Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Stuntmaster 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex Stuntmaster 3D

    Noen som har erfaring med Stuntmaster fra Multiplex?
    Kan dette være noe for en fersk 3D pilot?

    Har erfaring fra enklere trainer liknende modeller, men har lyst å begynne med 3D.
    Stein-Vidar

    TWM Groovy 50 3D, O.S MAX .65AX / Seagull MaxiLift, OS 33cc/ Multiplex Easy Glider Pro / Grafas Maxi F5J / Aspire F5J og F3J / Tragi 801X F5J / Tragi 801X F3J / Tragi 802EV F5J / Pike Perfection C80 F3J
    Futaba 14SG

    Røyken & Hurum Modellflyklubb

  • #2
    Du bør kanskje heller sjekke ut Parkmasteren fra samme produsent, den er utmerket som første 3D fly og flyr ekstremt bra. Nå kan vel Stuntmasteren sies å være en liten Parkmaster og Multiplex lager supre fly, så den flyr sikkert dritbra, men personlig synes jeg den er litt i dyreste laget. Og det er en fordel med litt størrelse som flyr mer stabilt. Tar du deg bryderiet med å bygge selv, slik du må med Parkmasteren, kan du utstyre den med elektronikk fra feks HobbyKing og spare en del på det. Og det finnes andre, enda billigere varianter fra feks RC Factory

    Comment


    • #3
      Synes Parkmaster blir dyr, må kjøpe alt utenom
      Stuntmaster er 12cm mindre i vingespenn, utgjør dette så mye da...?

      Noen som har Stuntmaster som kan dele erfaringer?
      Stein-Vidar

      TWM Groovy 50 3D, O.S MAX .65AX / Seagull MaxiLift, OS 33cc/ Multiplex Easy Glider Pro / Grafas Maxi F5J / Aspire F5J og F3J / Tragi 801X F5J / Tragi 801X F3J / Tragi 802EV F5J / Pike Perfection C80 F3J
      Futaba 14SG

      Røyken & Hurum Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Parkmasteren blir billigere om man handler elektronikken fra Asia, tror faktisk det skal være mulig å få den billigere selvom man handler i Norge. Og det er ikke bare 12 cm i vingespenn et er snakk om, men den totale størrelsen og vekten vil gjøre den mer stabil. Jeg har den selv, og du får neppe et bedre 3D fly for nybegynnere. Men Stuntmasteren er sikkert et supert fly, det er nærmest garantert når det gjelder Multiplex modeller.

        Comment


        • #5
          Ser ut som jeg går for Parkmaster

          Hvor lange servoforlengere måtte du ha Kyrre ?
          Har du noe tips når det gjelder byggingen ?
          Stein-Vidar

          TWM Groovy 50 3D, O.S MAX .65AX / Seagull MaxiLift, OS 33cc/ Multiplex Easy Glider Pro / Grafas Maxi F5J / Aspire F5J og F3J / Tragi 801X F5J / Tragi 801X F3J / Tragi 802EV F5J / Pike Perfection C80 F3J
          Futaba 14SG

          Røyken & Hurum Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Servoforlengere husker jeg ikke, jeg brukte vel det jeg hadde. Eneste tipset jeg kommer på i farten er at man bør bruke metaldrev servo på halen, og kanskje også lime på en meie/skinne som beskytter haleroret. Den flyr også best uten hjul.

            Comment

            Working...
            X