Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC Trainer 90 til innkjøp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilot-RC Trainer 90 til innkjøp

    Ja, da ser det ut til at jeg vil anskaffe meg en slik Pilot-RC Trainer 90 ARF 20-30CC :: Scheme 01 - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Denne modellen ser jo unektelig morsom ut til å være "trainer". Jeg heller nå heller mot at det er ett funfly.

    Har hatt noen mellomstore aerobatic/3D fly opp igjennom, og trives fælt med det. Men etter at Yak`en ikke ville henge mer i lufta, så tror jeg at jeg vil hive meg på en sånn...bare for morro

    Tenkte å hive inn en JC Evo23 II som har greit med power.

    Noen som har kjennskap til flyet, selv om det er ganske nytt på markedet?

    Noen tips? Noe jeg børe være obs på?

  • #2
    Har skikkelig lyst på en slik jeg også. Har liggende en ASP 180 4t motor med CDI tenning som kan gå både på vanlig glowfuel og E85 som sikkert ville passe fin ti en slik. Du får bare bestille og teste den blir spennende.

    Comment


    • #3
      Ja, jeg får gjøre det...blir ett kjapt bygg, da jeg har alt liggende blir spennende å prøve på den nye stripa.. Regner med maiden i slutten av måneden da (april).. I`ll keep you posted.

      Comment


      • #4
        Knallbra pris da! Leste at Tony droppet cowling mm. for å få ned prisen, ser ut som det har funket!

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          Ja, det hjelper jo iallefall på kjøling og lett justering av motor Jeg hadde planlagt at mitt neste fly skulle være Pilot-RC, helst i størrelsen 25-35%. men tenkte at denne kunne være morsom å prøve. Klarer vel "lett" 3D med denne..hehe

          Comment


          • #6
            hmmmm hadde gjort seg med en nyinkjøpt mintor 38.....i denne...
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

            Comment


            • #7
              Kommer straks til test her på MFN med JC 30 ++
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                JC 30? Ja, blir iallefall nok power da tror jeg.. Forventer gode resultater med min JC 23 Blir spennende dette.

                Comment


                • #9
                  "Klarer vel "lett" 3D med denne..hehe"

                  Hmm, ser nå at dette ble feil ordlegging; mening var at jeg forhåpentligvis klarer å gjøre noen 3D øvelser...blir vel neppe "lett" å gjøre 3D øvelser med men

                  Comment


                  • #10
                    Den er jo like stor som vanlig 50cc akromaskin så såpas som 30cc bensin bør det nokk være.

                    Comment


                    • #11
                      Mja...den hovrer nå med DLE-20. Er toppvinge og kort kropp, så oppdriften en nok litt høyere enn f.eks ett acro fly hvor vingen kun er "ørlite" større enn kroppen, eller lik.
                      Men flyet er veldig lett da, så det hjelper jo og.

                      Jeg skal oppdatere dere når fly er bestill og tatt maiden på. Skal se om det ikke henger etter "snuten".

                      Men ja, enig..30cc er nok perfekt...men JC 23 er hissig gitt..spør Yak`en min

                      Comment


                      • #12
                        Men en annen ting. Når jeg ser igjennom manualen til flyet, så viser oppsettet de har brukt der, at tenning, tenningsbatteri og throttleservo ligger sånn ca 5cm ifra hverandre. Kan vel umulig være "sunt"? Tenker på forstyrrelser og liknende. Noe tanker om det?

                        Comment


                        • #13
                          Slik har jeg det i flere fly og har aldrig merket noe problem av den grunn.

                          Comment


                          • #14
                            Okey...jeg fikk litt issues på GP 300 Patty Wagstaff sammen med ZDZ 50 og spektrum sender og mottaker. Var ikke TX/RX feil...heller det at magnetiske pulser påvirka servoen...jigga fælt til tider. Men en resitor plugg tok vekk mye av det da. Er fortsatt litt skeptisk til å ha det så nærme, men what the heck...gjør ett forsøk..ned kommer det allikevel

                            Comment


                            • #15
                              Da er bestilling lagt inn, og godsdakene forventes i hende tirsdag/onsdag Glede...

                              Comment

                              Working...
                              X