Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simple Hercules - 1:32-skala enkel Hercules-modell med 129 cm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16

    Comment


    • #17
      Dæven, ble en ganske flott størrelse egentlig den der
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Ja. Grei størrelse.

        Den er ekstremt lett konstruert, så ikke forvent perfekt overflate på vinger og hale med mindre de printes med doble vegger. De er lettere enn tilsvarende isopormodeller.

        Comment


        • #19
          Har lastet opp nye nacelledeler for disse motorene: Error Page | eBay

          De motorene er perfekt med de printbare skalapropellene jeg også lastet opp i dag. Trekker ca 7 S med 2S lipo.

          Jeg lastet også opp kroppsdeler for lasteluke i rumpa.

          Prototypen er nesten ferdig. Mangler bare ESC. Vekten uten batteri og ESC er 710 g. Det er sykt lett for et fly i denne størrelsen.

          Comment


          • #20
            JEg har oppdatert med lasteluke bak og en mengde andre oppdateringer på delene. Blandt annet finere vertikalstabilisator. Den forrige hadde to knekker som hang igjen fra en 3-view jeg brukte først som referanse. Nå er det én knekke som originalen. Har også lagt ut noen ski som passer på de printbare hjulene.


            Comment


            • #21
              Ferdig, kom og tørk:

              Comment


              • #22
                Et par bilder fra i går. Den er så lett at den ikke synker ned i puddersnøen en gang på skiene. Ene motoren ville ikke starte i kulda, sikkert en dårlig lodding en plass, så jeg måtte droppe jomfruturen.

                Motoren i bildet er en annen motor som sviktet. Den er til den andre Herculesen min som jeg skal lakke hvit. Motoren har sannsynligvis en kortslutning i ene viklingen så jeg måtte bestille en ny nå.

                Comment


                • #23
                  Den ser jo sinnsykt kul ut, vil si strøken. Er det bra effekt i propellene du har printet?
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #24
                    Det kjennes ut som de drar godt. De har ganske høy pitch for det er trege motorer (bare 1500kv), så de vil nok fungere best når den kommer seg i bevegelse. 3D-printede propeller fungerer som regel finfint. Jeg har lavere pitch på de jeg laget til den andre Herculesen min, for den har motorer på 2300 kv.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by tahustvedt View Post
                      Det kjennes ut som de drar godt. De har ganske høy pitch for det er trege motorer (bare 1500kv), så de vil nok fungere best når den kommer seg i bevegelse. 3D-printede propeller fungerer som regel finfint. Jeg har lavere pitch på de jeg laget til den andre Herculesen min, for den har motorer på 2300 kv.
                      Ville trodd det ikke taklet det jeg men det høres jo veldig bra ut. Din Herc har vesentlig bedre finish av Hobbyking sin.... Så må teste en print av denne snart.
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #26
                        Og halve vingebelastningen.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by tahustvedt View Post
                          Og halve vingebelastningen.
                          Det er helt rått når isoporfly skal være lette :P
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #28
                            Isoporfly i dag er veldig tunge. De som utvikler de har blitt late på grunn av lette motorer, servoer og batterier.

                            Men min har veldig tynn vinge sidne den stammer fra den lille, så det kan hende den ikke flyr så sakte som den burde. Jeg vurderer å lage ny vinge, men tror ikke det skjer denne vinteren.
                            Last edited by tahustvedt; 19-03-19, 12:25.

                            Comment


                            • #29
                              Denne skal ligne på Lockheeds L-100-prototype, N1130E.

                              ​​​​​​​
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                Pen sak, har du dekal maskin også?
                                Lars Norberg

                                Comment

                                Working...
                                X