Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakkering av multiplex parkmaster 3d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakkering av multiplex parkmaster 3d

    Da jeg var ferdig med å bygge min parkmaster nr. 2, så bestemte jeg meg for at jeg ville prøve å gjøre den litt annerledes. Etter mye om og men så bestemte jeg meg for en relativt enkel løsning. Jeg dro på Europris og kjøpte standard colorworks spraybokser, en svart og to røde. Ettersom jeg er veldig ubeslutsomt så tok jeg bare en taperull og begynte å ta noen tapebiter her og der. Jeg greide etter hvert å lage meg noen bilder i hodet om hvordan fremsiden av flyet skulle se ut, så etter 100% improvisering ble det slik:
    Click image for larger version

Name:	FLy01.jpg
Views:	1
Size:	34.7 KB
ID:	636101Click image for larger version

Name:	Fly02.jpg
Views:	1
Size:	82.0 KB
ID:	636102Click image for larger version

Name:	Fly03.jpg
Views:	1
Size:	41.0 KB
ID:	636103Click image for larger version

Name:	Fly04.jpg
Views:	1
Size:	60.2 KB
ID:	636104Click image for larger version

Name:	FLy05.jpg
Views:	1
Size:	94.6 KB
ID:	636105Click image for larger version

Name:	Fly06.jpg
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	636106Click image for larger version

Name:	Fly07.jpg
Views:	1
Size:	80.9 KB
ID:	636107
    Skal få til et kult fargekjema i rødt-hvitt på undersiden etterhvert

  • #2
    Jeg skvatt til når jeg så de første bildene, dersom det der er vanlig pakketape beregnet på pappesker osv.
    Disse er oftest ikke gjennomfarget, men det brune er et lag under transparent plast.

    Ofte er det vanskelig å få av uten at det blir sittende igjen brunfarge og i noen tilfeller lim.
    Men det kommer an på hvor lenge det sitter på og hva det sitter på, men jeg hadde aldri tatt sjansen på og maskere med sånn tape.
    På papp så drar den som oftest med seg litt av overflaten...

    Comment


    • #3
      Ser bra ut, men husk at hjernen skiller raskere mellom mønstre enn farger så du ikke bare kopierer mønstre på undersiden.

      Comment


      • #4
        Originally posted by SmurfAir View Post
        Jeg skvatt til når jeg så de første bildene, dersom det der er vanlig pakketape beregnet på pappesker osv.
        Disse er oftest ikke gjennomfarget, men det brune er et lag under transparent plast.

        Ofte er det vanskelig å få av uten at det blir sittende igjen brunfarge og i noen tilfeller lim.
        Men det kommer an på hvor lenge det sitter på og hva det sitter på, men jeg hadde aldri tatt sjansen på og maskere med sånn tape.
        På papp så drar den som oftest med seg litt av overflaten...
        Var egentlig ikke meningen å bruke den, men hadde så lite maskeringstape, så brukte bare den. Testet jo på det gamle flyet først
        Jeg syns det ble bra, men som du sier så sitter den jo mye bedre enn vanlig maskeringtape.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrre View Post
          Ser bra ut, men husk at hjernen skiller raskere mellom mønstre enn farger så du ikke bare kopierer mønstre på undersiden.
          Har planer om et annet mønster på undersiden ja

          Comment


          • #6
            Da kan jeg sove trygt i kveld

            Comment

            Working...
            X