Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av servo

    Hvordan kan jeg vite hvor store servoer jeg vil trenge til ett fly?

  • #2
    Originally posted by dimex
    Hvordan kan jeg vite hvor store servoer jeg vil trenge til ett fly?
    Jeg kom over denne en gang som kanskje kan gi en retning:
    Servos To Use

    Hva slags fly har du eller skal du kjøpe forresten?
    Last edited by _marius; 03-05-07, 14:41.
    Marius

    Comment


    • #3
      Takktakk! Har ikke helt funnet ut hva jeg skal kjøpe, nå har jeg jo igrunn nettopp kjøpt mitt første fly, men som nr2 fly har jeg tenkt på corsair.. eller spitfire ( fuel ).

      Comment


      • #4
        Kom gjerne med Size\størrelse for flyet, da det er viktig i forhold til servo valget.

        Kanskje vidre planer om du har noen, skal du ha enda større fly siden er det kanskje greit å ta den innvesteringen i et "kraftig" servo oppsett med en gang om du vil legge litt kronasjer i det med en gang, for fremtiden

        Men eller bare relater til størrelsen i første omgang om det er ønsket.
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment


        • #5
          Er det i det hele tatt noen sjanse for at servoene blir ødelagt under eventuell kræsj eller av generell slitasje ? eller skal det veldig mye til? Tror det blir ett fly med vingespenn på 120 eller 160cm

          Comment


          • #6
            Standard servoer

            For et fly på intil 160 cm og når du sier det er ditt andre fly regner je ikke med at du skal ha noe 3d fly, ville jeg anbefale standarservoer.

            Det som er saken er at det egentlig ikke er størrelsen på flyet, men rorene som bestemmer hvor store servoer du bør ha. Det er selvfølgelig en sammenheng mellom mulig rorstørrelse og flyet, men to like store fly kan kreve totalt forskjellige servoer.

            Det enkleste er å spørre i butikken eller lese på internett hva som er anbefalt på det spesifikke flyet du tenker på å kjøpe.

            Når det gjelder holbarhet er det som oftes ikke servoene som blir ødelagt først, jeg har hatt samme servoene etter to totalhavari og bruker dem fortsatt, dette er standarservoer. Jeg har også ødelagt en mikro servo på en litt har landing så det kommer også ann på størrelsen.
            Lars Solvang
            Stavanger RC Klubb

            Comment


            • #7
              Kommer nok ikke til å bruke flyet til full 3d flyging, men skal brukes til litt enkel acro flyving.

              Comment

              Working...
              X