Announcement

Collapse
No announcement yet.

3d printet p47 fra 3dlabprint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    etter 2 dager med feilprinting og en bærepose full av skrap plast. er endelig kroppen ferdig. Så da blir det å begynne med vingene i morgen. litt bulkete på den vertikal finnen men prøver å rette det ut nor sideroret limes fast. skal styres bare med høyde og ballanseror denne. og vet nå hva jeg gjorde feil så skal få den rett neste gang.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Kommet litt lengre. De første vinge delene bøyde seg litt opp fra plata i endene. Men tror jeg har funnet løsningen på det nå med litt bredere brim rundt og litt høyere temperatur. De er uansett limt fast til bellypan så skal fylle litt lim i sprekkene så holder det nok som første forsøk. Er jo ikke sikkert den lever så lenge.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        Må du ha mye støttestruktur til for printing eller er delene laget slik at de kan printes uten?
        Lars Norberg

        Comment


        • #19
          printer helt uten støtte struktur. hvis man har en prusa kompatibel printer med min 200x200 i størrelse så kan man bruke ferdige g-coder som er med. hvor det da er flere deler på hver printing. men min er litt mindre så jeg må printe en og en del av de største. er med factory filer for simplify3d så der er alle innstillinger ferdig. eneste jeg ha gjort om er å legge en brim på 4 runder rundt i starten for bedre feste til plata. også kjører jeg flow på 112 på min printer. den har litt tendens til å legge på litt lite i starten på hvert lag. det har vel med retraction å gjøre. men har ikke fått satt meg inn i justeringene der enda
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Nesten rart de står oppreist.... Rimelig tynne vegger
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Nice....da ble det jo bare enda flere grunner for å teste siden jeg har en Prusa Ser de har en 1.7m spitfire......
              Lars Norberg

              Comment


              • #22
                De har en corsair på 1.9m også

                En ting er att de holder seg oppreist. men jeg er imponert over styrken når det bare er ett lag i ytterveggene.
                 
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Jeg har printa en ME109 fra de og har kjøpt 1,9m Corsair filer
                  Den ME'en var rimelig grei å printe på min Prusa MK3 med S3d og factory filer.
                  Corsairen går sikkert like greit men siden den er så stor så er det maaaaaaaaange deler.
                  Har foreløpig ikke funnet norsk forhandler av PLA i nogenlunde Navy Blue heller
                  Mvh
                  Morten Aase

                  Comment


                  • #24
                    Ja den corsairen er det nok mange deler på. Jeg har nå begynt på de ytre panelene til ene vingen. Valgte å gå over til rødt for att den skal bli litt mer synlig i lufta. Kommer til å bruke rødt på stab og høyderor også.
                    Last edited by tyor; 05-01-19, 19:11.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #25
                      Ingenting i veien for å sprøytelakkere PLA i ønsket farge, selv om det er praktisk om man finner noe filament i den fargen man vil ønsker .
                      Det skal jo sies at PLA uten fargetilsetning også normalt blir sterkere, så sånn sett er det best å printe med ufarget.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by SmurfAir View Post
                        Ingenting i veien for å sprøytelakkere PLA i ønsket farge, selv om det er praktisk om man finner noe filament i den fargen man vil ønsker .
                        Det skal jo sies at PLA uten fargetilsetning også normalt blir sterkere, så sånn sett er det best å printe med ufarget.
                        er det da den som heter Transparent du tenker på. den som er nesten helt gjennomsiktig. ?
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #27
                          Blir ikke strøken denne men tar det som en prototype hehe. nå mangler jeg bare siste printinga som er satb, høyderor, ballanseror og motorfestet. Det ligger på printeren nå morsomt strikk feste på vingen, får håpe det holder hehe
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by tyor View Post

                            er det da den som heter Transparent du tenker på. den som er nesten helt gjennomsiktig. ?
                            Jepp. det stemmer!

                            En annen ting, får du på et større print et eller flere områder med litt glitch/svakere punkter så funker det å fikse litt på det med passe uttynnet støpe epoxy.
                            Litt rødsprit "smelter" heller ikke PLA filament, jeg har til og med satt filament i ren rødsprit og latt det stå
                            Last edited by SmurfAir; 07-01-19, 15:01.

                            Comment


                            • #29
                              Takker for tips. Siste printinga er ferdig nå så da er det å lime sammen det og montere utstyr.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #30
                                Artig! Har selv printa en deltavinge, er ferdig printet og montert men er på "ARF" stadiet fortsatt pga. andre prosjekter med høyere prioritet

                                Comment

                                Working...
                                X