypilot i sin Thunderbolt og tror han er meget fornøyd.

            Har en Axis, en Cortex og en Igyro men ikke fått inn en i flyene ennå 😕
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Har diverse fly med gyro nå av forskjellige fabrikat og de virker så og si identisk alle sammen. Ingen grunn til å ikke ha en gyro i flyet i disse dager da det ofte kan bli mye turbulens i forbindelse med termikk og vind.

              Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                Får vel prøve den fra JR siden jeg har JR radio og kan koble den til for eksempel en JR RG712BX XBUS. Skal bli morsomt å prøve. Men fant ikke ut om den programmeringskabelen følger med eller må kjøpes separat. Kanskje programmeringskabelen jeg har til TAGS mini DMSS kan brukes.

                Comment


                • #9
                  Da har jeg fått JR AXis og en RG712BX mottaker fra RCPro. Har koblet de sammen med medfølgende X Busss kabel og bindet mottakeren til radioen. Så langt alt vell mottakeren fungerer når jeg kobler til en servo. Har lastet ned softvaren til Axis fra JR og får kontakt med enheten på en USB kabel. Men det ser ikke ut til å være kontakt mellom mottakeren og Axis, sendersymbolet i programmet står å blinker med ingen kontakt. Har en JR 11X zero sender med software ver0002-0001. Kan det ha noe med senderen å gjøre eller har jeg fått en feil Axis enhet det står S.BUS2 på en klisterlapp på siden av sen.

                  Comment


                  • #10
                    Du må nok inn i systemmenyen på radioen og aktivere Xbus for å få det til å fungere.

                    Comment


                    • #11
                      Ser ikke ut til at den opsjonen er tilgjengelig i gamle min radio. Men har bestilt meg en JR 28X DMSS 28CH RADIO M/TELEMETRI, X-BUS fra RCPro i dag så da løser det seg nokk.

                      Comment


                      • #12
                        Med ny radio Jr 28X var det jo en enkel sak å sette opp Axis. Pakket den inn i en EF Extra 78" med en DLA32 i nesa for å teste. Fikk 5 turer i kveld. Ikke helt sikker på at jeg kjøper flere slike. Den virker ingen tvil om det men man må fly på en helt annen måte og jeg er ikke sikker på om jeg liker det. Mulig en vil venne seg til det får ta noen flere turer å se.

                        Comment

                        Working...
                        X