Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spare penger på kjøpe brukt? (som nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spare penger på kjøpe brukt? (som nybegynner)

    Enkelte hevder at man kan spare penger på å kjøpe brukt som nybegynner.

    I teorien er dette riktig da man kan få bra utstyr billig men dette krever
    kunnskap og erfaring og det har ikke en nybegynner.

    Så i praksis er det liten sjangse for at man gjør det. Stort sett tror jeg de
    fleste ender opp med katta i sekken.

    Brukt elektronikk er heller ikke så lurt å kjøpe da den går ut på dato.
    I tillegg med CE merke reglene(åpnet radio = bye bye CE merke)

  • #2
    Kjøper man ei epo-kjerre fra en eller annen nybegynner så er sannsynligheten
    for at man kjøper katta ganske stor. Raptor50 fra arhennie derimot føler
    jeg meg ganske sikker på. Var heller ikke så redd for å handle brukt Decathlon
    fra Johanngj. Alt var ikke på stell da, men det var jo brukt, så litt må man regne med.

    Jeg vil si at det har mye å si hvor og av hvem man handler.
    Er overhodet ikke nervøs for å handle med folk som er her f.eks, men så er det jo litt med hva man handler også da…

    Man sparer jo fort MYE penger på bruktkjøp, ofte halv pris. Og det har mye å si...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Har kjøpt brukt Radio "JR DSX9" og betalte ca 1/2 pris for den kjemperadio som har fungert prikkfritt. Har også kjøpt en rekke brukte Glow motorer til ca 1/2 pris og de har samtlige fungert perfekt.
      RCMarked.no / cub 2,13
      Her har du foreksempel et fly som er et perfekt nybegynerfly til langt under halv pris.
      Tror det er veldig mye og spare på og kjøpe brukt serlig om en vil ha skikkelige balsafly med glow motor.
      Ser jo også at det selges en del bra 3D/sportsfly med bensinmotorer for priser ned mot 1/4 av nypris.

      Comment


      • #4
        Har kjøpt endel brukt jeg og, aldri vært noe problem

        Comment


        • #5
          Å handle brukt for en erfaren flyger er ikke noe problem, men jeg vil aldri anbefale en nybegynner å gjøre det med mindre jeg kjenner vedkommende selv så jeg kan bistå med hjelp. Det bør også være et særs godt tilbud, og det vet man aldri når dukker opp, så det å sitte å vente på det rette tilbudet kan ta lang tid. Og ofte ser jeg at folk skamløst tilbyr pakker for noen skarve hundingser fra butikkpris, og da bør man absolutt handle nytt fra butikk.

          Comment


          • #6
            Om en som nybegyner er usiker på et aktuelt objekt kan en jo lage en tråd her på forumet legge en link til objektet og spørre om råd.
            Utrolig mye bra som selges svært billig brukt. Men selvsagt finnes det jo også de som selger isoporskrot til blodpris på Finn.no

            Comment


            • #7
              Det er dyrest å kjøpe skrot fra Throttlestore og Hobbyking som ikke virker. Det er selvsagt mye billigere å bruke 8000 kr på et greit fly og et radiosystem av god kvalitet, enn å bruke 2000 kr på noe som ikke virker. Som jeg har skrevet tidligere; oppsøk din nærmeste klubb og snakk med de som har erfaring.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Det er dyrest å kjøpe skrot fra Throttlestore og Hobbyking som ikke virker
                Der er du inne på noe. Men hvis man er en liten smule teknisk. eller får hjelp av en som kan litt. Kan jo bruktkjøp være greit det. Hvis man snakker med folk i klubber, har de ofte mange fly de aldri bruker. Der er en mulighet til å få et godt kjøp.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Ikke noe problem å kjøpe brukt, men du verden så mye merkelig det er der ute..
                  Ofte finner du ikke feilen (e) før du f.eks skrur heliet fra hverandre. Er mye dårlige bygg der ute, så en nybegynner bør ha noen erfarne som kan se over

                  Comment


                  • #10
                    Her er nokk et eksempel hvor en får utrolig mye fly for pengene.
                    RCMarked.no / Pilatus Porter
                    Dette er jo et sypert nybegynerfly.

                    Comment


                    • #11
                      Synes den er beinrå. Ville selvfølgelig hatt sånn også, i tørkestativ-samlinga mi
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Jeg ville heller ha kjøpt nytt fra HK fremfor å kjøpe brukt noe
                        av det jeg selv har av modellfly greier. Hvorfor? ganske enkelt man vet aldri
                        helt hvordan den tekniske "ståa" er, selv ikke for den som eier greiene.

                        Eksempelvis har 3 EDF'er Kyosho. A-6'n har flydd greit lenge med 4S men plutselig
                        poff niks mere motor, brent opp ... selvsagt med vinds så da ble det litt hard landing igjen ...

                        F-16 samme merke 4S batteri, poff niks mere ESC heldigvis det var på bakken.

                        F-4'n holder ut fortsatt men den har uorginal vifte og motor.

                        Reservedeler fra Kyosho glem det utgått på dato + knalldyrt.

                        Nå er ikke EDF for nybegynnere men det blir fort samme leksa. Ting og tang
                        ryker og man må improvisere. For en nybegynner så ryker ting enda fortere.
                        Så brukt for nybegynner GLEM DET!

                        Kjøp heller noe kina skrot det holder kanskje litt lengre ...

                        Comment


                        • #13
                          Nå er jo ikke alt fra Kina, skrot heller da. Jeg har hatt nytte og glede av flere av produktene.
                          Men det gjelder enkeltprodukter, som Turnigy motorer og Plush ESC. Og i billige fly som jeg flyr, fungerer den Orange helt greit.
                          Last edited by ArneH; 07-11-12, 15:51.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ArneH View Post
                            Nå er jo ikke alt fra Kina, skrot heller da.
                            .
                            .
                            Helt korrekt (jeg satte det på spissen) HK og andre kina leverandører leverer alt
                            fra det helt elendige til produkter som er "nesten bedre en originalen".

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ofly61 View Post
                              Helt korrekt (jeg satte det på spissen) HK og andre kina leverandører leverer alt
                              fra det helt elendige til produkter som er "nesten bedre en originalen".
                              Og mye ER originalen. Man tenkte bare ikke over det.....
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment

                              Working...
                              X