Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2A SST - Mimretråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg har bare billige printere.

    Comment


    • #47
      Det blei 2 dager. Glassfiberen var stiv nok i dag til å ta ut delene.

      Limer sammen hale med pu-lim og vann. Dette skummer godt opp og vil stive opp heile halen når det er herda. Skjøten på kropp vil komme på utsida over og under. Dette grunnet latskap.

      Skroget havner på ca. 100 gram.

      Har brukt 300g duk som er beregnet på båtreparasjon. Det er nok litt å hente på å kjøpe en egnet duk til formålet.
      Attached Files

      Comment


      • #48
        Da var skroget limt (ca) og våtslipt, klart til å støpe skjøten rundt med glassfiberremse og epoxy. Lurer på å surre med gladpack for å legge glassfiberen helt inntil skroget. Blir mindre pussing etterpå vil eg tru.

        Attached Files

        Comment


        • #49
          Hvorfor støper du ikke delene sammen mens de ligger i formen. Enkelt, pent og det blir helt rett. Skjærer glassfiber langs kanten på den ene og klipper av 1-2cm over på andre, støper de sammen når side 2 er god og seig. Helst vacuum men går fint uten også
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #50
            Originally posted by thor_no View Post
            Ikke alle som behøver å mimre. Jeg har min ennå. Den ble opprinnelig bygd med paw dieselmotor men den lagde bare et uhorvelig leven og var vanskelig å få til å gå reint så den ble sparket og nå står det en os10 der i steden. Har ikke fått somlet meg til å testfly den ennå men det er nå bare en 10 års tid siden jeg satt den i.
            Nå har jeg fått et nesten komplett KIT i hus. Jeg er i farta, men er utrolig spent på hvordan det går med Jogeir !!!
            Modellfly skal flys så hasardiøst at det virker provoserende på de som påberoper seg viten om RC hobbyen

            Comment


            • #51
              Det ser jo bra ut Jogeir, men synd det ikke blir en skikkelig «fullsize» i denne omgang. Hva gjør du med vingene ? Blir det samme metodikk . Eller går du for spant og plank?
              Modellfly skal flys så hasardiøst at det virker provoserende på de som påberoper seg viten om RC hobbyen

              Comment

              Working...
              X