Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikro-Hercules

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Så kastevideon av den på slutten av Nuking Futs, var jo imponerende glideflukt egentlig
    Lars Norberg

    Comment


    • #32
      Jeg lakker den letteste min. Så langt er det ca 4 g tyngre med lakk. Burde fly finfint. Aviation Photo #0843608: Lockheed C-130H Hercules (L-382) - Norway - Air Force

      Comment


      • #33
        Jeg lakker den letteste min. Så langt er det ca 4 g tyngre med lakk. Burde fly finfint for det. Omtrent sånn skal den bli: Aviation Photo #0843608: Lockheed C-130H Hercules (L-382) - Norway - Air Force

        Comment


        • #34
          Originally posted by tahustvedt View Post
          Jeg lakker den letteste min. Så langt er det ca 4 g tyngre med lakk. Burde fly finfint for det. Omtrent sånn skal den bli: Aviation Photo #0843608: Lockheed C-130H Hercules (L-382) - Norway - Air Force

          Støtter det valget av fargeskjema altså
          Lars Norberg

          Comment


          • #35
            Nå mangler jeg bare elektronikken. Håper jeg får alt jeg trenger før siste indoor-flyging med klubben.

            Comment


            • #36
              Flyet er nå ferdig og klart for jomfrutur. Det veier 116,6 g totalt. Håper det flyr i passende innendørsfart. Skal teste ute.

              Comment


              • #37
                Wow....116gram flyklart er ganske rått
                Lars Norberg

                Comment


                • #38
                  Det gir en vingebelastning på 30 g/dm². Det er høyere enn for eksempel Cessna 182 UMX, som ligger på 21 g/dm². Spent på hvordan det flyr. Det er i hvert fall mer enn nok power.

                  Hadde håper jeg skulle klare å holde den under 100 g, men det var nok litt optimistisk.

                  Comment


                  • #39
                    Setter i gang med printing av den lille jeg og, driver å lurer litt på å bestille meg Avios sin store så da er det moro å ha en slik mikro versjon Blir det noe futt med 1S bare?
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by tahustvedt View Post
                      Flyet er nå ferdig og klart for jomfrutur. Det veier 116,6 g totalt. Håper det flyr i passende innendørsfart. Skal teste ute.
                      Den ble bare helt nydelig etter den lakkeringen!
                      Måtte den fly like bra som den ser ut, lykke til med testflygingen!

                      Comment


                      • #41
                        Det er mye futt ja. 80 g thrust måler jeg (lagde thrust stand til en liten vekt). Den drar godt når jeg holder den i hånda.

                        Tror den trekker 1,7-1,8 A per motor. Med 450 mAh skulle det gi minst fire minutter flytid på full gass siden belastningen vil falle i luften når propellene flyr fremover. Tror den vil fly på halv gass.
                        Last edited by tahustvedt; 20-02-19, 16:29.

                        Comment


                        • #42
                          Bonusvideo:

                          Comment


                          • #43
                            Så bra det ser ut, gleder meg til å komme i gang med min og ikke minst høre hvordan den er å fly
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #44
                              Prøvde å fly den i dag men den var altfor baktung. Etter andre forsøket gikk det galt med den og jeg må montere elektronikken i nytt skrog. Etter kræsjen så jeg at høyderoret sto litt opp selv etter at jeg hadde trimmet fullt ned. Det er sannsynligvis fordi kroppen krympet i kulda mens karbonstanga til servoen ikke krympa. Det har jeg sett før med seilflyet mitt der to plastdeler som var limt sammen ble presset fra hverandre da de krympet rundt en karbonstang. Jeg får vente til bedre forhold før jeg flyr denne. Det var ikke noe gøy å vade i en meter snø før jeg kunne fly heller da jeg skulle ut andre turen. Jeg var helt utslitt.

                              Comment


                              • #45

                                Comment

                                Working...
                                X