Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simple Hercules - 1:32-skala enkel Hercules-modell med 129 cm vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vinylkutter som kutter maskering. Det er lakk.

    https://static.thisdayinaviation.com...t-06.40.46.png

    Comment


    • #32
      Enda en ting jeg må sette på innkjøpslisten min altså
      Lars Norberg

      Comment


      • #33
        Jeg har en sånn. 404

        Fungerer finfint.

        Comment


        • #34
          Ferdig med pyntinga.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Flyvekten er 900 g. Vingebelastning på ca 52,6 g/dm². Hobbyking sin har vingebelastning på ca 91 g/dm².

            Comment


            • #36
              Originally posted by tahustvedt View Post
              Flyvekten er 900 g. Vingebelastning på ca 52,6 g/dm². Hobbyking sin har vingebelastning på ca 91 g/dm².
              Og denne ser mye mye mye bedre ut......
              Lars Norberg

              Comment


              • #37
                Vurderer å lansere en ny versjon med mer korrekt utseende, flaps og bakluke. Har allerede forbedret formen på nesa, vingen og sponson. Kroppen fra vingen og bakover må også forbedres. Burde vel lage retract også, selv om det er mye jobb.

                Det er en haug med folk på div forum og Facebook som klager på at jeg ikke har flydd den enda. Ser ikke helt hva som er så tvilsomt med et helt konvensjonelt fly, særlig siden den lille fløy ok, men skal prøve å fly den ASAP. Isen er ikke helt til å stole på lenger så jeg har ikke noen egnede steder å fly for tiden.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by tahustvedt View Post
                  Vurderer å lansere en ny versjon med mer korrekt utseende, flaps og bakluke. Har allerede forbedret formen på nesa, vingen og sponson. Kroppen fra vingen og bakover må også forbedres. Burde vel lage retract også, selv om det er mye jobb.

                  Det er en haug med folk på div forum og Facebook som klager på at jeg ikke har flydd den enda. Ser ikke helt hva som er så tvilsomt med et helt konvensjonelt fly, særlig siden den lille fløy ok, men skal prøve å fly den ASAP. Isen er ikke helt til å stole på lenger så jeg har ikke noen egnede steder å fly for tiden.
                  Stemmer for alle de tingene, tror denne kunne blitt veldig kul med flaps i hvert fall. Her skal det jo ikke mye til for å flå Hobbyking sin på utførelse :P Bakluken er jo litt morsom, men kanskje etter flaps osv. Den flyr når den flyr, du er jo super effektiv i forhold til mange andre, inkludert meg selv :P
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #39
                    Nå har jeg flydd den. Jomfruturen ble foretatt i ujevn nordavind, så jeg var litt skeptisk, men det gikk fint. Den er tydelig påvirket av vinden siden den er så lett. Man ser det godt i videoen. Meget fornøyd med hvor sakte den kunne fly. Deen er også veldig stille, men den lille lyden den lager er veldig fin. Lavfrekvent brumming.

                    Brukte 187 mAh på to minutter. Det tilsvarer 32 minutter flytid.

                    Attached Files
                    Last edited by tahustvedt; 02-05-19, 17:46.

                    Comment


                    • #40
                      Jomfurut med den andre modellen. I dag var det stille, og den flyr helt fantastisk. i siste halvdel flyr jeg mye lavt og sakte og med mye bank. Veldig morsom modell.



                      Comment


                      • #41
                        Veldig, veldig bra jobba! Det flyr jo like bra som det ser ut, dette står det respekt av!

                        Comment


                        • #42
                          Finere vær i dag, men kastevind igjen:


                          Denne gang fløy jeg med 3S 1300 mAh batteri. Totalvekten her var 875 g (uten fallskjermhopperne).
                          Last edited by tahustvedt; 18-05-19, 23:54.

                          Comment


                          • #43
                            Ny video. Vindstille.

                            Comment


                            • #44
                              Fortsatt en herlig maskin:

                              Comment


                              • #45
                                Mer Herc:

                                Comment

                                Working...
                                X